AndroidHealthClinic

Tatsujin’s traininglog

• Topic Starter Topic Starter
Heb je t gewoon zo vreemd ingevuld?
Ontbijt droog brood met creatine?
Lunch alleen kaas en avondeten rundergehakt met havermout en creusli?

Geen groente, fruit oid?
Ja, het is wat vreemd ingevuld. Had in de ochtend 2 sneetjes volkoren brood met een plakje kaas en creatine met warm water. In de middag 4 sneetjes volkoren brood met 2 plakken kaas.

Toen ik thuis kwam van werk havermout met muesli, net voor het sporten. En na het sporten de rundergehakt.

Normaliter wel groente en/of fruit, maar het vlees moest op en ik door de hoeveelheid rundergehakt geen ruimte meer voor iets anders. Ik post straks de screenshots van gisteren en daar zie je dan wel groente op staan.

Voeding van gisteren

Bijlagen

• IMG_5559.jpeg
    IMG_5559.jpeg
    129,7 KB · Weergaven: 22
  • IMG_5560.jpeg
    IMG_5560.jpeg
    115 KB · Weergaven: 20
  • IMG_5561.jpeg
    IMG_5561.jpeg
    18,1 KB · Weergaven: 22
Misschien is t voor t overzichtelijk houden handig als je per maaltijd invoert?
6 sneetjes brood en wat vlees met groente klinkt wel erg weinig...
Dit is t voedingsschema van je coach?

Misschien is t voor t overzichtelijk houden handig als je per maaltijd invoert?
6 sneetjes brood en wat vlees met groente klinkt wel erg weinig...
Dit is t voedingsschema van je coach?
Ja, ik was even gebonden door tijd en wilde het snel invoeren.

Nee, niet exact. Dat bestaat uit meerdere (kleine) maaltijden per dag, maar sommige dingen had ik nog niet in huis en dat op de letter volgen zou soms lastig zijn ivm werk en verplichtingen.

Dus toen afgesproken om het schema proberen te volgen zover dat lukt, en anders het totaal kcal op per dag wat in het schema staat aan te houden. Ook dat als ik een maaltijd eventueel over zou slaan, dat dan later op de dag kan compenseren.

Zet jou coach jou op 2500 kcal met 130kg bw?
2424 kcal op trainingsdagen en 2213 kcal op rustdagen.

Het is even voor hem om te kijken hoe ik er op reageer en het daarna bij te sturen of aan te passen.

Gewicht: 125,35kg

Eten van gisteren:

Bijlagen

• IMG_5566.jpeg
    IMG_5566.jpeg
    142,4 KB · Weergaven: 19
  • IMG_5567.jpeg
    IMG_5567.jpeg
    134 KB · Weergaven: 19
  • IMG_5568.jpeg
    IMG_5568.jpeg
    128 KB · Weergaven: 17
  • IMG_5569.jpeg
    IMG_5569.jpeg
    124,7 KB · Weergaven: 21
Ja, ik was even gebonden door tijd en wilde het snel invoeren.

Nee, niet exact. Dat bestaat uit meerdere (kleine) maaltijden per dag, maar sommige dingen had ik nog niet in huis en dat op de letter volgen zou soms lastig zijn ivm werk en verplichtingen.

Dus toen afgesproken om het schema proberen te volgen zover dat lukt, en anders het totaal kcal op per dag wat in het schema staat aan te houden. Ook dat als ik een maaltijd eventueel over zou slaan, dat dan later op de dag kan compenseren.

2424 kcal op trainingsdagen en 2213 kcal op rustdagen.

Het is even voor hem om te kijken hoe ik er op reageer en het daarna bij te sturen of aan te passen.

Eten van gisteren:
En jou voeding, is jou coach een dieetist of hoe moet ik het zien.

Alles werkt zolang je in een kcal tekort zit, maar met jou bw heb je wel wat ruimte en indien je hoger in kcal begint zijn de eerste 10/20kg veel draagbaarder om af te vallen, waar je eigenlijk vrijwel geen moeite voor hoeft te doen en tijd het antwoord is icm een goed eetschema.

Je coach zet je op 2/3 boterhammen pindakaas als ontbijt, wat kip en bessen als lunch en daarmee moet je het doen tot het avond eten. Tussendoor nog wat koekjes.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand die ervaring heeft om mensen wat gewicht te laten verliezen deze aanpak voorstelt, kans op jojo is echt gigantisch aangezien dit 0.0 duurzaam is en indien je het volhoud op karakter en je wel 10/20/30kg afvalt, wat daarna? Voor altijd zo leven?

Balans = duurzaam

Ik ben ook wel benieuwd naar de beweegredenen. Er valt ook iets voor te zeggen om eerst een korte periode iets drastischer te gaan juist om de motivatie te bevorderen en na de eerste 5-10 kg, richting jouw (@AK) duurzamere plan te gaan.

Zal ook afhangen van de exacte vraag en type coach. Ik ging er vanuit dat de coach niet alleen voedingsschema maar ook bijbehorend krachtschema opstelt, klopt dat ook?

Maar wellicht is het een lifestyle coach of diëtist inderdaad 🤷‍♀️

Dat je dingen nog niet in huis hebt oké. Maar je wist al enige dagen dat je zou starten toch?
Wat maakt t zo lastig om met werk of verplichtingen een schema te volgen? Op werk kan je vast wel wat plannen of gewoon terloops de dag nemen zodat het totaal erin gaat. En verplichtingen (sociaal oid) kan je ook in je schema meenemen. Als je weet dat je bv uit eten gaat kan je over de dag wat minder nemen bijvoorbeeld. Of bij uit eten focus op vlees en gewoon zeer weinig of geen friet. Dat zijn best eenvoudige keuzes bijvoorbeeld.

Een maaltijd overslaan is een kwestie kan je inhalen. Dus de volgende meals wat krapper op elkaar nemen. Of net wat rijker vlees oid. Compenseren zou ik dan niet met koeken doen (zo lijkt het er nu uit te zien).
Dan kan je beter een boterham pindakaas daarvoor nemen. Dat is voedzamer en in geval van cutten imo een betere optie.

Als je een goede diëtist hebt lijkt t me niet logisch dat die jou zo extreem laag zou zetten om alleen te kijken wat het doet.
Die zou dan eerder net wat onder onderhoud insteken.
Misschien val je in het begin wel heel weinig nog af... je kan effect soms pas met een paar weken zien.

Maar goed. Das ieder zijn mening. 🙂

Heel veel succes en dat het je veel mag brengen!

Barbell Bench Press
2x7 65kg

Standing barbell Overhead Press
1x3 45kg
2x5 40kg

Plate loaded chest supported Row Machine Small grip
2x5 180kg

Cable y-raise
2x5 46kg

Preacher Curl Machine Unilateraal
2x7 39kg

Single arm triceps pushdown rope
2x7 36kg

En jou voeding, is jou coach een dieetist of hoe moet ik het zien.

Alles werkt zolang je in een kcal tekort zit, maar met jou bw heb je wel wat ruimte en indien je hoger in kcal begint zijn de eerste 10/20kg veel draagbaarder om af te vallen, waar je eigenlijk vrijwel geen moeite voor hoeft te doen en tijd het antwoord is icm een goed eetschema.

Je coach zet je op 2/3 boterhammen pindakaas als ontbijt, wat kip en bessen als lunch en daarmee moet je het doen tot het avond eten. Tussendoor nog wat koekjes.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand die ervaring heeft om mensen wat gewicht te laten verliezen deze aanpak voorstelt, kans op jojo is echt gigantisch aangezien dit 0.0 duurzaam is en indien je het volhoud op karakter en je wel 10/20/30kg afvalt, wat daarna? Voor altijd zo leven?

Balans = duurzaam
Het is een fitness coach.

De invulling was niet zijn aanpak, maar mijn invulling op basis van het gegeven schema.

Ter informatie, ik heb een aantal screenshots van het voedingsplan bijgevoegd.

Voeding van gisteren, over het toegestane aantal kcal heengegaan, dus vandaag even compenseren.

Bijlagen

• IMG_5574.png
    IMG_5574.png
    149,1 KB · Weergaven: 26
  • IMG_5573.png
    IMG_5573.png
    127,8 KB · Weergaven: 24
  • IMG_5572.png
    IMG_5572.png
    135,8 KB · Weergaven: 20
  • IMG_5576.jpeg
    IMG_5576.jpeg
    134,9 KB · Weergaven: 20
  • IMG_5575.png
    IMG_5575.png
    122,7 KB · Weergaven: 17
  • IMG_5577.jpeg
    IMG_5577.jpeg
    131 KB · Weergaven: 19
  • IMG_5578.jpeg
    IMG_5578.jpeg
    126,5 KB · Weergaven: 18
  • IMG_5579.jpeg
    IMG_5579.jpeg
    148,4 KB · Weergaven: 22
Ik ben ook wel benieuwd naar de beweegredenen. Er valt ook iets voor te zeggen om eerst een korte periode iets drastischer te gaan juist om de motivatie te bevorderen en na de eerste 5-10 kg, richting jouw (@AK) duurzamere plan te gaan.

Zal ook afhangen van de exacte vraag en type coach. Ik ging er vanuit dat de coach niet alleen voedingsschema maar ook bijbehorend krachtschema opstelt, klopt dat ook?

Maar wellicht is het een lifestyle coach of diëtist inderdaad 🤷‍♀️
ik krijg inderdaad zowel een voedingsschema als een krachtschema. Het krachtschema is wat ik hier log.

Heb vandaag weer een check-in, en zal dan naar de beweegredenen vragen 😃

Reden: Aanvulling
Dit zou ik wel terugkoppelen aan je coach als feedback zodat ie daar wat mee kan.
Zeker. Ik log sowieso elke dag het aantal kcal, slaap, gewicht, middelomtrek en stappen per dag op een website waarin hij mee kan kijken.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: AK
Gewicht: 126,10kg

Plate loaded Seated Leg Extension Machine Unilateraal
2x7 67,5kg

Plate loaded Seated Hamstring Curl Machine Unliteraal
2x5 25kg

Plate loaded Pivot Squat Machine
2x5 45kg

Calf raise unilateraal