Fitness Seller

Te weinig energie?

Morex

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
64kg
Vetpercentage
10%
Hallo,

Sinds zo'n 2 maanden ben ik bezig met fitness. Mijn doel is massa.
Heb mijn energiebehoeften berekend en zit hier zo'n 400 a 500 kcal boven.
Heb een fullbody trainingsschema waarbij ik 3x12 train.
Latpulldown
Linear leg press
Chest press
leg extension
rear deltoid
arm extention
arm curl
back extension
abdominal crunch

Nu merk ik dat ik na een aantal oefeningen minder/geen energie meer heb. Mijn armen beginnen te trillen en ik voel me ''zwakker''. Heb een half uur voor het trainen nog een bord pasta gegeten en een dextro.
Hebben jullie tips hoe ik gedurende mijn schema (ong 1 uur lang) genoeg energie kan behouden?

Die dextro niet voor je training nemen eens proberen. Kan me voorstellen dat je hier, na een korte energieboost, juist van inkakt of shaky wordt.

meer eten en ga alsjeblieft op een fatsoenlijke manier trainen
dit lijkt helemaal nergens op

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt, zal eens geen dextro nemen.

Tymboo, het helpt als je iets concreter benoemt wat een ''fatsoenlijke manier trainen'' inhoud.
Ik sta open voor feedback en tips wat betreft het trainen.

ja kerel, je zit al 4,5 jaar op dit forum schijnbaar
genoeg tijd gehad om eens wat fatsoenlijks in elkaar te knutselen.

ik zal je op weg helpen:

free weight compound movements
squat
benchpress
deadlift
overhead press
rows
pull ups
dips
etc

dat is de basis

• Topic Starter Topic Starter
account is 4,5 jaar oud inderdaad. Maar ben pas 2 maanden actief. Maargoed.
Dus goed blijven eten voor een training en geen dextro gebruiken.

tymboo bedankt voor je basic schema.
Veel van die oefeningen kan ik thuis doen. Heb een optrekstang, halter, halterbank, dipsteunen en dumbbells.
Dus komt wel goed.

Hallo,

Sinds zo'n 2 maanden ben ik bezig met fitness. Mijn doel is massa.
Heb mijn energiebehoeften berekend en zit hier zo'n 400 a 500 kcal boven.
Heb een fullbody trainingsschema waarbij ik 3x12 train.
Latpulldown
Linear leg press
Chest press
leg extension
rear deltoid
arm extention
arm curl
back extension
abdominal crunch

Nu merk ik dat ik na een aantal oefeningen minder/geen energie meer heb. Mijn armen beginnen te trillen en ik voel me ''zwakker''. Heb een half uur voor het trainen nog een bord pasta gegeten en een dextro.
Hebben jullie tips hoe ik gedurende mijn schema (ong 1 uur lang) genoeg energie kan behouden?

Die bord pasta voor je training heeft geen zin. Als je doel is om supercompensatie te verkrijgen dan moet je een aantal avonden voor je beoogde workout flink kh's stapelen ( dus alleen kh's en zo weinig mogelijk vetten )
Dan is het glycoceengehalte in lever in spieren wrs wel flink verhoogd ja.

Maar dat bordje voor je training doet geen reet. Dat is nog lang niet verteerd. Sterker nog, veel mensen krijgen van zo'n maaltijd alleen maar slaap. Daar bovenop nog die extra dextro en je hebt een recept voor een flinke verhoging van cholecystokinine, wat er dus voor zorgt dat je weinig energie hebt ( of zelfs slaperig wordt )

Probeer gewoon eens een lichte maaltijd met eiwitten/groenten voor je training en laat die dextro even achterwege. Je bent geen marathonloper.

Je kan gewoon een banaantje of rijstwafel ofzo meenemen zie wel meer mensen die dat doen! Schijnt te helpen

Terug
Naar boven