MuscleMeat

Tatsujin’s traininglog

Ja doet doe ik ook, maar voornamelijk om kosten te besparen. Zeg niet dat de high protein toetjes slecht zijn, zeer zeker niet maar om erop te leven is ook weer wat. Ook overal waar “low sugar” op staat of “low fat” wilt absoluut niet zeggen dat het gezond is.
Ik vind zijn dieet getekend door gemakkelijk eten.
In mijn ogen ook de reden dat dit gewicht ooit behaald is aangezien makkelijk vaak ongezond is met veel caloriën. Ook een instelling die hij af moet leren.
Dus die gemaks dingetjes gewoon er uit gooien.

Weet ook niet wanneer je als fabrikant “high protein” of “low in fat” op je verpakking mag zetten of hier überhaupt regels aan vast zitten.

Zag pas een docu op ned3 over dat “lekkerst qua smaak” keurmerk. Blijkbaar kan je dit as fabrikant kopen dmv dat je jou product ergens heen stuurt en betaald dan krijg je dit. Als criteria doen de keurmeester het proeven en is het “lekker” krijg je dit keurmerk, schijnbaar kwam 95% positief door de test en waren er dus verschillende producten in dezelfde soort die allemaal “het lekkerst” keurmerk hadden 😂

En geloof maar als jij als fabrikant een stempel “lekkerst van smaak” op jou pak chocomel zet dit zeker weten beter gaat verkopen.

Overigens hebben jullie die high protein chocolade mouse al ooit eens gegeten, zou verboden moeten worden hoe lekker dat smaakt.

Zijn voedingschema is niet duurzaam daar zit het probleem. Leven op high protein toetjes is 3 dagen afzien en 4de dag “schransdag” jezelf volladen.

Jojo maximaal. Leer wat je moet eten voor verzadiging te creëeren en een leefstijl wat duurzaam is. Dit is gewoon afwachten tot het mis gaat en vandaar je al maanden op en neer schommelt.

Fruit, groente, mager vlees, wit vis, gezonden koolhydraat bron, gezonden vetten dat is allemaal wat je moet eten, niet de high protein peach lemon perzik smaak.
Precies, de basis van het dieet zou op verzadiging gebaseerd moeten zijn en dat bereik je alleen met het dagelijks consumeren van veel groente en andere vezelrijke voeding. Samen met natuurlijke onverzadigde vetten en eiwitten uit vis, vlees, eieren en noten onderdrukt dat de ongezonde trek.

Kunstmatige smaakjes moet je inderdaad even helemaal achterwege laten, dat verpest je smaak en de behoefte aan natuurlijke voedingsmiddelen en opent de weg naar ongeremd binge eten.

• Topic Starter Topic Starter
Gewicht: 127,85kg

Plate loaded chest-supported horizontal row machine:
2x5 190kg

Chest press machine:
2x5 100kg PR

Seated leg curl:
4x5 145kg VPR

Plate loaded sled leg press (voeten hoog en smal:
4x5 250kg

Peck flye machine:
3x5 112,5kg PR

Seated wide grip flexion row(flux grip)
3x5 120kg PR

Bicep curl machine (neutral/hammer-grip):
3x9 59kg

High pulley tricep extension:
3x5 87kg PR

Abb crunch machine:
5x5 102,5kg

Cable lat pulldown close triangular grip:
3x5 85kg

Close grip bench press:
2x5 70kg
3x65kg

Cable lat pulldown, medium wide neutral grip:
3x5 135kg - lenghtened partials
3x8 70kg

Voordat ik ga slapen of het einde van de week post ik m’n voedingsoverzicht; waarschijnlijk handiger einde van de week als 1 export te doen ipv elke keer losse screenshots - geeft een beter overzicht en gemiddelden.

Eten voor vandaag

Bijlagen

• IMG_5189.jpeg
    IMG_5189.jpeg
    91,1 KB · Weergaven: 24
  • IMG_5190.jpeg
    IMG_5190.jpeg
    110,7 KB · Weergaven: 26
  • IMG_5191.jpeg
    IMG_5191.jpeg
    127,9 KB · Weergaven: 25
  • IMG_5192.jpeg
    IMG_5192.jpeg
    121 KB · Weergaven: 23
Gewicht: 127,3kg

Chest press machine:
2x5 86kg

Peck fly machine:
1x3 115kg
1x5112,5kg
1x5 110kg
1x5 105kg

Close grip bench press:
2x4 75kg
2x4 72,5kg
3x4 70kg

2x5 195 VPR

Seated leg curl:
4x5 147,5kg VPR

4x5 320kg PR

3x5 125kg PR

1x10 52kg
3x5 66kg

3x6 87kg VPR

Abb crunch machine:
5x6 102,5kg

1x5 70kg
1x5 80kg
3x5 85kg

Close grip bench press:
2x5 70kg
3x65kg

Cable lat pulldown, medium wide neutral grip:
1x5 75kg
2x5 90kg

Stats van afgelopen week

Bijlagen

• IMG_5240.jpeg
    IMG_5240.jpeg
    107,8 KB · Weergaven: 11
  • IMG_5243.jpeg
    IMG_5243.jpeg
    121,2 KB · Weergaven: 13
  • IMG_5242.jpeg
    IMG_5242.jpeg
    101,9 KB · Weergaven: 12
  • IMG_5241.jpeg
    IMG_5241.jpeg
    111,9 KB · Weergaven: 14
Lats/rug gaat lekker, shirt helpt 🤣😅

Bijlagen

• IMG_5252.jpeg
    IMG_5252.jpeg
    248,8 KB · Weergaven: 25
  • IMG_5251.jpeg
    IMG_5251.jpeg
    236,4 KB · Weergaven: 24
  • IMG_5250.jpeg
    IMG_5250.jpeg
    247,5 KB · Weergaven: 23
Gewicht: 127kg

Chest press machine:
2x5 100kg

Dumbell lateral side raises:
3x10 10kg

Peck fly machine:
1x4 115kg
1x5 110kg
2x5 105kg

Close grip bench press:
1x4 75kg
3x5 70kg

3x7 82kg

Gewicht: 126,7kg

2x5 210kg VPR - ging eigenlijk voor 200kg, maar had per ongeluk 210 erop gedaan 🤣

Seated leg curl:
4x5 150 VPR

4x5 320kg

2x5 130kg PR

5x5 73kg - lenghtened partials

Abb crunch machine:
6x6 102,5kg

2x5 90kg
3x5 95kg

Zijn die allemaal plateloaded machines?

Is er ook een reden waarom je die rep range vrij laag houd, 5 reps?

Nee, alleen de chest supported horizontal row en de leg press. De flexion row and de lat pulldown zijn met kabels en de rest zijn met machines met een pin-stack.

Ik vind om en nabij de 5 rep range persoonlijk erg lekker, het stelt met in staat om kort heel gefocust te zijn en om de techniek goed aan te voelen/uit te voeren. Als ik meer herhaling doe met minder gewicht is er meer de neiging tot minder focus, afraffelen en een inconsistent bewegingspatroon of ballistische uitvoering. Vind de intensiteit ook gewoon erg lekker en het stelt met in staat de spiergroepen goed te voelen, het hele lichaam op spanning te hebben en te houden, en met minder verzuring/vermoeidheid dan met hoge repranges. Ook wil ik niet alleen spiermassa, maar ook wat algemene kracht opbouwen.

Wat niet wil zeggen dat ik nooit hogere repranges doe, het hangt ook van de oefening of het moment af. Op bijvoorbeeld de back extension machine of leg adductor and abductor machines, doe ik ronde de 30-40 herhalingen. Ook met biceps of triceps-oefeningen weleens uitstapjes naar naar de 10-15 reps. Sowieso doe ik vaak als opwarming m’n eerste opwarmset met 25% gewicht van de werkset en dan zo’n 25 herhalingen.

Misschien dat als ik hier over een tijdje geen progressie meer maak in de 5 reprange, dat ik dan switch naar hogere repranges.

• Like
Waarderingen: AK
Chest press machine:
1x3 107kg PR
1x3 100kg
1x5 79kg

Peck fly machine:
1x3 117,5kg PR
2x5 105kg

Ab crunch machine:
6x6 102,5kg

Close grip bench press:
2x3 77,5kg PR
2x3 75kg VPR

Wide grip bench press (wijsvinger net langs de buitenkant van de buitenste ring):
5x5 50kg - paused

0x3x5 92kg PR - Damn, wilde full stack + een schijf van 10kg doen, maar bij het inzetten van de 1ste rep trok ik het handvat eraf en de kabel stuk - dus een fail!

3x8 82kg

Incline bench press:
Wide grip:
1x6 40kg paused
2x5 50kg paused

Small grip:
3x5 40kg -paused

Bijlagen

• IMG_5287.jpeg
    IMG_5287.jpeg
    352,5 KB · Weergaven: 18
  • IMG_5288.jpeg
    IMG_5288.jpeg
    356,2 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
K vind het bizar om zo een gigantische gewichten te lezen en dan maar 50kg bench press. Het doet me vragen stellen bij je manier van uitvoeren vd andere oefeningen. En bijgevolg het risico op blessures

K vind het bizar om zo een gigantische gewichten te lezen en dan maar 50kg bench press. Het doet me vragen stellen bij je manier van uitvoeren vd andere oefeningen. En bijgevolg het risico op blessures
Snap ik, maar is bewust (bench is trouwens 77,5kg, die 50kg was omdat ik voor het eerst een hele wijde grip probeerde en voorzichtig wilde oefenen/aanvoelen en herhalingen maken om skill op te bouwen).

Vroeger ben ik voorover op mijn uitgestrekte rechterarm gevallen (iemand die een jujutsu offerworp op me uitvoerde en ik geen ruimte of skill had om een fatsoenlijke rol te maken) waardoor er het 1 en ander is verschoven en weer anders is teruggehecht. Mijn rechterschouder is afhangende en meer instabiel/losjes dan mijn linkerschouder, dus mijn rechterarm is ook permanent anders georiënteerd tov mijn lichaam dan mijn linkerarm.

En dit merk ik heel erg bij het benchen, waardoor mijn rechterarm minder stabiel aanvoelt en soms zelfs een andere techniek lijkt te willen hanteren. Daarom zoek ik bij het benchen ook bewust de grenzen niet op en probeer ik het rustig op te bouwen en nog wat in de tank te houden en vooral meer skill op te bouwen en aan coördinatie te werken.

Ik ben nog maar een paar weken begonnen met benchen, daarvoor alleen een chest press machine. Maar wilde het toch proberen en kijken waar ik zou kunnen komen, ook omdat ik merk dat juist de vrijheid van het bewegingspad prettig is. De andere oefeningen doe ik langer en dus meer vertrouwen en skill in gekregen.

Welke andere oefeningen bijvoorbeeld? Die in het overzicht van gisteren staan of bijvoorbeeld ook de pull oefeningen?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven