XXL Nutrition

Te hoge cijfers voor allochtone scholier

uit onderzoek.. ik vraag me af wie dat onderzoek heeft gepleegd en of je wel kunt bewijzen wat je simpel afwijst met "bullshit"..

ik kan je uit eigen mening vertellen dat je als allochtone sollicitant schriftelijk nergens komt.. Ik heb zelfs meegemaakt dat ik voor een stage een advocatenkantoor schriftelijk heb bericht, en deze aangaven geen gebruik te willen maken van mijn diensten. Echter vonden ze het aanbod van Jantje de klasgenoot met exact eenzelfde CV wel aantrekkelijk genoeg om hem uit te nodigen..

Er zijn dr talloze krantenartikelen over .. En vrijwel iedere allochtoon kan je vertellen dat hij ongeacht hoe goed zijn cv is en ook al is hij of zij bereid een bewijs van goed gedrag mee te leveren, de grootste moeite heeft uitgenodigd te worden voor een sollicitatiegesprek..

Ik heb stage gelopen bij een uitzendbureau in Helmond. Er belden regelmatig mensen op die dan zeiden dat ze per se 6 NEDERLANDSE uitzendkrachten wilden..

Zelfs de burgemeester Ahmet Aboutaleb heeft destijds een onderzoek verricht waarin naar voren kwam dat de allochtoon niet eens half zo veel kans maakt op een baan als de autochtoon..

"Een onderzoek van islamitische jongerensite Elqalem.nl naar discriminatie op de arbeidsmarkt, heeft uitgewezen dat allochtone sollicitanten vrijwel kansloos zijn. Tijdens een proef met honderdvijftig fictieve sollicitaties bij vooral bedrijven in de Randstad, kregen 51 van de 75 autochtone sollicitanten (68%) de baan aangeboden. Van de 75 allochtone sollicitanten kregen slechts twee (2,7%) de functie, waarbij 1 persoon te maken had met een islamitische personeelsfunctionaris voor wie het geen probleem was dat de sollicitante een hoofddoek draagt. "

true true:(

uit onderzoek.. ik vraag me af wie dat onderzoek heeft gepleegd en of je wel kunt bewijzen wat je simpel afwijst met "bullshit"..

ik kan je uit eigen mening vertellen dat je als allochtone sollicitant schriftelijk nergens komt.. Ik heb zelfs meegemaakt dat ik voor een stage een advocatenkantoor schriftelijk heb bericht, en deze aangaven geen gebruik te willen maken van mijn diensten. Echter vonden ze het aanbod van Jantje de klasgenoot met exact eenzelfde CV wel aantrekkelijk genoeg om hem uit te nodigen..

Er zijn dr talloze krantenartikelen over .. En vrijwel iedere allochtoon kan je vertellen dat hij ongeacht hoe goed zijn cv is en ook al is hij of zij bereid een bewijs van goed gedrag mee te leveren, de grootste moeite heeft uitgenodigd te worden voor een sollicitatiegesprek..

Ik heb stage gelopen bij een uitzendbureau in Helmond. Er belden regelmatig mensen op die dan zeiden dat ze per se 6 NEDERLANDSE uitzendkrachten wilden..

Zelfs de burgemeester Ahmet Aboutaleb heeft destijds een onderzoek verricht waarin naar voren kwam dat de allochtoon niet eens half zo veel kans maakt op een baan als de autochtoon..

"Een onderzoek van islamitische jongerensite Elqalem.nl naar discriminatie op de arbeidsmarkt, heeft uitgewezen dat allochtone sollicitanten vrijwel kansloos zijn. Tijdens een proef met honderdvijftig fictieve sollicitaties bij vooral bedrijven in de Randstad, kregen 51 van de 75 autochtone sollicitanten (68%) de baan aangeboden. Van de 75 allochtone sollicitanten kregen slechts twee (2,7%) de functie, waarbij 1 persoon te maken had met een islamitische personeelsfunctionaris voor wie het geen probleem was dat de sollicitante een hoofddoek draagt. "
Mooi, ik meen dat het de gemeente Nijmegen of Arnhem was die het onderzoek deed of anoniem solliciteren verschil maakte, wat dus niet het geval was.

Voor jouw idee inderdaad zijn er sommige werkgevers die liever Nederlanders hebben zo ook bij ons op het werk dit in verband met bepaalde machines willen ze mensen die Nederlands als basistaal hebben omdat ze bang zijn dat er anders te veel problemen kunnen komen bij de uitvoer van de werkzaamheden.

Boeie.

Als je Azraf, Khalid of Mehmet heet is de arbeidsmarkt al zwaar genoeg.

Elke werkgever zegt dat er iemand anders was wiens profiel nauwer aansluit bij de functie.

Voor discriminatie zijn simpele jasjes om het te verbloemen.

Mooi, ik meen dat het de gemeente Nijmegen of Arnhem was die het onderzoek deed of anoniem solliciteren verschil maakte, wat dus niet het geval was.

Voor jouw idee inderdaad zijn er sommige werkgevers die liever Nederlanders hebben zo ook bij ons op het werk dit in verband met bepaalde machines willen ze mensen die Nederlands als basistaal hebben omdat ze bang zijn dat er anders te veel problemen kunnen komen bij de uitvoer van de werkzaamheden.

Kerel .. je gaat mij niet wijsmaken dat alleen ik er zo over denk.. er zijn er talloze onderzoeken naar gedaan .. en Anononiem solliciteren.. .. kom nou toch.. je bedenkt toch zelf wel dat de werkgever bij een anonieme sollicitant WEET dat de sollicitant IETS te verbergen heet, namelijk dat hij allohctoon is.. waarom zou een autochtoon anoniem solliciteren.. Ik heb voor een stageplaats MEER DAN 20 brieven moeten versturen.. en jij komt mij doodleuk vertellen dat bij een of ander onderzoek (indruisend tegen het gros van onderzoeken) blijkt dat er geen verschil is.. We hebben het niet over anoniem solliciteren mensen.. Echter over de sollicitatie waar de allochtonen naam gewoon op de CV staat.. en dan kom je er dus ECHT NIET IN .. Jullie kunnen zeggen wat jullie willen, me verwijzen naar welke onderzoek jullie willen.. ik ken nog veel meer onderzoeken die het tegendeel bewijzen + ik ervaar het zelfs al 5 jaar lang..

Het is toch geen toeval dat de allochtonen in een schoolklas als laatste, of gewoon NIET aan een stageplaats geraken.. kom op zeg.. sommige mensen zijn zó naief..

Het inburgeringcoïtusamen is DUS geen eitje :S.. Integendeel.. niemand waarvan ik weet dat die dat examen heeft afgelegd heeft het gehaald.. btw.. Ik meen dat alleen de taalexamen al uit 3 delen bestaat, laat staan de overige examens waar je ook nog voldoende resultaat voor moet boeken..

En hoe kom je eigenlijk bij vijf jaar.. weet je HOE MOEILIJK het is om een machtiging voorlopig verblijf te verkrijgen?? je zult eerst examen moeten afleggen bij de ambassade alvorens je Nederland uberhaupt in mag.. laat staan dat je 5 jaar de tijd hebt om de taal te leren.

Ja ik weet hoe 'moeilijk' het is en nee het is buiten alle paperassen regelen niet moeilijk om een MVV voor elkaar te krijgen.

Het inburgeringcoïtusamen is wel een eitje, er waren 16 punten benodigd om te slagen en dat staat gelijk aan A1-niveau.

5 jaar is de eis voordat je over kan gaan tot naturalisatie en daarvoor dien je overigens niet een NT2 examen af te leggen maar een naturalisatie-examen op niveau A2. Een ieder die zich inspant moet A2 kunnen halen. A2-niveau is echter nog steeds een te laag niveau om een goede kans te maken op zelfstandige arbeid, wat mij betreft trekken ze de eis op naar B2-niveau.

En ja ik weet waar ik over praat, mijn vriendin is geslaagd voor het inburgeringcoïtusamen (dus niet naturalisatie) met een puntenaantal dat bijna op B2-niveau lag. Dat niveau is wel genoeg voor zelfstandige arbeid en om je te kunnen redden in de maatschappij. A1 en A2 zijn dat niet.

Laatst bewerkt:
Toch wel, eerlijk duurt het langst en is wel zo rechtvaardig.

