MuscleMeat

The Elder Scrolls V - Skyrim

Bezoekers in dit topic

Ik heb een best goede stone gevonden om in plaats van mage/thief/warrior te gebruiken, ipv dat je dus 20% op 1/3 van de skills sneller levelt is de lover stone 15% op alles. Erg handig als je een beetje hybrid speelt :)


Andere stones
 
Laatst bewerkt:
hoe zit het eigenlijk met levelscaling? volledig weggelaten of is het toch nog aanwezig?

gewoon nog in de game. Licht getweaked, meer naar fallout 3 leveling, maar nog steeds very ****ed up.

dus oblivion was jij level x = vijanden ook level x
skyrim jij level x = vijanden leven 1 tot x en kans op meerdere tegelijk, buiten enkele niet gescalede vijanden


ook quest rewards zijn wederom levelled.
 
Geen spoilers posten makker. Sommige dingen wil je liever zelf ontdekken.
 
gewoon nog in de game. Licht getweaked, meer naar fallout 3 leveling, maar nog steeds very ****ed up.

dus oblivion was jij level x = vijanden ook level x
skyrim jij level x = vijanden leven 1 tot x en kans op meerdere tegelijk, buiten enkele niet gescalede vijanden


ook quest rewards zijn wederom levelled.

ongelooflijk hoe hardleers de makers zijn, ik ken niemand die het een goeie zaak vind en heel het internet staat vol kritiek.
Serieus ik wacht nog met de aankoop tot er wat deftige mods uit zijn.
 
ongelooflijk hoe hardleers de makers zijn, ik ken niemand die het een goeie zaak vind en heel het internet staat vol kritiek.
Serieus ik wacht nog met de aankoop tot er wat deftige mods uit zijn.

Het is wel een goeie zaak, want als enemies overal hun eigen level zouden hebben dan zou de balans tussen sterk en zwak veel te groot zijn, waardoor je dus de vrijheid ontnomen wordt en je bijna verplicht bent bepaalde delen van het land als eerste te doen.

Verder als je vaak dood gaat ben je gewoon te zwak, ik ben nu level 30 en ik kick ass nu.

En mensen moeten niet zeiken met hun kritiek, kritiek hebben mensen overal wel op, dit is gewoon een rete goede game en ik denk ook wel 1 van de beste games allertijden.
 
Je zou simpelweg niet veel vrijheid hebben wat betreft sidequests als niet alles op level zou scalen, het is eigenlijk de enige optie voor een free-roaming rpg zoals TES.
 
Het is wel een goeie zaak, want als enemies overal hun eigen level zouden hebben dan zou de balans tussen sterk en zwak veel te groot zijn, waardoor je dus de vrijheid ontnomen wordt en je bijna verplicht bent bepaalde delen van het land als eerste te doen.

Verder als je vaak dood gaat ben je gewoon te zwak, ik ben nu level 30 en ik kick ass nu.

En mensen moeten niet zeiken met hun kritiek, kritiek hebben mensen overal wel op, dit is gewoon een rete goede game en ik denk ook wel 1 van de beste games allertijden.

de geest van elders scrolls-franchise tot oblivion was om altijd een uber-realistische rpg naar voor te brengen, beginnen als een weakling die zich meet met de wereld om hem na verloop van tijd te overwinnen, dat maakte de spellen tot en met morrowind net zo boeiend.
hoe realistisch is het dat de kracht van vijanden recht evenredig stijgt met de jouwe? IMO gewoon een goedkope truc om shooternoobs en ander uitschot aan te trekken.

---------- Post toegevoegd Fri 18 Nov 2011 om 00:44 ----------

Je zou simpelweg niet veel vrijheid hebben wat betreft sidequests als niet alles op level zou scalen, het is eigenlijk de enige optie voor een free-roaming rpg zoals TES.

waarom zou het zonder levelscaling lineair moeten zijn, gewoon quests van verschillende niveaus over de wereld verspreiden. Dat je in het begin niet alle quests kan winnen is toch ****ing normaal, je verwacht toch ook niet van een lineair spel dat je direct de laatste stage kan spelen?
 
Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je in het begin de laatste stage zou moeten kunnen verslaan, maar het hele punt achter de TES serie is dat je na de introductie quest de vrijheid hebt om te kunnen gaan en staan waar je maar wil en dat je niet eerst een hele lading vereiste quests moet voltooien.

Laat ik het zo zeggen, hoe vaak heb je Bethesda horen zeggen dat ze willen dat als twee spelers het spel spelen ze allebei een compleet verschillende ervaring hebben? Juist, alleen maar. Hoe zou die ervaring zijn als je vast zit in een bepaald "wereld deel"? Bijna identiek.
 
Ik vind het wel goed gedaan. In het begin kon ik bears totaal niet aan en ging ik in 2 hits dood. Nu kan ik er 3 tegelijk aan terwijl ik maar een beetje HP verlies. Hoe de scaling ook gedaan is, het werkt niet evenredig OF vijanden krijgen geen perks / verbeterde armor terwijl jij die wel krijgt. Je voelt je naarmate de game vordert gewoon sterker worden, al is het niet snel. Dat het niet snel is, vind ik ook alleen maar leuk.
 
Ik vind het wel goed gedaan. In het begin kon ik bears totaal niet aan en ging ik in 2 hits dood. Nu kan ik er 3 tegelijk aan terwijl ik maar een beetje HP verlies. Hoe de scaling ook gedaan is, het werkt niet evenredig OF vijanden krijgen geen perks / verbeterde armor terwijl jij die wel krijgt. Je voelt je naarmate de game vordert gewoon sterker worden, al is het niet snel. Dat het niet snel is, vind ik ook alleen maar leuk.

Dat is waar Calyptus het over heeft, wilde dieren en giants scalen niet of nauwelijks. In de eerste paar levels is zo'n giant haast onmogelijk terwijl ik laatst doodleuk een kampje binnenliep en 2 giants met gemak doodde.
 
Dat is waar Calyptus het over heeft, wilde dieren en giants scalen niet of nauwelijks. In de eerste paar levels is zo'n giant haast onmogelijk terwijl ik laatst doodleuk een kampje binnenliep en 2 giants met gemak doodde.

Ik moet er niet aan denken om na 60 uur spelen nog steeds fuking te moeten zweten tegen een beer of een sabeltandtijger. Ik krijg al die magic ewuipments toch niet voor niets.

Ik vind het juist wel vet dat je in het begin moet wegrennen voor bepaalde monsters, of dat je bepaalde quests nog niet kunt doen. Hoe lame is het om gewoon te gaan en staan waar je maar wilt, dat killed voor mij echt het rpg gevoel.

En ik bedoel dan niet meteen het extreme zoals bij een mmo waarbij er gescheiden zones zijn voor bepaalde levels, maar meer zoals morrowind, skyrim ook in zekere mate.

Maar die shit in Oblivion was gewoon epic fail, niet speelbaar op het allerhoogste moeilijkheidsgraad, je moest af en toe gewoon 5min hakken op een simpele bandit of zombie die tot de mainquest behoorde.
 
Er zijn ook maar weinig enemies die ik nog steeds met 1 klap dood krijg. De enigen die echt easy zijn, zijn skeletons, bandits etc.

Je moet er toch niet aan denken dat je ineens na 20 levels ineens een gebied door loopt met level 3 enemies terwijl je die eigenlijk in het begin had moeten doen? Dat soort dingen zouden heel het spel vernken, dus dit systeem is prima voor mij.

Ik ben nu level 30 en moet nog een lange weg gaan, ik merk ook dat mn enchantment steeds beter wordt terwijl ik er nog geen 1 perk in heb gekozen. Kan niet wachten tot ik de perk kan kiezen dat je heavy armor niks meer weegt, en op expert en master magic zit ik ook met plezier te wachten, ben benieuwd wat voor spells daarin te verkrijgen zijn.
 
het grappige is dat iedereen maar zeurt over die level balans terwijl dat 1 van de redenen is waarom zowel oblivion als skyrim zo populair zijn geworden.

het voorkomt dat wanneer je een hoog level bent en besluit quests te doen die je op level 1 had kunnen doen, dat je er jezelf doorheen gaapt omdat het zo lachwekkend makkelijk is geworden.

tegelijkertijd zorgt het er ook voor dat het nergens zo onmenselijk moeilijk is op bepaalde gebieden dat je er niet meteen naar toe kunt, op enkele uitzonderingen na.

dit verbetert de waarde van het verkennen van de wereld en moedigt vaak meerdere playthroughs aan omdat je een compleet ander pad kunt bewandelen zonder dat je aan een lijntje van verplichtte progressie vast zit zoals wat meer traditionelere rpg's.

in tegenstelling tot wat eerder beweerd is, is het doel van de elder scrolls serie om de speler een ongekende vrijheid te bieden. dit is beter vertegenwoordigt in zowel skyrim als oblivion.

ik ben het er mee eens dat oblivion inderdaad niet de juiste belans had wat scaling betreft en skyrim ook niet, maar het is een flinke stap in de juiste richting.

