Fitness Seller

Te vroeg aan de anabolen

Laatst bewerkt:
update : link in mijn post boven

wat mij persoonlijk enorm stoort zijn die situaties wanneer je bevoorbeeld op cafe gaat en er kome mense naar jou en zegge "zozo jij hebt grote armen... gebruik jij zo van die spulletjes?" wanneer je dan ja zegt doen ze alsof je er geen reet voor hebt gedaan en het tegendeel is waar natuurlijk :(

wat mij persoonlijk enorm stoort zijn die situaties wanneer je bevoorbeeld op cafe gaat en er kome mense naar jou en zegge "zozo jij hebt grote armen... gebruik jij zo van die spulletjes?" wanneer je dan ja zegt doen ze alsof je er geen reet voor hebt gedaan en het tegendeel is waar natuurlijk :(

ja je moet er ook gewoon over liegen :P

t'is net alsof je zegt dat je ieder weekend een paar gram coke wegsnuift, staan mensen ook allemaal te kijken van waar is die mee bezig joh

Wat ik wel hypocriet vindt is dat sommige mensen die zelf aan de coke of andere zooi zitten of elke weekend zich een lever cirroce zuipen zeggen dat anabolen gebruikers slecht bezig zijn.

Ik vind je moet het zelf weten.
Maar op te jonge leeftijd kan je endocriene systeem wel vernken.
Waar ik me wel aan stoor is dat er hier wat te veel naar stats gekeken wordt, als iemand zegt ik ben 75kg bij 1m75 is het direct van "veel te weinig". Maar als die al jaren traint en ripped is, kan je al redelijk groot zijn. kg zeggen gewoon bitter weinig. En ook het idee van als je een wedstrijd wilt doen is het goed, alsof dat podium een reden is om aan AAS te beginnen, je doet het uiteindelijk toch voor jezelf, dus moet je zelf de keuze maken. Als iemand trainingservaring heeft en voldoende kennis moet hij zelf maar weten of hij gaat kuren of niet. Ikzelf heb niet echt zin in de dipjes na een kuur en het massaverlies als je lange tijd off gaat. Verder vind ik het wel interessant om er over te lezen en kennis op te doen.

Heb je een pracht fysiek en wil je tot de top behoren is elk jaar dat je niet gebruikt een verloren jaar.Het liefst net als de rest van de toppers rond je 17 jaar beginnen.Aangezien 98 procent van het board geen pracht fysiek heeft of aanleg, is het beter om nooit te gebruiken.
Of kan iemand een hardcore bodybuilder die eerst zijn genetische max heeft behaalt voordat ie begon met kuren.

Of kan iemand een hardcore bodybuilder die eerst zijn genetische max heeft behaalt voordat ie begon met kuren.

Nee ik niet idd, veel hardcories begonnen erg vroeg, sommige zelfs onder de 18 ja zoals bijv. onze Arnie schwarzeneger

• Topic Starter Topic Starter

Maar anabolen maakt groeien wel een heeeeeeel stuk makkelijker.

Je moet beginnen aan kuren als je zelf vind er klaar voor te zijn, punt! Betekent dus dat je je bewust bent van waar je aan begint, dat je alles op punt hebt om er zoveel als mogelijk uit te halen, etc.
Stats zijn op zich een maatstaf om te zien of iemand al dan niet z'n training/voeding op orde heeft. Bvb. iemand die na enkele jaren training stats heeft van 80kg @15% BF @ 1m80 en wil beginnen aan een kuur, heeft imo nog te weinig verstand over bb'en om aan AAS te beginnen.

En dat argument over het "naturel haalbare" is flauwekul. Dan moet iedereen wachten om eens te kuren tot ie 20+ jaar traint en eventjes wachten tot je 45 bent om te gaan kuren ofzo!?

Ikzelf ben begonnen aan 80kg (ben 1m72)... naturel kan ik mss nog gemakkelijk aan 90-95kg geraken, maar ik heb hélemaal geen zin om daar nog jaren op te wachten hoor. Ik ben 28 dit jaar, ik wil m'n streeffysiek zo vlug mogelijk behalen nu! Had ik 21 jaar geweest, dan had ik 't anders aangepakt!

Sorry dak t zeg, maar als je zo lang bent, dan verwacht ik dus echt wel dat je 95-100 kilo kunt wegen op een natuurlijke manier.

weeg ik ook ;)

Toen ik begon woog ik maar 65kg en woog precies voor me kuur 98kg

Hoezo zou dat eigenlijk zo makkelijk zijn om met mijn lengte snel zwaar te zijn ? Ik heb niet het idee dat ik zo genetisch bevorderd ben met een hoge eiwitsyntheze.

oh brother, genetisch bevorderd met een hoge eiwitsynthese ..

Je kan 15 jaar trainen tot je erbij neervalt, al je gewrichten naar de klote helpen en kreupel zijn op 40ste als je ongeluk hebt en wel naturel zijn.Of je pakt een paar dikke kuren en gaat flink wat gainen in een jaar of 3 en ook je streeffysiek halen zodat je niet kreupel wordt en met blessures rondloopt.Wat weegt zwaarder?15 jaar lang naturel knallen en het onderste uit de kan willen halen of een aantal x kuren met andere risicos?.Voor mensen die kort trainen is deze keuze makkelijk natuurlijk.Zij zullen de anabolen kiezen.Dit kan een insteek zijn van mensen, opzich niet verkeerd als het verantwoord is en maar met verandwoord kuren verwacht ik wel dat mensen:
- Goede kennis over voeding hebben
- Goede kennis over training\oefeningen\rust hebben
- Goed ingelezen hebben in de materie en de risico's kennen.

Wanneer men zich inleest in de materie en de risico's, zullen meer mensen beseffen dat het geen skittles zijn die je neemt maar hormonen.De jonge gasten die net trainen zullen altijd snel naar anabolen grijpen omdat het makkelijk is en ze de risico's niet kennen.En wat ze niet kennen is er niet.Simpel zat.
Kortom:mensen die er verantwoord mee omgaan kunnen imo best gebruiken maar mensen die net trainen moeten gewoon de tijd nemen om kennis te vergaren en in de tussentijd hun eigen lichaam leren kennen.Eendagsvliegen herken je uiteraard gelijk aan de talloze en onnozele topics met de raarste voorstellen en de meest ondoordachte kuren.

Je kan 15 jaar trainen tot je erbij neervalt, al je gewrichten naar de klote helpen en kreupel zijn op 40ste als je ongeluk hebt en wel naturel zijn.Of je pakt een paar dikke kuren en gaat flink wat gainen in een jaar of 3 en ook je streeffysiek halen zodat je niet kreupel wordt en met blessures rondloopt.Wat weegt zwaarder?15 jaar lang naturel knallen en het onderste uit de kan willen halen of een aantal x kuren met andere risicos?.Voor mensen die kort trainen is deze keuze makkelijk natuurlijk.Zij zullen de anabolen kiezen.Dit kan een insteek zijn van mensen, opzich niet verkeerd als het verantwoord is en maar met verandwoord kuren verwacht ik wel dat mensen:
- Goede kennis over voeding hebben
- Goede kennis over training\oefeningen\rust hebben
- Goed ingelezen hebben in de materie en de risico's kennen.

Wanneer men zich inleest in de materie en de risico's, zullen meer mensen beseffen dat het geen skittles zijn die je neemt maar hormonen.De jonge gasten die net trainen zullen altijd snel naar anabolen grijpen omdat het makkelijk is en ze de risico's niet kennen.En wat ze niet kennen is er niet.Simpel zat.
Kortom:mensen die er verantwoord mee omgaan kunnen imo best gebruiken maar mensen die net trainen moeten gewoon de tijd nemen om kennis te vergaren en in de tussentijd hun eigen lichaam leren kennen.Eendagsvliegen herken je uiteraard gelijk aan de talloze en onnozele topics met de raarste voorstellen en de meest ondoordachte kuren.

Daar heb je een heel goed punt.. een maatje van mij is naturel op zijn 14e begonnen..

Hij heeft 10 zware trainingsjaren van consequent 5/6 keer per week trainen.. hij is 110 kilo bij 1,70m en is echt HUGE (bankdrukkenen tot 180 kilo) zeker voor iemand die naturel is.. maar met zijn 25 jaren jong is hij helemaal versleten..

Kuren doe je als je er klaar voor bent. Anderen kunnen je wijzen op de negatieve kanten, ze kunnen tips geven, ze kunnen commentaar hebben op je kuurvoorstel, maar als jij uiteindelijk vindt dat je goed zit en er klaar voor bent, doe je het toch wel.
Het is onzin om te zeggen dat je eerst naturel voor het maximaal haalbare zou moeten gaan. Natuurlijk snap ik dat je dit goed bedoelt, maar wanneer heb je dit behaald? Dat is voor ieder persoon verschillend. De een komt met z'n 1.80m met geen mogelijkheid over de 90 kilo heen, terwijl de ander allang op de 95 zit met hetzelfde BF%.
Of je dan uiteindelijk een prikje in je bil zet moet iedereen gewoon lekker zelf weten. Zolang ze zich maar goed hebben ingelezen, de eventuele consequenties kennen, op die consequenties voorbereid zijn en hun voeding/training/rust op orde hebben.

Terug
Naar boven