Fitness Seller

TGA's Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
ik houd me op de achtergrond en geef maar 2 tips.. ondanks dat er veel meer gezegt zou moeten worden.. hoop dat huggy een nette opsomming voor je maakt wat verbeterd moet worden.

mijn tips :

1. film nooit tegen het licht in. dat maakt de film donker.
2. stel je bankje hoger in, dat legt makkelijker terug en bespaard kracht.

hehe

Je bent weer op dreef hé ;)...wat filmen betreft heb ik geen ervaring...de bank hoger instellen kan idd geen kwaad...nog beter is als je met een spotter doet banken...mja...tis wat lastiger als je alleen traind...zou zeker zo niet gaan pieken! Wellicht dat sommigen het als een probleem zien dat hij met zijn ellbows out doet benchen...ik doe dat ook...maar ga je gang Champ...ik wil ben noch alwetend, noch is dat wat ik beweer zaligmakend.

nee joh.. jij bent zijn pappa beer... dus ik denk als jij een opsomming maakt met wat er verbeterd moet worden.. en kan iedereen daarvan leren.

en qua filmen.. tja ik heb wel wat leuke filmpjes gemaakt :D

nee joh.. jij bent zijn pappa beer... dus ik denk als jij een opsomming maakt met wat er verbeterd moet worden.. en kan iedereen daarvan leren.

en qua filmen.. tja ik heb wel wat leuke filmpjes gemaakt :D

post anders eens een bench filmpje ofzo?!

• Topic Starter Topic Starter
thx voor de reacties guys, meer tips = altijd goed, ik kan er helemaal niet mee zitten afgekraakt te worden, daar word ik uiteindelijk alleen maar beter door :)

post anders eens een bench filmpje ofzo?!

Ik een bench filmpje posten...hahaha...je zou er idd veel van leren...vooral hoe het niet moet :o...ik heb nooit beweerd dat ik zo'n geweldige techniek heb...ik ga op een bank liggen...pak de halter met een widegrip vast...heb mijn ellbows out...probeer hoofd, billen en kont op de bank te houden...adem diep in...pak de halter...laat hem zakken tot op mijn borst en doe vervolgens niets anders als proberen mijn armen te strekken waarbij ik dan uitadem...thats' all...

Ik ben ook geen bankdrukcoach...grove fouten zie ik wel...hoofd los, billen los, voet verplaatsing...verkeerde (false) grip, verkeerde ademhaling ofzo...dus kom op met jullie commentaar...leer ik ook er nog wat van :D...ik ben niet alwetend, nog is dat wat ik beweer zaligmakend :o
Ben ik zo diep genoeg door het stof voor jullie gegaan, heren?

Ik een bench filmpje posten...hahaha...je zou er idd veel van leren...vooral hoe het niet moet :o...ik heb nooit beweerd dat ik zo'n geweldige techniek heb...ik ga op een bank liggen...pak de halter met een widegrip vast...heb mijn ellbows out...probeer hoofd, billen en kont op de bank te houden...adem diep in...pak de halter...laat hem zakken tot op mijn borst en doe vervolgens niets anders als proberen mijn armen te strekken waarbij ik dan uitadem...thats' all...

Ik ben ook geen bankdrukcoach...grove fouten zie ik wel...hoofd los, billen los, voet verplaatsing...verkeerde (false) grip, verkeerde ademhaling ofzo...dus kom op met jullie commentaar...leer ik ook er nog wat van :D...ik ben niet alwetend, nog is dat wat ik beweer zaligmakend :o
Ben ik zo diep genoeg door het stof voor jullie gegaan, heren?

was een quote op een post van Champ!(aka the best bencher van NL)

daarom post ik ook.. en train ik met jullie, omdat ik idd veel moet leren

Impressive bench Champ :o Hier mijn nieuwe schema, deze ga ik mij aan houden:
schema.png
\
+ op zaterdag dippen 10 reps | 5 sets

Laatst bewerkt:
niet alles max, bench bijv. zo rond de 70kg, deadlift met zo'n 115-120 even kijken hoe dat voelt! Moet je even op de 1e pagina kijken, daar staat (ergens tussen dit inmiddels 4 pagina's durende debat) ook een training :p

grappig.. 1rm betekend een gewicht waarbij 1 goede volledige herhaling nog mogelijk is.

je kan dus onmogelijk 10 reps doen met je 1rm.

je kan nu dus wel aan de hand van je oude 1rm gaan berekenen hoeveel kg je nu zou moeten gebruiken... laatst had iemand een tabel gepost met percentages en herhalingen.

ik denk dus dat alvinious gelijk heeft en dat je rond de 60% moet zitten.. 60 % van 90kg bench is 54kg.. :D

Impressive bench Champ :o Hier mijn nieuwe schema, deze ga ik mij aan houden:
schema.png
\
+ op zaterdag dippen 10 reps | 5 sets

Ik zie nu je "nieuwe" schema pas...er is niet meer veel over gebleven van stronglifts / texas / pendlay / billstar en co ;)

Wat reps en sets betreft zit je naar mijn mening wel goed...en dat je wat meer assistance doet, is ook niets mis mee...de meeste oefeningen vind ik overigens wel goed...behalve één.
Ik zie nl. dat de OP helaas plaats heeft moeten maken voor de Neck press...ik hoop dat je schouders flexibel genoeg zijn voor deze variant...tis een vrij blessure gevoelige oefening...jammer dat je ook geen smal BD meer doet...mja...die tricepsoefeningen die je nu vermeldt zijn ook niet verkeerd.

Ben benieuwd of je op een schema met 1x per week BD vooruit zult gaan in je BD...heb daar nogal mijn twijfels over...mja...wellicht dat degene die je zo'n schema aanraden (nog) niet "alles" vertellen en later "deel 2" komt en hoort wat je verder nog moet doen om "sterker" te worden ;) Ik wens je in elk geval suc6!

Laatst bewerkt:
Deel 2 komt er zeker Rene ;) Het kan ook zo zijn dat als 1 keer per week bankdrukken niet voldoende is, dat ik er nog een extra dagje bij pak, een schema moet ten slotte dynamisch blijven! Dat stronglifts idee speelt natuurlijk nog wel mee, vooral dat loading en deloading blijft constant in mijn achterhoofd aanwezig! Ik ga eerst eens 3-4 weken dit schema draaien en wie weet verander ik dan weer e.e.a. :) Ik ga straks nog even trainen, weer DL :o Ik begin maar meteen met mijn schema, why wait?

Deel 2 komt er zeker Rene ;) Het kan ook zo zijn dat als 1 keer per week bankdrukken niet voldoende is, dat ik er nog een extra dagje bij pak, een schema moet ten slotte dynamisch blijven! Dat stronglifts idee speelt natuurlijk nog wel mee, vooral dat loading en deloading blijft constant in mijn achterhoofd aanwezig! Ik ga eerst eens 3-4 weken dit schema draaien en wie weet verander ik dan weer e.e.a. :) Ik ga straks nog even trainen, weer DL :o Ik begin maar meteen met mijn schema, why wait?

Train ze!...en met dat schema is verder niets mis hoor...voor een "powerbuilder" is het zeer geschikt...voor een powerlifter wellicht wat minder. Belangrijk is dat je überhaupt serieus met trainen begint en dan kun je later eventueel nog altijd veranderingen/aanpassingen doen.
Suc6!

Oh en Rene, overigens is het nu vooral de bedoeling om in een hogere reprange eerst een sterker gestel (pezen, spieren) op te bouwen, zodat ik daarna met bijvoorbeeld 5RM en 3RM schema's kan gaan werken!

Oh en Rene, overigens is het nu vooral de bedoeling om in een hogere reprange eerst een sterker gestel (pezen, spieren) op te bouwen, zodat ik daarna met bijvoorbeeld 5RM en 3RM schema's kan gaan werken!

O.K....wel niet overdrijven met die reps bij compoundoefeningen (10 reps maximaal)!

Oke, vandaag weer getraind, volgens het nieuwe schema;

Deadlift
8*50kg (warming up)
5*60kg (warming up)

5*115kg
5*115kg
5*115kg
1*115kg fail
5*115kg
5*115kg

Pendlay row
10*50kg
10*50kg
10*50kg

Na 3 sets voelde ik mijn rug stevig dus ben ik gestopt
Vreemd genoeg is die spierpijn nu grotendeels weg, dus wie weet vanavond nog een paar rows

Curls (per arm)
10*15kg
10*15kg
10*15kg
10*15kg

Hammer Curls (per arm)
10*24kg
10*24kg
10*24kg

Concentration Curls (per arm)
10*15kg
10*15kg
10*15kg
10*15kg

Dat was het weer voor vandaag, zaterdag volgende training :D

DL gaat lekker..

film die eens als je wilt!?
en die Row oefening ook!?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven