MuscleMeat

Tekort aan suiker en vet,te veel eiwitten?

Dat hierboven^, en nootje klinkt wat leuker:).

Had je mijn reply wel gelezen? En gelezen wat er bedoeld wordt?

Jouw link geeft aan wat wel of niet genoeg zou zijn in normale omstandigheden.
Maar zegt dus absoluut niets over of een bepaalde inname teveel is. De broscience boys waar wij op doelen claimen altijd dat het teveel is namelijk.Wat dus nergens is aangetoond.

Okee Nootje dan. hahahh. ;)

Had je mijn reply wel gelezen? En gelezen wat er bedoeld wordt?

Jouw link geeft aan wat wel of niet genoeg zou zijn in normale omstandigheden.
Maar zegt dus absoluut niets over of een bepaalde inname teveel is. De broscience boys waar wij op doelen claimen altijd dat het teveel is namelijk.Wat dus nergens is aangetoond.

Okee Nootje dan. hahahh. ;)
Het zegt idd niet of het teveel is, maar het is een beetje zonde om meer te nemen dan je eigenlijk nodig hebt. Ik zeg ook niet dat het slecht is, maar die kcal zou je eigenlijk beter kunnen gebruiken voor kh&vetten.

Als ik heel eerlijk ben heb ik de OP niet gelezen en daardoor gemist dat ie aan het bulken is. Ik zou het dan niet noodzakelijk teveel noemen, maar je kunt dan best wat inwisselen voor koolhydraten of vetten naargelang je voorkeur.

Het zegt idd niet of het teveel is, maar het is een beetje zonde om meer te nemen dan je eigenlijk nodig hebt. Ik zeg ook niet dat het slecht is, maar die kcal zou je eigenlijk beter kunnen gebruiken voor kh&vetten.

Ja soms misschien wel inderdaad. Maar hoeft niet persee.

Van extra eiwitten word je niet persee groter. Vaak wel droger volgens diverse onderzoeken.

Hmm zou dit niet kunnen komen door minder kh's omdat je meer kcal aan eiwitten neemt?

Nope.
Er is zelfs in onderzoek aangetoond dat een groep een hogere eiwitinname kreeg en ook totaal 400cal meer innam per dag dan de andere groep en wel meer vet kwijt raakte dan de 2e groep.
Ook in onderzoek naar het effect van meer calcium op fatloss raakte de groep die extra yoghurt kreeg meer vet kwijt dan de groep die evenveel cals kreeg maar minder calcium/zuivel.

Nope.
Er is zelfs in onderzoek aangetoond dat een groep een hogere eiwitinname kreeg en ook totaal 400cal meer innam per dag dan de andere groep en wel meer vet kwijt raakte dan de 2e groep.
Ook in onderzoek naar het effect van meer calcium op fatloss raakte de groep die extra yoghurt kreeg meer vet kwijt dan de groep die evenveel cals kreeg maar minder calcium/zuivel.
Interessant, alhoewel het wel een beetje vreemd lijkt dat iemand met 400kcal extra meer vet verliest. 400kcal is toch wel flink wat.

Meer calcium werkte goed bij muizen, maar bij mensen toch niet zo'n succes.
Analysis of covariance on weight change in the pooled data showed no statistically significant differences between the calcium and placebo conditions (placebo –6.2 ± 0.7 vs. calcium –7.0 ± 0.7 kg; F(1,93) = 0.64; P= 0.43).
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4010554/

Alleen zorgen dat er geen transvetten inzitten.
Vetten die gedeeltelijk gehard zijn bevatten over het algemeen een minimale hoeveelheid aan transvetten.
http://gezondheidenvoeding.nl/voedi...ten-zo-slecht-zijn-en-wat-zijn-het-eigenlijk/

Dit idd, koop beter 100% pindakaas bij de tuinen of xxl. Bij veel pindakaas staat er volledig gehard palmvet, dat wil je niet hebben. En persoonlijk vind ik 100% ook stukken lekkerder.

Calvé heeft ook gewoon transvet. Dacht dat ze het vroeger idd weg hadden gehaald(wss niet vermeld op het label) waardoor men dat nog denkt. Maar als je het even leest zul je al snel volledig gehard palmvet zien staan.

25% hoger risico op hart- en vaatziekten als je dagelijks 5 gram transvet binnenkrijgt.

Pindakaas van calve bevat 0,3 gram transvet per 100 gram pindakaas. Als je het met nornale hoeveelheid eet, is er niks aan de hand.

https://forum.bodybuilding.nl/topics/unilever-gebeld-i-v-m-calve-pindakaas-en-transvet.323447/
Zou het risico er niet voor nemen voor iets wat voor elke kcal gewoon enorm slecht voor je is. En al helemaal niet als je het dagelijks eet.

Zou het risico er niet voor nemen voor iets wat voor elke kcal gewoon enorm slecht voor je is. En al helemaal niet als je het dagelijks eet.

Er zijn veel meer dingen die slecht voor je zijn.
Als je het letterlijk omrekent heb je met 40 gram pindakaas per dag een hoger risico van 1,5 % om hart- en vaatziekten te krijgen.

Ik neem aan dat als je 1,5% hogere kans uit de weg gaat door geen pindakaas te eten, je dan ook van de middeltjes afblijft? Aangezien deze wel een hoger percentage 'hogere kans op' ziektes heeft. :)

Er zijn veel meer dingen die slecht voor je zijn.
Als je het letterlijk omrekent heb je met 40 gram pindakaas per dag een hoger risico van 1,5 % om hart- en vaatziekten te krijgen.

Ik neem aan dat als je 1,5% hogere kans uit de weg gaat door geen pindakaas te eten, je dan ook van de middeltjes afblijft? Aangezien deze wel een hoger percentage 'hogere kans op' ziektes heeft. :)
Of je vervangt het voor 100% pindakaas zonder transvet, kost een keer een euro meer.

Ik begrijp niet dat die transvetten zo veelvuldig worden toegepast, terwijl men weet dat ze zo schadelijk voor de gezondheid zijn, en dat er mogelijk tientallen minder gevaarlijke alternatieven zijn.
Hoe zit het nou met de pindakaas die wordt verkocht in de zogenaamde reform- of natuurwinkels, het is vrijwel zeker dat de echte voedselfreaks die daar hun boodschappen doen, het toevoegen van transvetten als een misdaad beschouwen.
En als je nou zelf aan de slag gaat, pinda's goed pletten, druppeltje verstandige olie snufje zout, zou dat de moeite waard zijn of ontstaat er dan iets dat niet te vreten is ?

Ik vind Calvé lekker en die 100% pindakaas niet te eten, waarom zou ik dat veranderen voor die (voor mij) nog geen 1% hogere kans op hart- en vaatziekten?
Beetje onzin IMO :roflol:
Omdat dat misschien niet het enige bron aan transvet is? Misschien eet je wel meer producten wat transvetten bevat zonder dat je het weet. Dan stapelt het toch weer op, dus zou je het beter kunnen minimaliseren.

This likelihood is exacerbated by the Food and Drug Administration labeling rules, which allow products containing <0.5 g trans fat per serving to claim 0 g trans fat. Many products with almost 0.5 g trans fat, if consumed over the course of a day, may approximate or exceed the 2 g maximum as recommended by American Heart Association, all while claiming to be trans-fat free.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20338284

Success of Danish Government in decreasing the number of deaths due to CHD by 50% over the past 20 years by reducing the intake of TFA among Danes from 6 gm to 1 gm per day is a shining example.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3955571/

Ik vind Calvé lekker en die 100% pindakaas niet te eten, waarom zou ik dat veranderen voor die (voor mij) nog geen 1% hogere kans op hart- en vaatziekten?
Beetje onzin IMO :roflol:
Zonder enige twijfel is pindakaas van Calvé de lekkerste die er is Hell.
Maar het probleem is niet die ene keer dat je een hap van 40 gram pindakaas neemt, maar het feit dat die transvetten waarschijnlijk zo een beetje in elk voedsel wordt verwerkt, dus dat het min of meer onvermijdelijk is transvetten te vermijden, waardoor het toch een optelsom van kleine risicootjes wordt.

Terug
Naar boven