martinnoppert
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 764
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 116kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Oke, omdat jullie het zijn en stap voor stap even hulp nodig hebben met lezen.
Ik citeer TS;
Er werd calve pindakaas aangeraden, dit is geen gezonde bron aan vet, 100% pindakaas dan wel weer. Er werd beweerd dat 5g transvet wel kan, dit is absoluut niet gezond. Die claim werk ik weg, zodat de beste man dat niet gaat geloven.
Dus, nogmaals, wie gaat er hier nou off topic? Verder reageerde @Hell93 er steeds op zonder enige onderbouwing. Haar claims werk ik steeds weg, maar die komt steeds weer terug zonder verdere onderbouwing. Wie is er nou verkeerd bezig?

Excuses, word er een beetje gek van hier dat men steeds zo kinderachtig moet doen waardoor ik zelf een beetje te snel reageerde. Bedoelde je claim dat 1g het risico met maar 1% zou verhogen. Maar je snapt m'n punt hoop ik, elke kcal transvet is gewoon slecht en als je gezonde bronnen wilt blijf je er zo ver mogelijk van uit de buurt.I
Haha en dan zeggen dat wij niet kunnen lezen, man man man.
De claim was niet '5 gr transvet is gezond', de claim was '5 gr transvet per dag geeft een verhoogt risico van 25% op hart- en vaatziekten'.
Lees zelf dan ook gewoon alles.
Nogmaals, pm maar gewoon, dat is een stuk minder kinderachtig he![]()
Top , je valt hier op het forum vaak met de neus in de boter,in tegenstelling de mensen om me heen in het echt die beweren dat ze er verstand van hebben en producten als ontbijtkoek,massgainers etc etc aanraden om aan te komen.Zelf dingen maken kost altijd even oefening tot je het perfect hebt.
Als je dan toch ook bezig bent, voor lekkere vetten die wel kunnen, zoek ook ff een goed recept voor mayonaise dan.
Mayonaise is ook een paar minuutjes werk. Olie, ei en azijn en een ietsiepietsie mosterd. That's all.
Excuses, word er een beetje gek van hier dat men steeds zo kinderachtig moet doen waardoor ik zelf een beetje te snel reageerde. Bedoelde je claim dat 1g het risico met maar 1% zou verhogen. Maar je snapt m'n punt hoop ik, elke kcal transvet is gewoon slecht en als je gezonde bronnen wilt blijf je er zo ver mogelijk van uit de buurt.
Hierbij is het dan ook afgelopen, TS maakt mooi zijn eigen pindakaas, een verstandige keuze.

Top , je valt hier op het forum vaak met de neus in de boter,in tegenstelling de mensen om me heen in het echt die beweren dat ze er verstand van hebben en producten als ontbijtkoek,massgainers etc etc aanraden om aan te komen.
Je snapt het dus nog steeds niet. Ten eerste mag je zulke berekeningen absoluut niet maken, dit is biochemie en geen wiskunde. Ten tweede zijn er meerdere bronnen met transvetten waar je misschien niet van af weet, dit stapelt zich dus weer op.Rekenwerk, ik zei ook 'als je het letterlijk berekent'.
5 gr transvet per dag is 25% vergroot risico op hart- en vaatziekten. (Zie bron van Marina)
Calvé bevat 0,3 gram transvet per 100 gr Calvé. (Zie bron (bb.nl topic) in mijn eerdere post)
40 gram pindakaas per dag is dus 0,12 gram transvet per dag, wat (als je letterlijk rekent dus) neerkomt op een vergroot risico op hart- en vaatziekten van 0,63 %
Het elke dag eten van Calvé pindakaas van 40 gram (je kunt dit dus zelf meer of minder maken) zorgt dus voor een kans van 0,63% op een vergroot risico op hart- een vaatziekten.
Als je dáárvoor nou Calvé pindakaas laat staan, dan ga je wel echt heel heel héél erg ver![]()