tankthefrank
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 58
- Lengte
- 2m11
- Massa
- 124kg
- Vetpercentage
- 13%
Hoi, het lijkt me leuk om een log te starten. Voor mij is het ook een middel om mijn voortgang beter te tracken. Als ik dat alleen maar met mijn hoofd doe, wil ik wel eens dingen vergeten.
Ik ben nu 3 1/2 jaar bezig. Het was geen goed voornemen, ook al was het begin januari. Ik was al bijna 36 jaar toen ik begon en ik ben nu 39 jaar. Daarvoor nooit serieus met sport beziggehouden (en nee, zeker niet met basketbal
) Ondanks mijn leeftijd heb ik wel gains gemaakt: ca 20kg vetvrije massa. Ik probeer me redelijk goed aan mijn voeding te houden, maar ik wil ook af en toe kunnen genieten van eten. Ook al is het ongezond!
Komende week ga ik met een vierdaagse split beginnen. Tot nog toe voornamelijk 3x pw getraind en soms zondags extra. Het trainingsschema wordt:
Mijn PR's op de grote drie zijn:
Door een verkeerde houding bij het bankdrukken heb ik vrij veel last gehad van mijn schouders. De laatste maanden gaat het prima, dus ik denk dat ik de beweging eindelijk goed onder de knie heb
Verder heb ik alleen last van mijn nek, door een spier waar veel spanning op staat. Hiervoor ben ik afgelopen week weer naar de fysio geweest. Het heeft enorm geholpen, maar ik moet nog wel een aantal keren terug!
Ondanks mijn lengte heb ik geen rugklachten. Ik heb ze wel eens gehad, maar dat was altijd te wijten aan verkeerde bewegingen en/of houding. Wanneer ik mijn onderrug zwaar ga belasten, bijv. met squat of deadlift, draag ik tegenwoordig een powerlift belt.
Misschien ga ik morgenochtend trainen, maar als ik besluit om uit te slapen vanwege het voetbal (Nederland-Costa Rica), doe ik dat gewoon en begint mijn log op maandag.
Ik ben nu 3 1/2 jaar bezig. Het was geen goed voornemen, ook al was het begin januari. Ik was al bijna 36 jaar toen ik begon en ik ben nu 39 jaar. Daarvoor nooit serieus met sport beziggehouden (en nee, zeker niet met basketbal
) Ondanks mijn leeftijd heb ik wel gains gemaakt: ca 20kg vetvrije massa. Ik probeer me redelijk goed aan mijn voeding te houden, maar ik wil ook af en toe kunnen genieten van eten. Ook al is het ongezond!Komende week ga ik met een vierdaagse split beginnen. Tot nog toe voornamelijk 3x pw getraind en soms zondags extra. Het trainingsschema wordt:
- ma: benen (kan DOMS op kantoor uitzitten
) - di: borst + triceps
- do: schouders + evt. core
- vr: rug + biceps
Mijn PR's op de grote drie zijn:
- Bench press: 3x90 (begin dit jaar)
- Squat: 5x130 (begin dit jaar)
- Deadlift: 6x180 (afgelopen mei)
Door een verkeerde houding bij het bankdrukken heb ik vrij veel last gehad van mijn schouders. De laatste maanden gaat het prima, dus ik denk dat ik de beweging eindelijk goed onder de knie heb
Verder heb ik alleen last van mijn nek, door een spier waar veel spanning op staat. Hiervoor ben ik afgelopen week weer naar de fysio geweest. Het heeft enorm geholpen, maar ik moet nog wel een aantal keren terug!Ondanks mijn lengte heb ik geen rugklachten. Ik heb ze wel eens gehad, maar dat was altijd te wijten aan verkeerde bewegingen en/of houding. Wanneer ik mijn onderrug zwaar ga belasten, bijv. met squat of deadlift, draag ik tegenwoordig een powerlift belt.
Misschien ga ik morgenochtend trainen, maar als ik besluit om uit te slapen vanwege het voetbal (Nederland-Costa Rica), doe ik dat gewoon en begint mijn log op maandag.

Zelf tonijnsalade als broodbeleg maken niet wat voor jou?