Fitness Seller

TGA's Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
FF abo tga;)

Ik zit momenteel in examenstress, dus mijn focus is niet optimaal op het moment.

Je studie heeft op dit moment de hoogste prioriteit!
Trainen kun je je hele leven nog!
Als je strax de examens achter de rug hebt, laat je ons eens effies zien wat je allemaal kan als je focus wel optimaal is ;)

Goed te zien dat huggy nog in je log komt!

misschien dat je hem eens moet vertellen over dat je nu al een tijdje traint op een alternatieve manier die door hem bekritiseerd werd als een "gebruikers training"
en dat je blessures zou krijgen en bla bla..

als ik zo kijk heb je geen blessures en alleen maar vooruit gang!
Gaat Goed TGA! keep on keeping on :P

maar teddybeerboy heeft wel gelijk, examens eerst! prioriteiten stellen!!

Mmm.. Sorry dat ik het zeg, maar ik snap een aantal keuzes niet.

- Squaten en deadlift op één dag.. lijkt me niet verstandig.
Veel powerlifters trainen en trainde de grote 3 op 1 dag, zo doe je dat tenslotte ook op een meet. SQ en DL is belastend voor dezelfde spieren alleen in andere verhoudingen.

- Ik zie wel heel veel assistance voor triceps. Maak keuzes, dippen met voldoende intensiteit of volume en je hebt genoeg! Dan hoeven er geen extensions achteraan..
TGA is in opbouw, waar jullie PL-ers alleen CZS trainen, traint hij zijn spieren ook..

- Ik zou de dag waarop je chinups doet en BOR samenvoegen met de laatste zondag. Scheelt een dag, kun je wellicht nog een oefeningetje eruit gooien..
Eerst heb je het over teveel oefeningen. Tri ex is niet nodig bla bla.. SQ DL op 1 dag is veel bla bla en nu zeg je ineens die 2 oefeningen samenvoegen op een andere dag dat je al traint en bla bla. misschien dat ik het niet goed begrijp en kan je het uitleggen. ik lees nu alleen maar dat je adviseerd minder te doen en 4sec. later dat hij meer moet doen

- Ik zou een aparte dag doen voor presses, met nadruk op bench, en een dag presses met nadruk op overheadpresses, met wat benchwerk d'r bij.
Het gaat hier om zijn lichaam en techniek te trainen niet persee strongman indelingen te leren..

- Ik zou één of twee zware squatdagen doen per week, en dan 1 zware deadliftdag per week.

Je schema ziet er op zich niet verkeerd uit, en je maakt hele goede keuzes voor oefeningen.. je hebt geen bullshit oefeningen erin zitten, dat is sowieso goed!

Ik zou alleen de indeling wat veranderen.. zodat je je echt kan richten op bepaalde lifts. Daarachter aan doe je dan een stel oefeningen die die lift gaan versterken..

Zoiets:

Week 1:
Maandag: squaten
Dinsdag: presses bench
Woensdag: rust
Donderdag: Deadlift
Vrijdag: Presses overhead
Zaterdag: rust
Zondag: Rows, chins, curls, calfraises enzo etc. Soort van assistance dag met wat ijdelheids-oefeningen..

Week 2:
Maandag: rust
Dinsdag: Squats
Woensdag: presses bench
Donderdag: rust
Vrijdag: deadlift
Zaterdag: Presses Overhead
Zondag: Rows, chins, curls, calfraises enzo

En kom nou toch 's met mij en lucas meetrainen joh.. is lachen:D

verder goede positieve reactie man! ik breng me antwoorden misschien wat onvriendelijk :S maar zo bedoel ik het niet..

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt weer voor de reacties mannen :cool: Dit soort reacties kan ik veel mee, dus keep them coming :thumb:

Citaat:
Origineel gepost door marrkos [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Mmm.. Sorry dat ik het zeg, maar ik snap een aantal keuzes niet.

- Squaten en deadlift op één dag.. lijkt me niet verstandig.
Veel powerlifters trainen en trainde de grote 3 op 1 dag, zo doe je dat tenslotte ook op een meet. SQ en DL is belastend voor dezelfde spieren alleen in andere verhoudingen.

Ja dat hoorde ik van Lucas ook al ja! Ik neem m'n woorden terug.

- Ik zie wel heel veel assistance voor triceps. Maak keuzes, dippen met voldoende intensiteit of volume en je hebt genoeg! Dan hoeven er geen extensions achteraan..
TGA is in opbouw, waar jullie PL-ers alleen CZS trainen, traint hij zijn spieren ook..

Oh, maar daar ben ik het wel mee eens. Maar als je al flink tekeer gaat op de tate press, en hoeven die extensions dr toch niet achteraan lijkt me? Beter paar setjes meer op de tate press, dan dat kabel gedoe d'r bij.. dat bedoelde ik meer.

Er is op zich ook niks mis met zijn schema, alleen zou ik persoonlijk het één en ander wijzigen.

Mijn huidige 5/3/1 schema is ook op meerdere facetten gericht, niet alleen CZS.

- Ik zou de dag waarop je chinups doet en BOR samenvoegen met de laatste zondag. Scheelt een dag, kun je wellicht nog een oefeningetje eruit gooien..
Eerst heb je het over teveel oefeningen. Tri ex is niet nodig bla bla.. SQ DL op 1 dag is veel bla bla en nu zeg je ineens die 2 oefeningen samenvoegen op een andere dag dat je al traint en bla bla. misschien dat ik het niet goed begrijp en kan je het uitleggen. ik lees nu alleen maar dat je adviseerd minder te doen en 4sec. later dat hij meer moet doen

Ging mij meer om alle ijdelheidsoefeningen op een hoop gooien, of verspreiden over de 'belangrijke' dagen. De oefeningen an sich zijn zeer nuttig, zou alleen geen aparte dag er voor uittrekken.

Wat ik bedoelde: Maak er een split van. Een bench-dag, een squat-dag, een deadlift-dag, en een tweede press-dag (schouderpress of een tweede bench-dag).

Op de press dagen kan je de chins en bors prima invoegen, samen met assistance voor de presses (tricepswerk, biceps, rotators, traps etc.)

Pulloefeningen zouden natuurlijk ook prima op de deadlift dag kunnen.. Hou ik persoonlijk niet zo van, maar goed..

Core werk op deadlift en squat dagen, samen met glutes, hams, en en andere ondersteunende oefeningen (pullthroughs, goodmornings, hypers, squat varianten, boxsquats.)

Ik denk dat hij meer uit zowel de squat en de deadlift kan halen als hij ze verspreid over twee dagen. Langere herstel-tijd, meer input..

- Ik zou een aparte dag doen voor presses, met nadruk op bench, en een dag presses met nadruk op overheadpresses, met wat benchwerk d'r bij.
Het gaat hier om zijn lichaam en techniek te trainen niet persee strongman indelingen te leren..

True, true.. maar apart dagje voor overhead presses kan geen kwaad.

- Ik zou één of twee zware squatdagen doen per week, en dan 1 zware deadliftdag per week.

Je schema ziet er op zich niet verkeerd uit, en je maakt hele goede keuzes voor oefeningen.. je hebt geen bullshit oefeningen erin zitten, dat is sowieso goed!

Ik zou alleen de indeling wat veranderen.. zodat je je echt kan richten op bepaalde lifts. Daarachter aan doe je dan een stel oefeningen die die lift gaan versterken..

Zoiets:

Week 1:
Maandag: squaten
Dinsdag: presses bench
Woensdag: rust
Donderdag: Deadlift
Vrijdag: Presses overhead
Zaterdag: rust
Zondag: Rows, chins, curls, calfraises enzo etc. Soort van assistance dag met wat ijdelheids-oefeningen..

Week 2:
Maandag: rust
Dinsdag: Squats
Woensdag: presses bench
Donderdag: rust
Vrijdag: deadlift
Zaterdag: Presses Overhead
Zondag: Rows, chins, curls, calfraises enzo

En kom nou toch 's met mij en lucas meetrainen joh.. is lachen:D

verder goede positieve reactie man! ik breng me antwoorden misschien wat onvriendelijk :S maar zo bedoel ik het niet..

zie blauwgedrukte. Ik snap dat ik jou dit niet hoef uit te leggen, dat weet je natuurlijk allemaal al, maar misschien heeft thomas er wat aan, en dit is hoe ik er tegenaan kijk.

Ja ik hoorde al dat je een sT hebt waar mensen aan moeten wennen:D Ik vond je nog poeslief in verhouding met andere posts die ik gelezen heb van je:D

Wanneer kom je keer meetrainen in Amersfoort met mij, thomas en Lucas??

Slechte training vandaag, liep voor geen meter, kan zijn omdat ik op een slecht matras op de grond heb liggen slapen, maar, no more excuses, training ging gewoon ruk en daar blijft het bij.

SQ
110kg * 3 reps
110kg * 3 reps
110kg * 3 reps

120kg was de planning, maar heb gekozen voor 110kg op goede techniek, ik had de afgelopen dagen last van mijn rechter knie dus ik heb me op techniek gericht.

FSQ
60kg * 8 reps
60kg * 8 reps

DL
150kg * 3 reps
150kg * 3 reps
150kg * 2 reps :mad:

Rug was dood

Stiff legged DL
100kg * 8 reps
100kg * 8 reps

Commentaar:
Oke ik heb een paar weken iets minder goed kunnen trainen, maar dit is toch klote. Maar ik heb goede hoop voor de komende weken, ik moet gewoon weer even een vast ritme in mijn leven hebben komende weken.

Slechte training vandaag, liep voor geen meter, kan zijn omdat ik op een slecht matras op de grond heb liggen slapen, maar, no more excuses, training ging gewoon ruk en daar blijft het bij.

SQ
110kg * 3 reps
110kg * 3 reps
110kg * 3 reps

120kg was de planning, maar heb gekozen voor 110kg op goede techniek, ik had de afgelopen dagen last van mijn rechter knie dus ik heb me op techniek gericht.

FSQ
60kg * 8 reps
60kg * 8 reps

DL
150kg * 3 reps
150kg * 3 reps
150kg * 2 reps :mad:

Rug was dood

Stiff legged DL
100kg * 8 reps
100kg * 8 reps

Commentaar:
Oke ik heb een paar weken iets minder goed kunnen trainen, maar dit is toch klote. Maar ik heb goede hoop voor de komende weken, ik moet gewoon weer even een vast ritme in mijn leven hebben komende weken.

Iedereen heeft wel eens een slechte dag!
En jij zit ook met je examens/studie...komt wel goed, zeker weten!

Nog een Tip! Volg het nieuwe log van Weak 01 naar WK India!

Pjotr v/d Hoek gaat een log bijhouden n.a.v. zijn voorbereiding op het WK powerliften in India!

Hij is wat Wilkspunten betreft de sterkste powerlifter van de NPB!
Met een BDW van rond de 90kg heeft hij de volgende stats: SQ 310 - BP 215 -DL 305 -TOT. 830kg! :eek:

Ja dat is ziek netjes, ik heb er al ff een abbo op genomen ;)

Vandaag ging goed, ik heb mijn focus weer terug!

BP
5*80kg
5*80kg
5*80kg
5*80kg
5*85kg grinder maar ik had hem!

Incline
10*60kg
10*60kg

Close Grip
10*60kg (poeh zei mijn triceps)
10*60kg (nou kappen zei mijn triceps)
10*60kg :D

Ik was bang dat deze training in de soep zou lopen omdat ik mijn aanhechting van mijn borst 3 dagen terug bezeerd had. Dat was vandaag opeens weg, ik voel het nu na de training een klein beetje maar er is goed mee te leven :D

Goed zo zie je wel komt vanzelf weer;)

Thx yinman :)

Vandaag:

Seated Neck press
8*40kg
8*40kg
8*40kg
8*40kg
8*40kg

Skull crushers
10*40kg
10*40kg
10*40kg

Tate press
10*18kg
10*18kg
10*18kg

Kijk.. toch nette trainingen weer:)

Ik haal je bijna in met de squat kerel!:D

Je hebt nu de kans om me met de bank in te halen, aangezien ik noodgedwongen een flinke stap terug moet nemen op de bank..

Wanneer kom je weer 's meetrainen?

no idea, op het moment heb ik het vreselijk druk :S Haal me maar in met squatten ^^

Ik dacht laat ik maar weer eens trainen:

BP
5*80
5*80
5*80
5*80
5*80

Close Grip
10*40
10*40
10*40
mooie babyweights, maar was gewoon om mijn tricpes helemaal op te branden

Seated military press
10*40
10*40
10*40

Lateral Raises
20* L+R

Rotator buitenwaards roteren
20* L+R

Rotator binnenwaards roteren
20*L+R

Goed dat je weer traint makker!:D

Goed dat je die schouder rehab doet. Ik wou dat ik er eerder mee was begonnen:D

Goed dat je die schouder rehab doet. Ik wou dat ik er eerder mee was begonnen:D

Hehehe, tja daar verander je nu niets aan he! Ik merk wel dat ik sterker ben met bench en mezelf meer kan pushen, zonder last van mijn schouders te krijgen :) Ik heb geen idee waar mijn 1RM nu ligt, zal wel iets van 95 zijn, 100 zit er denk ik nog niet in:mad:

Hehehe, tja daar verander je nu niets aan he! Ik merk wel dat ik sterker ben met bench en mezelf meer kan pushen, zonder last van mijn schouders te krijgen :) Ik heb geen idee waar mijn 1RM nu ligt, zal wel iets van 95 zijn, 100 zit er denk ik nog niet in:mad:
Ben eergister niet verder gegaan dan 1x50:D Die deed al teveel pijn. ff afwachten, ik wil als eerste openingsbeurt 122.5 doen op de wedstrijd.

Schouder prehab/rehab is echt belangrijk. Blijf dat doen.. Ik heb er zo erg spijt van dat ik het niet deed!

Vandaag:

SQ
Knieklachten :S Komt denk ik door het vochtige weer
5*100
5*100
5*100
Pijn dus ik ben gestopt, zodra ik door parallel ging deed het zeer

Box SQ
5*100
5*100
5*100

DL
5*130
5*130
5*130
5*130
5*130

SUMO DL
5*100
5*100
5*100

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven