MuscleMeat

Tekort aan suiker en vet,te veel eiwitten?

Zonder enige twijfel is pindakaas van Calvé de lekkerste die er is Hell.
Maar het probleem is niet die ene keer dat je een hap van 40 gram pindakaas neemt, maar het feit dat die transvetten waarschijnlijk zo een beetje in elk voedsel wordt verwerkt, dus dat het min of meer onvermijdelijk is transvetten te vermijden, waardoor het toch een optelsom van kleine risicootjes wordt.

Ja precies, waarom zou je dan alleen op calve pindakaas letten? :D

Ja precies, waarom zou je dan alleen op calve pindakaas letten? :D
Nou zoals ik al zei omdat je zeker weet dat het in calve zit. Probeer het te minimaliseren, bak in goede olie/vetten, vermijd producten waarvan je zeker weet dat het er in zit etc. Dan kom je al een heel eind.

Nou zoals ik al zei omdat je zeker weet dat het in calve zit. Probeer het te minimaliseren, bak in goede olie/vetten, vermijd producten waarvan je zeker weet dat het er in zit etc. Dan kom je al een heel eind.

Gewoon zelf je pindakaas maken. Is 5 minuutjes werk en altijd zo lekker als je 'm zelf hebben wilt en je hebt er in zitten wat je zelf wilt.

Oke, wat heeft dat met voeding te maken? Daarnaast is het met middelen juist nog belangrijker dat de rest in orde is voor je gezondheid. Een beetje kinderachtig om vervolgens met een drogreden aan te komen.

Gewoon zelf je pindakaas maken. Is 5 minuutjes werk en altijd zo lekker als je 'm zelf hebben wilt en je hebt er in zitten wat je zelf wilt.
Daar heb je gelijk in, maar ik maak al zoveel dingen zelf dus voor gemak ga ik dan liever voor een potje 100% pindakaas:p.

Oke, wat heeft dat met voeding te maken? Daarnaast is het met middelen juist nog belangrijker dat de rest in orde is voor je gezondheid. Een beetje kinderachtig om vervolgens met een drogreden aan te komen.

Door elke dag pindakaas te eten heb je gemiddeld 1% meer KANS op hart- en vaatziekten. Jij zegt 'ja beter dat risico verkleinen door geen calvé te eten.
Hoe veel risico op ziektes heb je denk je door middelen te gebruiken? Niet alleen het middel zelf, maar ook de toediening ervan.
Als je gaat zeiken om een klein vergroot risico (KANS, niet eens zekerheid) bij calvé pindakaas, gebruik dan ook geen middelen :p

Omdat dat misschien niet het enige bron aan transvet is? Misschien eet je wel meer producten wat transvetten bevat zonder dat je het weet. Dan stapelt het toch weer op, dus zou je het beter kunnen minimaliseren.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20338284

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3955571/

Krijg ik hier ook nog een reactie op, @Hell93 ? Het valt me op dat je mij een beetje zit te ontwijken, kun je ook eens met wat nuttigs komen? Of heb je op school niet geleerd hoe je moet discussiëren en dat je niet sterk zult staan met drogredenen?

Door elke dag pindakaas te eten heb je gemiddeld 1% meer KANS op hart- en vaatziekten. Jij zegt 'ja beter dat risico verkleinen door geen calvé te eten.
Hoe veel risico op ziektes heb je denk je door middelen te gebruiken? Niet alleen het middel zelf, maar ook de toediening ervan.
Als je gaat zeiken om een klein vergroot risico (KANS, niet eens zekerheid) bij calvé pindakaas, gebruik dan ook geen middelen :p

Dit is een aardige claim, heb je hier een onderbouwing voor?

Zoals ik al eerder heb vermeld;
Success of Danish Government in decreasing the number of deaths due to CHD by 50% over the past 20 years by reducing the intake of TFA among Danes from 6 gm to 1 gm per day is a shining example.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3955571/

Wat jij zei;
25% hoger risico op hart- en vaatziekten als je dagelijks 5 gram transvet binnenkrijgt.

Toch maakt van 6 naar 1g gaan een significant verschil.

god***domme wat zijn jullie vervelend.

• Topic Starter Topic Starter
Alleen zorgen dat er geen transvetten inzitten.
Vetten die gedeeltelijk gehard zijn bevatten over het algemeen een minimale hoeveelheid aan transvetten.
http://gezondheidenvoeding.nl/voedi...ten-zo-slecht-zijn-en-wat-zijn-het-eigenlijk/
Heb je een recept?

Wat een kleine kinderen zijn jullie ook @Biomek & @Hell93. Nooit geleerd om fatsoenlijk te discussiëren en niks nuttigs toe te voegen. Steeds maar weer off topic gaan en als er eenmaal met sterke argumenten gekomen wordt het maar ontwijken.

Ga terug naar school, op vmbo leer je nog een beetje discussiëren. En heel misschien, als havo mogelijk zou zijn leren jullie ook een beetje over drogredenen. Aan mensen zoals jullie hebben ze hier niks aan, wees toch eens behulpzaam en volwassen.

Wat een kleine kinderen zijn jullie ook @Biomek & @Hell93. Nooit geleerd om fatsoenlijk te discussiëren en niks nuttigs toe te voegen. Steeds maar weer off topic gaan en als er eenmaal met sterke argumenten gekomen wordt het maar ontwijken.

Ga terug naar school, op vmbo leer je nog een beetje discussiëren. En heel misschien, als havo mogelijk zou zijn leren jullie ook een beetje over drogredenen. Aan mensen zoals jullie hebben ze hier niks aan, wees toch eens behulpzaam en volwassen.

Een discussie over transvetten is uberhaupt al off topic, want daar gaat het topic niet over. Als je er een gesprek over wilt hebben dan kan je een pm sturen en stuur ik jou die bronnen van mij. Graag gedaan.

Wow. Offtopic gaan? TS vraagt iets en vervolgens ontstaat er een discussie van 3 pagina's over fucking pindakaas.

Oke, omdat jullie het zijn en stap voor stap even hulp nodig hebben met lezen.

Ik citeer TS;
Verder heb ik zo'n 30% aan meer suiker en vet nodig..heeft iemand ''gezonde'' bronnen

Er werd calve pindakaas aangeraden, dit is geen gezonde bron aan vet, 100% pindakaas dan wel weer. Er werd beweerd dat 5g transvet wel kan, dit is absoluut niet gezond. Die claim werk ik weg, zodat de beste man dat niet gaat geloven.

Dus, nogmaals, wie gaat er hier nou off topic? Verder reageerde @Hell93 er steeds op zonder enige onderbouwing. Haar claims werk ik steeds weg, maar die komt steeds weer terug zonder verdere onderbouwing. Wie is er nou verkeerd bezig?

• Topic Starter Topic Starter
Geen idee, ik zei alleen pindakaas. Ik zei niets over welk merk.

Terug
Naar boven