AndroidHealthClinic

TGA's Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Hoezo jij kiest toch voor nooit aangezien je nooit luisterd

Valt wel mee...ik neem alleen niet zomaar alles klakkeloos aan wat anderen beweren. Wat voor jou werkt, hoeft niet persé voor mij te werken.
Ik verbreed graag mijn horizon en sta altijd open voor de logica van anderen, als iemand kan aantonen dat een bepaalde methode effectief is (voor het doel wat ik nastreef) zal ik dat heus niet als een eigenwijze betweter naast me neerleggen.
Er zijn echter meer wegen die naar Rome leiden.
En iedereen moet zelf uitvinden wat voor hem of haar het beste is...onderzoek alles en behoudt het goede!

Valt wel mee...ik neem alleen niet zomaar alles klakkeloos aan wat anderen beweren. Wat voor jou werkt, hoeft niet persé voor mij te werken.
Ik verbreed graag mijn horizon en sta altijd open voor de logica van anderen, als iemand kan aantonen dat een bepaalde methode effectief is (voor het doel wat ik nastreef) zal ik dat heus niet als een eigenwijze betweter naast me neerleggen.
Er zijn echter meer wegen die naar Rome leiden.
En iedereen moet zelf uitvinden wat voor hem of haar het beste is...onderzoek alles en behoudt het goede!

dat zeg ik.. wat jij wilt!
alleen de opmerking over wat voor mij werkt bla bla.. ik ben er juist meester in om alles aan te passen op 1 persoon.. denk je dat zoals TGA traint ik zo begonnen ben? echt niet! ieder lichaam is anders en daarom pas ik alles aan..

je neemt niet klakkeloos aan wat andere beweren.. hahahaha wie houd je voor de gek.. schrijf 1 artikel wat aannemelijk klinkt zet er bench boven en een andere stoere naam onder en jij gelooft het!

dat zeg ik.. wat jij wilt!
alleen de opmerking over wat voor mij werkt bla bla.. ik ben er juist meester in om alles aan te passen op 1 persoon.. denk je dat zoals TGA traint ik zo begonnen ben? echt niet! ieder lichaam is anders en daarom pas ik alles aan..

je neemt niet klakkeloos aan wat andere beweren.. hahahaha wie houd je voor de gek.. schrijf 1 artikel wat aannemelijk klinkt zet er bench boven en een andere stoere naam onder en jij gelooft het!

Vroeger was ik inderdaad zo naïef, dat alles wat mensen met een "stoere naam" beweerden voor waar aannam...inmiddels weet ik wel beter!
De meeste benchpressgoeroes zijn namelijk niet eerlijk...ze hebben mooie praatjes en schema's, zoals b.v. de bankdrukkers van metal militia, maar ze vertellen er niet bij wat hun succesvolle bankdrukkers allemaal moeten spuiten en slikken om zo succesvol te zijn.

Ik train nogal vrij conventioneel...5x5 of 3x3...en maak daar nog altijd progressie mee...en train al een hele tijd blessurevrij, wat ook mooi is meegenomen. Ik respecteer verder je kennis & kunnen en als je adviezen hebt (binnen de regels waaraan ik me heb te houden ;)), waarvan je het idee hebt dat ik daarmee sneller en meer progressie kan boeken, hoor ik het graag!

Ik respecteer verder je kennis & kunnen en als je adviezen hebt (binnen de regels waaraan ik me heb te houden ;)), waarvan je het idee hebt dat ik daarmee sneller en meer progressie kan boeken, hoor ik het graag!
eEn dan zal ik braaf meelezen, en ook mijn conclusies trekken.
Ik was er heilig van overtuigd dat intensiteit "alles" was als je trainde, maar de laatste maanden twijfel ik wel vaker, omdat ik zo'n lang herstel nodig heb na een hele zware training.
Twintig jaren geleden was dat geen probleem voor me.
Ik werkte dagelijks bijna 10 uur per dag in de steigerbouw, trainde anderhalf tot twee uur per dag voluit, en ging daarna nog tot een uur of twee "om een biertje". :D
Dat ging allemaal goed, maar moet ik vandaag de dag niet meer proberen...
Vandaar dat mijn inzicht aan wat verandering onderhevig is...
Misschien heeft "champ" het wel bij het rechte eind..? ;)