Als je Azraf, Khalid of Mehmet heet is de arbeidsmarkt al zwaar genoeg.
Je kan je ook de vraag stellen hoe dat komt. Ik geloof alvast niet dat dat komt omdat werkgevers van nature racisten zijn. Een werkgever kiest kwaliteit en talent, geen kleurtje.

Elke werkgever zegt dat er iemand anders was wiens profiel nauwer aansluit bij de functie.
Dan was dat heel waarschijnlijk ook de reden.

Voor discriminatie zijn simpele jasjes om het te verbloemen.
Discriminatie is sowieso altijd in elke richting fout. Maar je kan moeilijk gedachtenpolitie gaan sturen om na te gaan om welke reden iemand geweigerd werd. Verder geloof ik er niets van dat allochtonen met goed diploma en mogelijk ervaring vaker geweigerd worden dan evenwaardige autochtonen. Verscheidene studies hebben trouwens reeds aangetoond dat dat larie is.

Natuurlijk heb je uitzonderingen, maar algemeen gesproken ligt de hogere werkloosheid onder allochtonen vooral aan henzelf.

Met statistiek kan je alles aantonen behalve de waarheid.

Ik ben met je eens dat sommige allochtonen de werkloosheid aan henzelf te danken hebben. Om als allochtoon een baan te krijgen is ook niet zo moeilijk, bij de gemeente reinigingsdienst zoeken ze altijd nog mensen. Alleen voor hoger opgeleide allochtonen met een MBO of HBO diploma is het moeilijk om een baan te zoeken op hun eigen niveau.
Met allochtonen jongeren, bedoel ik op hen met een Arabische achtergrond, voornamelijk uit Marokko.

"Met statistiek kan je alles aantonen behalve de waarheid."

Waar slaat dit nu weer op?

Vervolgens beweer je iets dat je totaal niet kan staven, goed bezig.

Toch wel, eerlijk duurt het langst en is wel zo rechtvaardig.

Je kan je ook de vraag stellen hoe dat komt. Ik geloof alvast niet dat dat komt omdat werkgevers van nature racisten zijn. Een werkgever kiest kwaliteit en talent, geen kleurtje.

was het maar zo, ook onder bazen zitten genoeg debielen die incompetente mensen uitkiezen.

Dan was dat heel waarschijnlijk ook de reden.

+1, als een allochtoon niet ergens wordt aangenomen wordt dat altijd geassocieerd met discriminatie, wat in de meeste gevallen helemaal niet zo is. Ik weet dat het voorkomt, maar dat betekend niet dat dat altijd het geval is. Als ik bijvoorbeeld word geweigerd bij een werkgever die een andere huidskleur heeft als mij, denk ik niet gelijk aan discriminatie. Discriminatie zit ook een beetje in je eigen hoofd!

Maak een grap over nederlanders, ik lach erom. Maak dezelfde grap over een andere bevolkingsgroep en het is discriminatie.

En dat weet jij uit ervaring? Of zuig je dat zo uit je duim? Tuurlijk zitten er overal racisten maar die zijn en blijven in de minderheid.

Heeft niet zoveel met racisme te maken als met het feit dat de meeste mensen gewoon geen oog voor talent hebben en liever iemand kiezen die leuk overkomt op het eerste gezicht dan iemand die zijn werk goed doet.

En allochtonen 'komen niet leuk over' of wat bedoel je???

Nu ben je zelf aan het veralgemenen... Als ik werkgever was dan zou het mij echt niet uitmaken welk kleurtje mijn personeel heeft of hoe leuk die is. Zolang die maar goed werk aflevert.

Ja ik weet hoe 'moeilijk' het is en nee het is buiten alle paperassen regelen niet moeilijk om een MVV voor elkaar te krijgen.

Het inburgeringcoïtusamen is wel een eitje, er waren 16 punten benodigd om te slagen en dat staat gelijk aan A1-niveau.

5 jaar is de eis voordat je over kan gaan tot naturalisatie en daarvoor dien je overigens niet een NT2 examen af te leggen maar een naturalisatie-examen op niveau A2. Een ieder die zich inspant moet A2 kunnen halen. A2-niveau is echter nog steeds een te laag niveau om een goede kans te maken op zelfstandige arbeid, wat mij betreft trekken ze de eis op naar B2-niveau.

En ja ik weet waar ik over praat, mijn vriendin is geslaagd voor het inburgeringcoïtusamen (dus niet naturalisatie) met een puntenaantal dat bijna op B2-niveau lag. Dat niveau is wel genoeg voor zelfstandige arbeid en om je te kunnen redden in de maatschappij. A1 en A2 zijn dat niet.

Je hebt makkelijke praten.. het enige wat je nodig hebt is MAAR 5 x een 1 jarig mvv .. je MOET een geldige reden hebben om hier te mogelijk verblijven.. het is al moeilijk zat om er 1 te krijgen laat staan dat je er 5 moet hebben alvorens je RECHT HEBT om een naturalisatie te MOGEN VRAGEN !! laat staan dat deze nog geaccepteerd wordt.

Je komt gewoon NIET in Nederland op het moment.. kijk maar naar de cijfers ..

Kerel .. je gaat mij niet wijsmaken dat alleen ik er zo over denk.. er zijn er talloze onderzoeken naar gedaan .. en Anononiem solliciteren.. .. kom nou toch.. je bedenkt toch zelf wel dat de werkgever bij een anonieme sollicitant WEET dat de sollicitant IETS te verbergen heet, namelijk dat hij allohctoon is.. waarom zou een autochtoon anoniem solliciteren.. Ik heb voor een stageplaats MEER DAN 20 brieven moeten versturen.. en jij komt mij doodleuk vertellen dat bij een of ander onderzoek (indruisend tegen het gros van onderzoeken) blijkt dat er geen verschil is.. We hebben het niet over anoniem solliciteren mensen.. Echter over de sollicitatie waar de allochtonen naam gewoon op de CV staat.. en dan kom je er dus ECHT NIET IN .. Jullie kunnen zeggen wat jullie willen, me verwijzen naar welke onderzoek jullie willen.. ik ken nog veel meer onderzoeken die het tegendeel bewijzen + ik ervaar het zelfs al 5 jaar lang..

Het is toch geen toeval dat de allochtonen in een schoolklas als laatste, of gewoon NIET aan een stageplaats geraken.. kom op zeg.. sommige mensen zijn zó naief..
Ahum, even voor de duidelijkheid aan het onderzoek deden ook autochtonen mee als controlegroep.:rolleyes:

Hoe kun je anders een onderzoek uitvoeren?

Beetje dramaqueens gedrag...

Ahum, even voor de duidelijkheid aan het onderzoek deden ook autochtonen mee als controlegroep.:rolleyes:

Hoe kun je anders een onderzoek uitvoeren?

Ik blijf bij wat ik zei.. Als je als allochtoon zijnde iets met je diploma wilt doen.. mbo niv 4 , hbo of wo.. dan kom je er gewoonweg errug moeilijk in , tenzij er voor die branche een enorme tekort is.. dan ligt het wat anders.. maar normaliter kom je er veel moeilijker in..

Je hebt makkelijke praten.. het enige wat je nodig hebt is MAAR 5 x een 1 jarig mvv .. je MOET een geldige reden hebben om hier te mogelijk verblijven.. het is al moeilijk zat om er 1 te krijgen laat staan dat je er 5 moet hebben alvorens je RECHT HEBT om een naturalisatie te MOGEN VRAGEN !! laat staan dat deze nog geaccepteerd wordt.

Je komt gewoon NIET in Nederland op het moment.. kijk maar naar de cijfers ..

Als je niet weet hoe het werkt kan je maar beter niks zeggen. Een MVV heb je maar 1 keer nodig en als je die MVV eenmaal hebt krijg je een VTV(vergunning tot verblijf). Een MVV is nooit een geldige verblijfsvergunning maar alleen een mogelijkheid tot inreizen.

Een VTV wordt jaarlijks verlengd en kan na 5 jaar worden omgezet in een naturalisatie. Dat laatste is niet verplicht, de inburgering echter wel. Maar goed dat is niveautje A2 en dus vrij laag.

Hoezo heb ik makkelijk praten? Mijn vriendin is het toch ook gelukt om aan de eisen te voldoen? Waarbij ik dan natuurlijk ook nog moest voldoen aan diverse eisen maar dat is meer papierwerk dan dat het echt lastig is. Dat er een inkomenseis is kan ik het alleen maar mee eens zijn, Nederland heeft geen uitkeringstrekkers nodig.

Terug
Naar boven