Vandaag was het weer benendag. Ik voelde me redelijk, dus ik wilde er het beste van maken. Helaas buitelde iedereen over elkaar heen. Niet dat het druk was, maar iedereen zat in de looppaden te deadliften, lunges, whatever te doen. Nadeel van een kleine zaal. Anyways, here it goes again...
Gebruikelijke warming up: bodyweight squat en strekken
Squat:
* 15x60: warming up
* 11x90: half warming up, half werk, ging lekker
Met belt:
* 2x6x110: pittig, haalde wel parallel volgens iemand anders. Hij zei ook dat met name mijn rechterknie ver naar binnen ging. Ik plaats mijn voeten redelijk wijd, maar heb ze bij de volgende set meer naar buiten gedraaid.
* 6x90 + vette fail: ik ging behoorlijk diep zakken. Bij de 6e rep had ik al moeite met omhoog komen. Bij de 7e rep zat dat er niet in, of het ging zwaar ten koste van de vorm, dus de barbell op de safety bars gedumpt. Volgende keer beter. In ieder geval mijn best gedaan
Lunges: 4x20x20; gewicht per hand, 10 reps per been, om en om, met bankje
Ik had niet mijn favoriete bankje (was weg), maar eentje uit de groepsleszaal, met aparte delen om ze op te hogen. Niet hoog genoeg, schijven eronder. Ging hij schuiven, schijven erachter. Eindelijk werkbaar...
Leg extension + leg curl superset:
* 12x82 + 12x77
* 10x91 + 10x84
* 8x100 + 10x91
* 8x109 + 10x91: ROM niet goed bij de leg extension; volgende keer toch maar lichter pakken.
Na de 2e set ging een gozer de matjes die ik gebruik om hoger te zitten op de leg extension zonder vragen eraf halen. Ik heb hem weggejaagd, want ik vind dat niet netjes. Als hij had gevraagd, had ik wel willen overwegen om het apparaat te delen, maar nu geen denken aan. Die gast zit altijd snel snel 2 lichte setjes per oefening te doen. Toen ik klaar was met deze oefeningen, was hij al spoorloos verdwenen, dus zo belangrijk was het niet voor hem...
Cable pull through met triceps touw (hamstrings en glutes):
* 10x50
* 8x55
* 10x55
* 8x60
Kabel gleed niet lekker. NB: dit is zo'n pulley waar het gewicht ook klopt en niet de helft is van het aangegeven gewicht, omdat het gewicht tussen twee katrollen hangt. De stack hangt hier aan één katrol.
Het was dus behoorlijk helpen. Ondanks dat redelijk mijn oefeningen kunnen doen, dus cijfer 7/10.