Ik was er heilig van overtuigd dat intensiteit "alles" was als je trainde, maar de laatste maanden twijfel ik wel vaker, omdat ik zo'n lang herstel nodig heb na een hele zware training.
Ik werkte dagelijks bijna 10 uur per dag in de steigerbouw, trainde anderhalf tot twee uur per dag voluit, en ging daarna nog tot een uur of twee "om een biertje". :D

Wellicht heeft Champ het inderdaad bij het rechte eind, maar laat hij er wel rekening mee houden, dat wij 40 plussers zijn...en dan ziet de (sport)wereld er heel anders uit dan als je net als Champ of TGA nog een "jonge god" bent ;)! Wat overigens niet wil zeggen, dat als je 40 plusser bent dat dan niets meer mogelijk is...ik ben nu 40 jaar...en nog nooit zo sterk geweest en heb absoluut niet het idee dat de koek op is! Ik herstel alleen veel langzamer en ben beduidend blessuregevoeliger dan vroeger :(.

• Topic Starter Topic Starter
Vrijdag getraind in Amersfoort. Dit was mijn eerste training in bank shirt, een oude Titan F6. Ik haal er nog helemaal geen enkele kilo uit :P Dus ging niet helemaal super. Wel nog een PR gedeadlift, 170kg easy, maar 180 faalde helaas op de lockout :(

Vrijdag getraind in Amersfoort. Dit was mijn eerste training in bank shirt, een oude Titan F6. Ik haal er nog helemaal geen enkele kilo uit :P Dus ging niet helemaal super. Wel nog een PR gedeadlift, 170kg easy, maar 180 faalde helaas op de lockout :(

Maak je niet druk...de eerste training in shirt was bij mij ook een fiasco...inmiddels haal ik er ruim 30kg uit! Het is een kwestie van wennen...in een shirt drukken is anders dan raw drukken...had je overigens ook de juiste maat aan? Een te ruim shirt haal je geen voordeel uit en een te strak shirt kom je niet met de halter onder...het is nogal van wat factoren afhankelijk.

Maak je niet druk...de eerste training in shirt was bij mij ook een fiasco...inmiddels haal ik er ruim 30kg uit! Het is een kwestie van wennen...in een shirt drukken is anders dan raw drukken...had je overigens ook de juiste maat aan? Een te ruim shirt haal je geen voordeel uit en een te strak shirt kom je niet met de halter onder...het is nogal van wat factoren afhankelijk.

Daar ben ik het dus niet mee eens met losse shirts word je het sterkst. je leert dan de equipment het meest functioneel gebruiken.

Guess what, mijn half-rack is binnen :D

DL
10*50kg (verrotte rug van het in elkaar schroeven van dat rack :P)

BP
10*50kg
8*70kg
4*80kg
1*90 fail
1*90kg
Nieuw rack, nieuwe bank is ff wennen :)

SQ
10*50kg
8*70kg
4*80kg
2*100kg ass to the grass

de rest post ik zo :D

MP
5*50kg
5*50kg
5*50kg
(Heb last van mijn rechter bovenarm, dus moest het even rustig aan doen, volgende week donderdag is de target 10*10*50kg)

TP
12*18kg
12*18kg
12*18kg
(nieuwe schema was 2*10*18kg, maar dat was ik even vergeten :eek:)
Dumbbell Curl
10*18kg L, R
10*18kg L, R

Crunches
30*BW

Laatst bewerkt:

Misschien wel... ik garandeer je dat een failure training niet nodig is.. het is een leuke toevoeging zo nu en dan, meer niet.

Wellicht heeft Champ het inderdaad bij het rechte eind, maar laat hij er wel rekening mee houden, dat wij 40 plussers zijn...en dan ziet de (sport)wereld er heel anders uit dan als je net als Champ of TGA nog een "jonge god" bent ;)! Wat overigens niet wil zeggen, dat als je 40 plusser bent dat dan niets meer mogelijk is...ik ben nu 40 jaar...en nog nooit zo sterk geweest en heb absoluut niet het idee dat de koek op is! Ik herstel alleen veel langzamer en ben beduidend blessuregevoeliger dan vroeger :(.

Ik heb je in elke post verteld dat alles wat ik bedenk en doe voor andere op hun lijf geschreven wordt.. dit is vrij uniek merk ik bij de meeste goeroes ;)
de gedachte dat ik er geen rekening mee houd dat je 40 bent vind ik jammer.
misschien dat je denkt dat ik alleen praat uit ervaring en daarom niet de ervaring kan hebben hoe een 40 jarige lichaam functioneerd. maar vergeet niet mijn verscheidende diploma's in de sport die jou trainer misschien niet heeft.

Guess what, mijn half-rack is binnen :D

DL
10*50kg (verrotte rug van het in elkaar schroeven van dat rack :P)

BP
10*50kg
8*70kg
4*80kg
1*90 fail
1*90kg
Nieuw rack, nieuwe bank is ff wennen :)

SQ
10*50kg
8*70kg
4*80kg
2*100kg ass to the grass

de rest post ik zo :D

door deze gesplijte post is het overzicht weer moeilijk te vinden.. de volgorde van je oefeningen is erg belangrijk..
in geval van je fullbody is dat minder erg, maar alsnog :P

MP
5*50kg
5*50kg
5*50kg
(Heb last van mijn rechter bovenarm, dus moest het even rustig aan doen, volgende week donderdag is de target 10*10*50kg)

TP
12*18kg
12*18kg
12*18kg
(nieuwe schema was 2*10*18kg, maar dat was ik even vergeten :eek:)
Dumbbell Curl
10*18kg L, R
10*18kg L, R

Crunches
30*BW

Die rechter bovenarm had helemaal geen last moeten geven.. daardoor heb ik de indruk dat je gesmokkeld hebt.. ik bedoel extra belastingen gezocht.. extra sets of extra niet voorziende werkzaamheden.
masseer die bovenarm grondig en niet alleen waar je het pijn doet, maar gewoon alles.. ga in de sauna.. en kijk bij welke oefening je het meeste voelt.. we moeten precies vinden wat het is en waar het vandaan komt.. voor je rust week had je er namelijk geen last van..

MP en BP kunnen verantwoordelijk zijn en dat betekend een verkeerde uitvoering of een te hoge belasting voor je -40 jarige lichaam :P dus dat betekend MP eruit en een alternatief pakken een BB oefening om de boel te stimuleren.. maar eerst onderzoek doen maatje

Vandaag:
BOR
10*30kg
8*40kg
6*50kg
4*60kg

Close Grip Bench
10*50kg
6*60kg
4*70kg
2*80kg
(Makkelijk, echt makkelijk, snap er niks van???)
SQ
10*50kg
8*70kg
4*80kg
2*100kg

Skull Crusher
10*40kg
10*40kg

Preacher Curl
10*15kg
10*15kg

Crunches
30*BW

netjes..

SQ ging makkie? niet vermoeid nog van maandag? niets vermoeid? alles hersteld?
geen pijntjes ergens?

Close grip je ellebogen zoveel mogelijk langs je lichaam he.. moet echt strict als het toch makkelijk is..
mooie nette langzame bewegingen

Vandaag:
BOR
10*30kg
8*40kg
6*50kg
4*60kg

Close Grip Bench
10*50kg
6*60kg
4*70kg
2*80kg
(Makkelijk, echt makkelijk, snap er niks van???)
SQ
10*50kg
8*70kg
4*80kg
2*100kg

Skull Crusher
10*40kg
10*40kg

Preacher Curl
10*15kg
10*15kg

Crunches
30*BW

Super toch :D
Ziet er goed uit kerel! ;)

@ Champ: Squat ging prima, had wel beetje spierpijn in mijn poten maar dat was meer van het vliegen van gisteren :p Kan ik veel meer op pakken, op die squat. Ik zal er aan denken bij close grip!

@ Greetje, dankjewel, hoop dat het bij jou net zo lekker gaat ;)

En mijn nieuwe half-rack is de shit, werkt echt fantastisch, iedereen die er over denkt iets nieuw aan te schaffen, dat spul van de Barbarian Line bij fitness-seller.nl is de moeite waard :D (Stukje gratis PR want ik ben erg tevreden over hoe ze dingen afhandelen bij de fitness-seller website, ga snel mijn nieuwe halterset kopen )

top man.. die is die geile chick.. friesland??

Nette trainingen. Squats waren met je kont op de grond?

Thx Luc, squats waren ass to the grass, je weet toch hoe ik squat ;)

Ik heb volgens mij de oorzaak van mijn klacht gevonden, teveel in een geforceerde houding achter de computer :o

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven