- Waardering
- 551
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zit momenteel in examenstress, dus mijn focus is niet optimaal op het moment.

Mmm.. Sorry dat ik het zeg, maar ik snap een aantal keuzes niet.
- Squaten en deadlift op één dag.. lijkt me niet verstandig.
Veel powerlifters trainen en trainde de grote 3 op 1 dag, zo doe je dat tenslotte ook op een meet. SQ en DL is belastend voor dezelfde spieren alleen in andere verhoudingen.
- Ik zie wel heel veel assistance voor triceps. Maak keuzes, dippen met voldoende intensiteit of volume en je hebt genoeg! Dan hoeven er geen extensions achteraan..
TGA is in opbouw, waar jullie PL-ers alleen CZS trainen, traint hij zijn spieren ook..
- Ik zou de dag waarop je chinups doet en BOR samenvoegen met de laatste zondag. Scheelt een dag, kun je wellicht nog een oefeningetje eruit gooien..
Eerst heb je het over teveel oefeningen. Tri ex is niet nodig bla bla.. SQ DL op 1 dag is veel bla bla en nu zeg je ineens die 2 oefeningen samenvoegen op een andere dag dat je al traint en bla bla. misschien dat ik het niet goed begrijp en kan je het uitleggen. ik lees nu alleen maar dat je adviseerd minder te doen en 4sec. later dat hij meer moet doen
- Ik zou een aparte dag doen voor presses, met nadruk op bench, en een dag presses met nadruk op overheadpresses, met wat benchwerk d'r bij.
Het gaat hier om zijn lichaam en techniek te trainen niet persee strongman indelingen te leren..
- Ik zou één of twee zware squatdagen doen per week, en dan 1 zware deadliftdag per week.
Je schema ziet er op zich niet verkeerd uit, en je maakt hele goede keuzes voor oefeningen.. je hebt geen bullshit oefeningen erin zitten, dat is sowieso goed!
Ik zou alleen de indeling wat veranderen.. zodat je je echt kan richten op bepaalde lifts. Daarachter aan doe je dan een stel oefeningen die die lift gaan versterken..
Zoiets:
Week 1:
Maandag: squaten
Dinsdag: presses bench
Woensdag: rust
Donderdag: Deadlift
Vrijdag: Presses overhead
Zaterdag: rust
Zondag: Rows, chins, curls, calfraises enzo etc. Soort van assistance dag met wat ijdelheids-oefeningen..
Week 2:
Maandag: rust
Dinsdag: Squats
Woensdag: presses bench
Donderdag: rust
Vrijdag: deadlift
Zaterdag: Presses Overhead
Zondag: Rows, chins, curls, calfraises enzo
En kom nou toch 's met mij en lucas meetrainen joh.. is lachen![]()
Citaat:
Origineel gepost door marrkos [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Mmm.. Sorry dat ik het zeg, maar ik snap een aantal keuzes niet.
- Squaten en deadlift op één dag.. lijkt me niet verstandig.
Veel powerlifters trainen en trainde de grote 3 op 1 dag, zo doe je dat tenslotte ook op een meet. SQ en DL is belastend voor dezelfde spieren alleen in andere verhoudingen.
Ja dat hoorde ik van Lucas ook al ja! Ik neem m'n woorden terug.
- Ik zie wel heel veel assistance voor triceps. Maak keuzes, dippen met voldoende intensiteit of volume en je hebt genoeg! Dan hoeven er geen extensions achteraan..
TGA is in opbouw, waar jullie PL-ers alleen CZS trainen, traint hij zijn spieren ook..
Oh, maar daar ben ik het wel mee eens. Maar als je al flink tekeer gaat op de tate press, en hoeven die extensions dr toch niet achteraan lijkt me? Beter paar setjes meer op de tate press, dan dat kabel gedoe d'r bij.. dat bedoelde ik meer.
Er is op zich ook niks mis met zijn schema, alleen zou ik persoonlijk het één en ander wijzigen.
Mijn huidige 5/3/1 schema is ook op meerdere facetten gericht, niet alleen CZS.
- Ik zou de dag waarop je chinups doet en BOR samenvoegen met de laatste zondag. Scheelt een dag, kun je wellicht nog een oefeningetje eruit gooien..
Eerst heb je het over teveel oefeningen. Tri ex is niet nodig bla bla.. SQ DL op 1 dag is veel bla bla en nu zeg je ineens die 2 oefeningen samenvoegen op een andere dag dat je al traint en bla bla. misschien dat ik het niet goed begrijp en kan je het uitleggen. ik lees nu alleen maar dat je adviseerd minder te doen en 4sec. later dat hij meer moet doen
Ging mij meer om alle ijdelheidsoefeningen op een hoop gooien, of verspreiden over de 'belangrijke' dagen. De oefeningen an sich zijn zeer nuttig, zou alleen geen aparte dag er voor uittrekken.
Wat ik bedoelde: Maak er een split van. Een bench-dag, een squat-dag, een deadlift-dag, en een tweede press-dag (schouderpress of een tweede bench-dag).
Op de press dagen kan je de chins en bors prima invoegen, samen met assistance voor de presses (tricepswerk, biceps, rotators, traps etc.)
Pulloefeningen zouden natuurlijk ook prima op de deadlift dag kunnen.. Hou ik persoonlijk niet zo van, maar goed..
Core werk op deadlift en squat dagen, samen met glutes, hams, en en andere ondersteunende oefeningen (pullthroughs, goodmornings, hypers, squat varianten, boxsquats.)
Ik denk dat hij meer uit zowel de squat en de deadlift kan halen als hij ze verspreid over twee dagen. Langere herstel-tijd, meer input..
- Ik zou een aparte dag doen voor presses, met nadruk op bench, en een dag presses met nadruk op overheadpresses, met wat benchwerk d'r bij.
Het gaat hier om zijn lichaam en techniek te trainen niet persee strongman indelingen te leren..
True, true.. maar apart dagje voor overhead presses kan geen kwaad.
- Ik zou één of twee zware squatdagen doen per week, en dan 1 zware deadliftdag per week.
Je schema ziet er op zich niet verkeerd uit, en je maakt hele goede keuzes voor oefeningen.. je hebt geen bullshit oefeningen erin zitten, dat is sowieso goed!
Ik zou alleen de indeling wat veranderen.. zodat je je echt kan richten op bepaalde lifts. Daarachter aan doe je dan een stel oefeningen die die lift gaan versterken..
Zoiets:
Week 1:
Maandag: squaten
Dinsdag: presses bench
Woensdag: rust
Donderdag: Deadlift
Vrijdag: Presses overhead
Zaterdag: rust
Zondag: Rows, chins, curls, calfraises enzo etc. Soort van assistance dag met wat ijdelheids-oefeningen..
Week 2:
Maandag: rust
Dinsdag: Squats
Woensdag: presses bench
Donderdag: rust
Vrijdag: deadlift
Zaterdag: Presses Overhead
Zondag: Rows, chins, curls, calfraises enzo
En kom nou toch 's met mij en lucas meetrainen joh.. is lachen
verder goede positieve reactie man! ik breng me antwoorden misschien wat onvriendelijk :S maar zo bedoel ik het niet..
Ik vond je nog poeslief in verhouding met andere posts die ik gelezen heb van je

Slechte training vandaag, liep voor geen meter, kan zijn omdat ik op een slecht matras op de grond heb liggen slapen, maar, no more excuses, training ging gewoon ruk en daar blijft het bij.
SQ
110kg * 3 reps
110kg * 3 reps
110kg * 3 reps
120kg was de planning, maar heb gekozen voor 110kg op goede techniek, ik had de afgelopen dagen last van mijn rechter knie dus ik heb me op techniek gericht.
FSQ
60kg * 8 reps
60kg * 8 reps
DL
150kg * 3 reps
150kg * 3 reps
150kg * 2 reps
Rug was dood
Stiff legged DL
100kg * 8 reps
100kg * 8 reps
Commentaar:
Oke ik heb een paar weken iets minder goed kunnen trainen, maar dit is toch klote. Maar ik heb goede hoop voor de komende weken, ik moet gewoon weer even een vast ritme in mijn leven hebben komende weken.

Goed dat je die schouder rehab doet. Ik wou dat ik er eerder mee was begonnen![]()
Ik heb geen idee waar mijn 1RM nu ligt, zal wel iets van 95 zijn, 100 zit er denk ik nog niet in
Ben eergister niet verder gegaan dan 1x50Hehehe, tja daar verander je nu niets aan he! Ik merk wel dat ik sterker ben met bench en mezelf meer kan pushen, zonder last van mijn schouders te krijgenIk heb geen idee waar mijn 1RM nu ligt, zal wel iets van 95 zijn, 100 zit er denk ik nog niet in
![]()
Die deed al teveel pijn. ff afwachten, ik wil als eerste openingsbeurt 122.5 doen op de wedstrijd.