XXL Nutrition

Te vroeg aan de anabolen

KumaR

Advanced Bodybuilder
Waardering
35
Lengte
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
Vaak is er kritiek op het gebruik van anabolen. Voorstanders van as zeggen dat het op een gegeven moment (bijna) niet meer haalbaar is om natuurlijk te groeien. Anabolen moeten dus niet gebruikt worden om snel een paar kilo's erbij te krijgen. Met alles heirvoor is niks mis, hoewel er over gediscussieerd zou kunnen worden. Maar ik zie hier zo vaak wat anders.

Er zijn hier gasten die nog langggg niet alles gehaald hebben uit natuurlijk trainen, voorbeelden: 1.75m en 75 kilo, 1.80m en 80 kilo. Bijkomend in sommige gevallen is dat het lichaam er niet eens goed getraind uitziet. Deze gasten hebben aan het eind van hun kuur een lichaam dat ze met hard trainen en goed eten ook bereikt hadden kunnen hebben.

Deze topic is niet bedoeld om te discussieren over de vraag of er al dan niet iets mis is met anabolen gebruiken. Ik wil simpelweg weten wat jullie algemene indruk is van de anabolengebruikers hier.

algemene indruk is gewoon goed de meesten hier die het gebruiken weten wat ze doen maar als je doelt op de noobies die meteen met een vraag over AS komen terwijl ze onder de 21 zijn of niet trainen of te weinig getraind hebben en dergelijke, dan is mijn reply heel simpel "het enige wat je kan doen is ze de nadelen voorleggen en tips geven om nog te wachten".

Mijn mening is dat er teveel mensen van tussen de 16 en 20 met te weinig ervaring van trainen en voeding al aan de anabolen willen beginnen.

Volgens mij worden ze op een dag wakker en denken ja dat ga ik doen zonder enig onderzoek te hebben verricht.

Zelf denk ik ook als je al een aantal jaren traint, je leeftijd laat het toe, je train schema is in orde en je voedingsschemais in orde en je hebt qua groei bijna het maximale bereikt dat je dan erover kan nadenken om een kuurtje te doen mits je je goed hebt ingelezen in de materie.

• Topic Starter Topic Starter
algemene indruk is gewoon goed de meesten hier die het gebruiken weten wat ze doen maar als je doelt op de noobies die meteen met een vraag over AS komen terwijl ze onder de 21 zijn of niet trainen of te weinig getraind hebben en dergelijke, dan is mijn reply heel simpel "het enige wat je kan doen is ze de nadelen voorleggen en tips geven om nog te wachten".

Ik heb het ook over gasten die heel veel over anabolen weten, maar wier lichamen gewoon nog lang niet op het niveau zijn waarop ze op natuurlijk wijze hadden kunnen zijn.

Nee, ik ga geen namen noemen.

Ik vind het iedereens eigen keuze om te beginnen wanneer hij (of zij) wilt. Het is alleen wel aan te raden om je goed in te lezen over anabolen en dat je je training en eetschema op orde hebt. Iets van 20 a 30 kilo natural gainen ben ik zelf wel voorstander van, maar dat is niet zo heel moeilijk.

Iedereen moet zelf weten of die AAS gebruikt of niet. MAAR, als je endocriene systeem nog niet stabiel/uitontwikkelt is heb je kans dat je die verdoet. Onwetende (jonge) mensen moeten voor zichzelf beschermd worden.

Als je 21+ bent en AAS gebruikt - who cares?
Ik zal het zelf nooit gebruiken omdat ik AAS belachelijk vind, je houdt jezelf voor de gek. En zoals Jarno Hams ooit heeft gezegd: Van een Suzuki Alto maak je geen Ferrari Enzo.

Edit: of iets in die trent

Laatst bewerkt:
Ik vind het iedereens eigen keuze om te beginnen wanneer hij (of zij) wilt. Het is alleen wel aan te raden om je goed in te lezen over anabolen en dat je je training en eetschema op orde hebt. Iets van 20 a 30 kilo natural gainen ben ik zelf wel voorstander van, maar dat is niet zo heel moeilijk.

waarom ben je dan nu aan het kuren? Want met nog geen 85 kg VVM ben je nog LANG niet aan jouw naturel top.

Ik vind dat er niks mis is met het gebruik van anabolen.
Ik vind het ook prima als je geen anabolen gebruikt.

Vind het wel vervelend als mensen met een van beide problemen heeft.

waarom ben je dan nu aan het kuren? Want met nog geen 85 kg VVM ben je nog LANG niet aan jouw naturel top.

