Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

je bent nog vrij jong en je zult sneller herstellen dan een oudje als hummy en ik![]()

Zojuist:
BP
5*50
5*65
5*65
3*85
5*82.5
3*82.5
ging klote, was wel blij met 3*85 maar ging voor 5*85, ben net 3 dagen ziek geweest dus zit nu een beetje in mijn herstel dipje, heb ik altijd als ik ziek ben, eerst gaat het goed en zodra ik hersteld ben ff minder...
Ging klote en gaat kloten, als je voor 5 reps ga dan doe je 5 reps.. maar dan moet je wel realistisch blijven en berekenen of je die 85kg wel 5 reps had kunnen doen. En dat kon dus niet, dat betekend dat je die 82,5kg gewoon 5x had moeten pakken en meer had moeten rusten.
MP
10*50kg
10*50kg
10*50kg
10*50kg
10*50kg
10*50kg
volgens mij deed ik er 6, maar het kunnen er ook 7 geweest zijn, werd een beetje duizelig dus raakte de tel kwijtGing vrij zwaar, door de bij bench genoemde dip....
houd pen en papier bij de hand om te zorgen dat je volgende keer wel zeker weet wat je gedaan hebt. en meer rusten tussendoor zodat je niet duizelig wordt
zodadelijk zal ik even meer posten, maar dit waren de 2 oefeningen waar het vandaag om draaide.... heb mijn doel van 6*10*50 gehaald, volgende week rust en dan de week daarop 8*10*50 en 10*10*50![]()
Hmmm ja alleen jammer van mijn bench, probeer het later gewoon nog een keervan de week makkelijk 90 gedrukt, ook 95 dus dan moet een 5je met 85 toch wel kunnen :S Ik post van de week ook nog even mijn fullbody schema voor 2 weken, lekker intensief ^^

maak ze zwaar.. 50 reps met een strakke isometrisch gedeelte bovenin is killer.. dus dat deed je niet. jij deed het dynamisch wat leuk is voor een groepstraining judo ofzo maar niet voor een powerbuilder..Ik had op zijn minst 5*5*82.5kg moeten kunnen drukken maar dat zat er vandaag gewoon niet in
Zat er wel in, maar je deed het gewoon niet!
Ook nog gedaan,
BP
5*50kg
5*65kg
5*80kg
5*50kg close grip
Wilde nog even iets gebankt hebben, dus even wat lichter een piramidetje gedaan.
Stom. je lichaam geeft aan niet te kunnen, dus ga je maar naar je ego luisteren? ik dacht dat je je lichaam en CZS wilde trainen.. als je je ego wilt trainen moet je het zeggen heb ik hele andere methodes voor
Flyes
10*15kg}
10*15kg} consequent en dus goed
10*15kg}
Tate press
12*18kg }
12*18kg } Same here
12*18kg }
Crunches
50*BW
50*BW
bij deze het fullbody schema, dit is hoe het er ongeveer uit gaat zien
![]()
Het is veel, héél veel...
Zou niks voor mij zijn ben ik bang.
Maar je bent nog jong éh?!
Succes man!![]()
Ik squat overigens maar 4*100 in dit schema terwijl ik makkelijk 5*100 pak, dit is meer techniek gericht squatten tijdens dit schema. En ja dit is veel Hummer, maar het is voor maar 2 weken!
Eerlijk gezegd heb ik geen ervaring met full-body schema's en heb me er ook nooit mee bezig gehouden.
Mijn doel was altijd: sterker worden...en ik heb me meer bezig gehouden met basic en compoundexercises.
Als je van hier naar Rome wilt om te genieten van de omgeving, kan je kiezen om vanaf de plek waar je staat te lopen, fietsen of rijden.. je kan er ook voor kiezen eerst naar een station te rijden, vanuit daar richting Rome te gaan en tijdens je reis hier en daar een citytrip nemen en lekker te genieten van de omgeving. je zal hierdoor nog meer genieten.. dus als je sterker wil worden moet je meer doen dan alleen krachttraining.. een huis bouw je ook niet op moerasland
Ik denk ook niet dat ik hierin een goede raadgever ben...ik neem aan dat de personen die je helpen bij het opstellen van zulke schema's weten waarmee ze bezig zijn, toch? Of als je het volledig zelf hebt opgesteld je je in deze materie serieus verdiept zult hebben, toch?
Gelukkig heb je besloten om i.p.v. neckpress aan militarypress de voorkeur te geven!
ahaha ergens is er op de wereld iemand die negatief is over nekpress, die mening spreid uit wegens de positie van die persoon en voor je het weet denkt iedereen die niet voorzichzelf kan denken zo..
Nekpress komt heus wel weer terug.. echt wel.. je moet nooit bang zijn voor oefeningen
4x de week trainen vind ik wel vrij veel...je doet ook 3x per week benchen, weliswaar flat, incline en closegrip...maar voor mij zou dit teveel van het goede zijn...maar tis zoals hummy alreeds schreef: je bent nog vrij jong en je zult sneller herstellen dan een oudje als hummy en ik
Suc6 met je nieuwe schema!

Hoi Champ...fijn dat je voor TGA zulke goede adviezen hebt!
Hij zal er beslist zijn voordeel mee doen.
Je meent dat Hummy en ik - met de nodige aanpassingen - ook zo'n intensief fullbodyschema aan zouden kunnen.
Uiteraard kan ik niet voor Hummy spreken, en spreek ik voor mezelf dat ik géén powerbuilder...zoals ik alreeds aangaf...ik train puur op kracht en b.v. crunches, concentration curls of ander beachexercises zie ik voor mij persoonlijk het nut niet van in...ze dragen niet in positieve zin bij aan het doel, nl. meer kunnen benchen.
Ik doe alleen maar de basic, en voor mij heb ik de indruk dat het werkt...ik druk nu 5x160 en toen ik in het verleden nog allerlei andere borst, triceps en schouderoefeningen deed duwde ik beduidend minder...less is more...in mijn geval althans. Ik heb een tijdje met Theo van der Laan contact gehad...hij drukte 260kg...het enige wat hij deed was bankdrukken en dat om de 3 à 4 dagen en met 70-80kg wat pulldowns...hij deed verder niets!Eén bepaald schema werkt overigens volgens mij niet voor iedereen...schema's zijn een hulpmiddel en niet het doel, toch?
Sterke grip maat.24,5kg pichblok met 1 hand is echt goed voor de eerste keer.![]()
Als je inderdaad nooit tot failure traind, is 24 sets wel te doen.het schema geeft voor elke dag 6 oefeningen (buik niet meegeteld) 6 oefeningen met 4 sets is dus 24 sets totaal.. andere mensen doen 24 sets voor 1 spiergroep.
Belangrijk is dat je dus nooit tot failure traint.. tot failure trainen is voor sukkels!! zorg dat het makkelijk gaat, je mag geen druppel zweet verliezen, je gewichten bepalen dus hoe zwaar je schema! liever te licht dan te zwaar maatje!!
Tja dat was dan ook het enige wat we deden hahahah, maar was leuk ff met je gesproken te hebben!

Als je inderdaad nooit tot failure traind, is 24 sets wel te doen.
Ik was altijd in de veronderstelling dat trainen tot positief spierfalen juist wel de manier was.
Voor een BB in principe iedere set, voor kracht slechts één set.
"zorg dat het makkelijk gaat, je mag geen druppel zweet verliezen, je gewichten bepalen dus hoe zwaar je schema! liever te licht dan te zwaar"
"Te" zwaar is niet goed, dat snap ik.
Maar "te licht" lijkt me toch ook niet echt de manier.
Hoe bepaal jij dan de grens als je aan het trainen bent..?
Het leren luisteren naar mijn lichaam heeft geleid tot 3 blessure vrije schema's tot nu toe.

Heel verstandig dat je op jouw leeftijd alreeds luisterd naar je lichaam...ik had dat ook al veel eerder moeten doen, mja...beter laat dan nooit, toch![]()