XXL Nutrition

Tankthefrank's log

• Topic Starter Topic Starter
Nette training die bw dips vind ik ook zwaar doe ze niet vaak.
Oeps, had nog klein foutje gemaakt bij de BW dips. In totaal 4x gedaan en niet 6x. Eerste 3 setjes 4 reps, laatste 3 reps.

Toen ik voor het eerst BW kon doen (ok, ~ 1,5 rep) was ik hardstikke blij. De 6 weken daarna had ik elke week wel een PR hierop, tot 5 reps. Gewoon regelmatig doen en uitbouwen. Ze passen nu weer goed in mijn schema.

Vanavond klein rondje hardgelopen, ondanks DOMS van maandag. In totaal (incl. warming up/stretchen/cooling down) ongeveer 20 min. weggeweest en 3.1 km gelopen. Heb 3x40 seconden op volle snelheid gelopen met een tussenpoos van ca 1 minuut. Bij 4e keer kreeg ik bovenin mijn rechterbeen kramp en ben toen na 30 sec. rustiger gaan lopen. Nadeel van HIIT als je te snel te veel wil!. Misschien toch maar op zoek naar een schema en iets van een stopwatch om de tijd te meten ipv schatten. ;) Ondanks kramp verder wel lekker gelopen :)

Rug en biceps vanavond. Ik had er echt zin in! Kon legs van maandag en zelfs chest van dinsdag nog voelen! Dat laatste heb ik niet vaak! Here it goes...

Warming up, o.a. tenen aanraken en met lege stang deadliften. Gezien temperatuur in zaal was warming up haast niet nodig!

Deadlift:
* 15x60 (warming up)
* 15x100 (warming up)
* 12x130
* 7x160: niet verwacht, maar wou met 7 reps niet zwaarder
* 8x160: YES, nu wel zwaarder!
* 2x180: gladde handen, grip faalt; was bij 3e rep toch gaar geweest
* 6x150: helemaal gaar
Alles >= 150 met belt

Wide grip lat pull down:
* 15x57
* 12x64
* 8x70: laatste reps te zwaar
* 2x8x64

Close grip cable row:
* 12x70
* 2x9x77
* 2x7x84

Warming up biceps (dumbbell curl)

Lying incline curls:
* 12x16
* 8x18
* 2x7x18

Concentration curls:
* 10x10
* 3x8x12

Barbell curls + rope cable curls:
* 12x30 + 10x21,5: te veel reps, minderen
* 10x30 + 8x21,5: rope cable curl nog te zwaar
* 2x 10x30 + 8x18: heerlijke burn & pomp!

Cijfer: 8,5. Had o.a. niet gedacht dat deadlift zo lekker ging. T-shirt was 100% nat. Ik had zo aan een Mr. Wet T-shirt Contest mee kunnen doen! Het was ook warm in de zaal.

Dude, ik dacht dat ik veel at, maar jij kan er ook wat van. Relaxt he, hoog onderhoud plus een snel metabolisme?

Leuke stats ook wel. Ik kom af en toe ff rondkijken als de tijd het toelaat. Je pakt trouwens wel veel reps op je work-outs, wat is ongeveer de structuur in je trainingen? Ben wel benieuwd. Zet hem op kerel!

Lekkerre training frank, flinke dl, straps niet een idee bij falende grip?

Dude, ik dacht dat ik veel at, maar jij kan er ook wat van. Relaxt he, hoog onderhoud plus een snel metabolisme?

Leuke stats ook wel. Ik kom af en toe ff rondkijken als de tijd het toelaat. Je pakt trouwens wel veel reps op je work-outs, wat is ongeveer de structuur in je trainingen? Ben wel benieuwd. Zet hem op kerel!
Structuur? :roflol: Ik ben nu een tijd zonder vast schema aan het trainen. Ik begin meestal met een compound oefening en dan een aantal accessory oefeningen erbij. Rep ranges varieren en de accessories ook. Het hangt ervan af waar ik zin in heb. Op zich heb ik niet te klagen met de voortgang. :) Misschien dat ik over een tijd weer met een vast schema begin.

Mijn metabolisme is vrij hoog, maar dat komt vooral door het sporten en door mijn gewicht. Vroeger was hij natuurlijk niet zo hoog. Ik heb wel gemerkt dat ik redelijk gemakkelijk aankom als ik boven onderhoud eet en ook redelijk gemakkelijk afval onder onderhoud. Dat maakt het sturen van mijn gewicht (cut of bulk) eenvoudiger.

---------- Toegevoegd om 22:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:27 ----------

Lekkerre training frank, flinke dl, straps niet een idee bij falende grip?
Dat had de begeleider ook aangeraden. Normaal gesproken (bij droge handen) had ik het wel aangekund. Maar zoals gezegd was mijn rug er wel dusdanig aan toe dat ik toch gestopt zou hebben na de 3e rep.

zou wat zijn als je met zijn stats geen hoog onderhoud zou hebben :roflol:

zou wat zijn als je met zijn stats geen hoog onderhoud zou hebben :roflol:
Zeg, ken jij de Pleurblaat?
Nou, als ik de hele dag niks zou doen, zou mijn onderhoud wel lager zijn :) Maar daar is geen denken aan!

---------- Toegevoegd om 20:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:17 ----------

Vandaag wederom getraind, alleen schouders. Voor military press wil ik het Wendler-schema volgen, maar ik heb geen idee wat mijn 1RM is. Verder heeft mijn gym geen 2 schijfjes van 1,25 kg die op de barbells beneden passen. Ik moet dus maar kijken hoe dat in het wendler schema past. Misschien moet ik het hier maar loslaten, vanwege het volgende ...

Omdat ik nog bijna nooit schouders als eerste oefening heb gedaan (eerst na benen, laatste tijd na borst), heb ik ook bij bijna alle oefeningen PR's geëvenaard of gehaald.

Warming up: o.a. rotator cuffs

Military press:
* 15x20 (warm up)
* 15x25 (warm up)
* 12x30 (achteraf ook warm up)
* 10x35
* 7x40
* 2x5x45 -> PR?

Incline lying lateral raise (per arm):
* 10x10
* 3x6x12 PR?

Front raise (dumbbell):
* 12x16
* 9x18
* 7x20 PR?
* 5x22 PR

Seated bent-over rear delt raise:
* 2x10x18
* 8x20 PR
* 6x22 PR
Ik doe ze schuin naar voren

Dumbbell shrugs (1/2 sec vasthouden):
* 4x15*40 (zwaarste dumbbells)

Cooling down / stretch

Cijfer: 7,5, omdat ik eerst van plan was om ook core te doen, maar geen zin meer had :D

Ik ga jou volgen:D

Welkom!

---------- Toegevoegd om 11:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:20 ----------

Ik heb zojuist weer hardgelopen. De afstand was ver, maar ik ben net niet over mijn grens gegaan. Ik heb 7,3 km aan een stuk gerend! Niet slecht aangezien ik dit nu een week of 3 weer aan het oppakken ben! :) Ik was (ben) wel bekaf. Het is dat de route geen shortcuts had, anders had ik die wel genomen.

Totale tijd weggeweest: ca. 48 min. Heb eerst warmgelopen (500m) en gestretcht (in totaal 5 min) en op het eind gewandeld en weer gestretcht (zeg 3 min). Gemiddelde rensnelheid over 40 min (+/- 1 min) is dus bijna 11 km/u. De rest van de dag lekker rusten en dan ben ik morgenavond wel weer fit om benen te trainen!

Lkkre training, sterke front raise en rear delt raise.

Lkkre training, sterke front raise en rear delt raise.
Ja, die gaan wel goed. Side raise ben ik ook wel tevreden over, maar overhead press / military press is vrij zwak. Bankdrukken ook, zeker voor de tijd dat ik aan het trainen ben. Ik hoop dat, door schouders op een aparte dag te trainen, deze sterker worden en ik met de press oefeningen meer gewicht kan pakken.

Aan de PR's is te zien dat er veel ruimte is voor meer gains :)

Ja, die gaan wel goed. Side raise ben ik ook wel tevreden over, maar overhead press / military press is vrij zwak. Bankdrukken ook, zeker voor de tijd dat ik aan het trainen ben. Ik hoop dat, door schouders op een aparte dag te trainen, deze sterker worden en ik met de press oefeningen meer gewicht kan pakken.

Aan de PR's is te zien dat er veel ruimte is voor meer gains :)
Mijn staande ohp is ook zwak, zittend pak ik haast het dubbelle, denk schouders op een apparte dag is wel beter kan je er goed op focussen. Morgen benen?

Vandaag was het weer benendag. Ik voelde me redelijk, dus ik wilde er het beste van maken. Helaas buitelde iedereen over elkaar heen. Niet dat het druk was, maar iedereen zat in de looppaden te deadliften, lunges, whatever te doen. Nadeel van een kleine zaal. Anyways, here it goes again...

Gebruikelijke warming up: bodyweight squat en strekken

Squat:
* 15x60: warming up
* 11x90: half warming up, half werk, ging lekker
Met belt:
* 2x6x110: pittig, haalde wel parallel volgens iemand anders. Hij zei ook dat met name mijn rechterknie ver naar binnen ging. Ik plaats mijn voeten redelijk wijd, maar heb ze bij de volgende set meer naar buiten gedraaid.
* 6x90 + vette fail: ik ging behoorlijk diep zakken. Bij de 6e rep had ik al moeite met omhoog komen. Bij de 7e rep zat dat er niet in, of het ging zwaar ten koste van de vorm, dus de barbell op de safety bars gedumpt. Volgende keer beter. In ieder geval mijn best gedaan :)

Lunges: 4x20x20; gewicht per hand, 10 reps per been, om en om, met bankje
Ik had niet mijn favoriete bankje (was weg), maar eentje uit de groepsleszaal, met aparte delen om ze op te hogen. Niet hoog genoeg, schijven eronder. Ging hij schuiven, schijven erachter. Eindelijk werkbaar...

Leg extension + leg curl superset:
* 12x82 + 12x77
* 10x91 + 10x84
* 8x100 + 10x91
* 8x109 + 10x91: ROM niet goed bij de leg extension; volgende keer toch maar lichter pakken.
Na de 2e set ging een gozer de matjes die ik gebruik om hoger te zitten op de leg extension zonder vragen eraf halen. Ik heb hem weggejaagd, want ik vind dat niet netjes. Als hij had gevraagd, had ik wel willen overwegen om het apparaat te delen, maar nu geen denken aan. Die gast zit altijd snel snel 2 lichte setjes per oefening te doen. Toen ik klaar was met deze oefeningen, was hij al spoorloos verdwenen, dus zo belangrijk was het niet voor hem...

Cable pull through met triceps touw (hamstrings en glutes):
* 10x50
* 8x55
* 10x55
* 8x60
Kabel gleed niet lekker. NB: dit is zo'n pulley waar het gewicht ook klopt en niet de helft is van het aangegeven gewicht, omdat het gewicht tussen twee katrollen hangt. De stack hangt hier aan één katrol.

Het was dus behoorlijk helpen. Ondanks dat redelijk mijn oefeningen kunnen doen, dus cijfer 7/10.

Laatst bewerkt:
aardige beentraining, watvoor legextension en legcurl hebben jullie? onze stack gaat maar tot 80kg.

cable pull through, kende ik nog niet ga ik volgende keer eens proberen.

Lange jan! ;)
Ik ga je volgen

aardige beentraining, watvoor legextension en legcurl hebben jullie? onze stack gaat maar tot 80kg.

cable pull through, kende ik nog niet ga ik volgende keer eens proberen.
Merk is Life&Fitness. Helaas geen Technogym o.i.d. Stack bij leg curl gaat tot 91kg (200lb) en leg extension tot 136kg (300lb). De laatste is zo'n 1,5 jaar geleden vervangen.
De cable pull through is een fijne oefening. Ik voel de hamstrings minstens net zo goed als bij SLDL.

Pas maar op dat je geen nekklachten krijgt, omdat ook jij omhoog moet kijken :)

---------- Toegevoegd om 22:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:01 ----------

De cable pull through is een fijne oefening. Ik voel de hamstrings minstens net zo goed als bij SLDL.

Oh ja, hij ziet er ook raar uit. Ik heb er ook naar gegoogled en moest wel lachen om de comments :) Ik heb wel eens een oefening gedaan voor de lats die er nog belachelijker eruit zag.

Vandaag borst en triceps gedaan. Ik was er niet bij met mijn kop, dus ik heb nu al het Wendler-schema dat ik voor borst wilde aanhouden verprutst.

Warming up, o.a. rotator cuffs (ook standaard bij borst)

Bench press:
* 2x15x50: teveel warming up
* 10x60: teveel warming up
* 3x70: ging moeizamer dan verwacht
* 3x75: ging moeizamer dan de (2x)5x75 vorige week
* 2x3x80: beide keren gespot, dus niet gehaald!
Oorzaak: teveel warming up gedaan. 1x15x50 was wel genoeg. Hierdoor mijn kruit verschoten.

Incline dumbbell press:
* 8x22
* 8x24
* 3x26: wtf! Kon vorige week 6 + 5!
* 7x24

Incline dumbbell flyes, armen wel enigszins gebogen:
* 8x16
* 6x18: laatste rep vorm niet goed
* 5x18: net aan :)
* 10x12: zo gestrekt mogelijk. Op het laatst gemerkt dat mijn ellebogen toch iets begonnen te buigen.

Cable crossover:
* 10x12,5
* 10x15
* 6x17,5: kon schouders teveel voelen
* 8x15
Laatste 3 setjes 5 seconden vastgehouden aan het eind

Triceps warming up

Dips:
* 2x5xBW
* 2x4xBW
Beter dan vorige week, opsteker van de avond :)

Triceps pull down met schuine (45gr) stang:
* 15x21,5
* 12x28,5
* 10x32
* 8x35 PR?
Ging ook lekker

Skull crushes flat bench met EZ bar:
* 9x30
* 3x8x30

Geen zin meer om ze even vol te pompen...

De tricepsoefeningen hebben de avond gered, dus cijfer is 6,5/10

Ik zou bij flyes altijd je armen een klein beetje buigen ipv recht om blessures te voorkomen, belangrijkste is de rek die je onderin voelt.
Lekkere training verder man

Terug
Naar boven