Lees mijn post nog eens zou ik zeggen. Ik heb het niet over een natuurlijke top.
Mijn VVM massa voordat ik begon was ongeveer 60 en is nu idd 85 wat dus wil zeggen dat ik 25kg spiermassa op een natuurlijke manier ben aangekomen. Best knap toch voor een ecto ? LOL

Het zou natuurlijk raar zijn als ik zou beweren dat je aan je natuurlijke top moet zitten om te gaan kuren terwijl ik het wel doe.

• Topic Starter Topic Starter
Lees mijn post nog eens zou ik zeggen. Ik heb het niet over een natuurlijke top.
Mijn VVM massa voordat ik begon was ongeveer 60 en is nu idd 85 wat dus wil zeggen dat ik 25kg spiermassa op een natuurlijke manier ben aangekomen. Best knap toch voor een ecto ? LOL

Het zou natuurlijk raar zijn als ik zou beweren dat je aan je natuurlijke top moet zitten om te gaan kuren terwijl ik het wel doe.

Hoe lang ben je Lange Man?

Ik vind dat iedereen moet kuren wanneer die wil, al moeten inderdaad de jongeren onder ons tegen zichzelf in bescherming genomen worden.

Het gros van de mensen begint denk ik inderdaad te kuren beneden hun natuurlijke max. Ik denk dat dit komt doordat de vooruitgang in het begin sneller gaat en langzamerhand afneemt. Het gaat niet meer snel genoeg en velen grijpen dan naar de AAS.

Ikzelf zal het niet gaan gebruiken, maar ik heb geen problemen met anderen die het wel doen, mits ze voldoende zelfstudie hebben gedaan.

Iedereen moet zelf weten of die AAS gebruikt of niet. MAAR, als je endocriene systeem nog niet stabiel/uitontwikkelt is heb je kans dat je die verdoet. Onwetende (jonge) mensen moeten voor zichzelf beschermd worden.

Als je 21+ bent en AAS gebruikt - who cares?
Ik zal het zelf nooit gebruiken omdat ik AAS belachelijk vind, je houdt jezelf voor de gek. En zoals Jarno Hams ooit heeft gezegd: Van een Suzuki Alto maak je geen Ferrari Enzo.
Edit: of iets in die trent

Zie hier een suzuki on steroids: I rest my case!!

YouTube - Suzuki Swift Vs Ferrari

Er zijn hier gasten die nog langggg niet alles gehaald hebben uit natuurlijk trainen, voorbeelden: 1.75m en 75 kilo, 1.80m en 80 kilo. Bijkomend in sommige gevallen is dat het lichaam er niet eens goed getraind uitziet. Deze gasten hebben aan het eind van hun kuur een lichaam dat ze met hard trainen en goed eten ook bereikt hadden kunnen hebben.
.

Sommige zien er zelfs nog k*t uit na 6 dikke kuren, en dan nog dikke puisten op hun rug en vaak al kalend op hun 20 - 25 ste jaar .... .

Ik ben blij dat ik tot nu toe clean kunnen blijven, en van Bodybuilding alleen maar positive nevenwerkingen heb vernomen.

Vaak zijn er lange periodes waar je niet meer groeit die wel lastig waren, maar uiteindelijk toch weer kon groeien als je maar doorzet en niet opgeeft....al was het maar een halve of hele kilo per jaar :o

Ik begrijp mensen die kuren niet zo goed, ik ben ooit begonnen met sporten met het idee dat het gezond is. Kuren staat daar lijnrecht tegenover, maar iedereen moet lekker doen waar ie zich goed bij voelt.

Ja want jarno hams is all natural :roflol:

Ik begrijp mensen die kuren niet zo goed, ik ben ooit begonnen met sporten met het idee dat het gezond is. Kuren staat daar lijnrecht tegenover, maar iedereen moet lekker doen waar ie zich goed bij voelt.[/Q

KAn jij BB pro's niet begrijpen als ze vooor hun sport anabolen gebruiken?

Ik begrijp mensen die kuren niet zo goed, ik ben ooit begonnen met sporten met het idee dat het gezond is. Kuren staat daar lijnrecht tegenover, maar iedereen moet lekker doen waar ie zich goed bij voelt.

ik ben begonnen met de sport met het idee groot te worden, dat is dan het verschil waarschijnlijk.

Hier op het forum zijn er toch wel een aantal 'dream' fysieken die je volgens mij zonder anabolen niet kan behalen.
Die gasten hebben dan ook alles over voor hun sport en hebben natural al een enorme prestatie geleverd voor ze met anabolen begonnen zijn. Niks anders dan respect hiervoor.

Terug
Naar boven