van design standpunt gezien is wat bethesda met de elder scrolls wil bereiken een heel stuk beter gelukt met de laatste 2 delen dan tot en met deeltje 3, die veel minder populair waren(ondanks dat t verder toppers waren uiteraard)
 
het grappige is dat iedereen maar zeurt over die level balans terwijl dat 1 van de redenen is waarom zowel oblivion als skyrim zo populair zijn geworden.

het voorkomt dat wanneer je een hoog level bent en besluit quests te doen die je op level 1 had kunnen doen, dat je er jezelf doorheen gaapt omdat het zo lachwekkend makkelijk is geworden.

tegelijkertijd zorgt het er ook voor dat het nergens zo onmenselijk moeilijk is op bepaalde gebieden dat je er niet meteen naar toe kunt, op enkele uitzonderingen na.

dit verbetert de waarde van het verkennen van de wereld en moedigt vaak meerdere playthroughs aan omdat je een compleet ander pad kunt bewandelen zonder dat je aan een lijntje van verplichtte progressie vast zit zoals wat meer traditionelere rpg's.

in tegenstelling tot wat eerder beweerd is, is het doel van de elder scrolls serie om de speler een ongekende vrijheid te bieden. dit is beter vertegenwoordigt in zowel skyrim als oblivion.

ik ben het er mee eens dat oblivion inderdaad niet de juiste belans had wat scaling betreft en skyrim ook niet, maar het is een flinke stap in de juiste richting.

van design standpunt gezien is wat bethesda met de elder scrolls wil bereiken een heel stuk beter gelukt met de laatste 2 delen dan tot en met deeltje 3, die veel minder populair waren(ondanks dat t verder toppers waren uiteraard)

:thumbs:
 
Destruction levelt heel traag merk ik.... terwijl ik toch iedereen kapotmaak met dual wield fireballs..... meh
 
het grappige is dat iedereen maar zeurt over die level balans terwijl dat 1 van de redenen is waarom zowel oblivion als skyrim zo populair zijn geworden.

het voorkomt dat wanneer je een hoog level bent en besluit quests te doen die je op level 1 had kunnen doen, dat je er jezelf doorheen gaapt omdat het zo lachwekkend makkelijk is geworden.

tegelijkertijd zorgt het er ook voor dat het nergens zo onmenselijk moeilijk is op bepaalde gebieden dat je er niet meteen naar toe kunt, op enkele uitzonderingen na.

dit verbetert de waarde van het verkennen van de wereld en moedigt vaak meerdere playthroughs aan omdat je een compleet ander pad kunt bewandelen zonder dat je aan een lijntje van verplichtte progressie vast zit zoals wat meer traditionelere rpg's.

in tegenstelling tot wat eerder beweerd is, is het doel van de elder scrolls serie om de speler een ongekende vrijheid te bieden. dit is beter vertegenwoordigt in zowel skyrim als oblivion.

ik ben het er mee eens dat oblivion inderdaad niet de juiste belans had wat scaling betreft en skyrim ook niet, maar het is een flinke stap in de juiste richting.

van design standpunt gezien is wat bethesda met de elder scrolls wil bereiken een heel stuk beter gelukt met de laatste 2 delen dan tot en met deeltje 3, die veel minder populair waren(ondanks dat t verder toppers waren uiteraard)

De dingen die je opnoemt wil ik juist weer wel lol. Ik wil gewoon ineens een epic dungeon tegenkomen waarvan je denkt, fuk, daar kan ik pas op lvl 50 heen met goede gear. Dan heb ik tenminste het gevoel dat itemupgrades wat uitmaakt. Van mij part houden ze alles zoals het is, maar ipv 200 dungeons die meescalen doen ze er 190 erin die meescalen, en 10 megadungeons die je alleen kunt doen als je zeer hoog level bent met supergear.
Nu ben ik level 40 en heb ik het gevoel dat je geen upgrades meer kunt vinden en de upgrades die je vindt zijn overkill.
Skyrim is harstikke cool de eerste 50 uur, daarna sla je alles tot poep en itemupgrades zijn overkill. Om zo nog 100 uur door te gaan (aannemende dat het spel ongeveer 150 uur gameplay heeft) gaat voor mij te ver.

En dat een spel populair wordt is uiteraard geen maatstaf voor een goed spel. Elk spel met flinke marketing verkoopt goed (dat het spel zelf ook goed is helpt natuurlijk ook wel).
 
Kvind het wel beter dat monsters mee levelen. Bij Morrowind was me mannetje na een tijdje zo sterk dat ik elke npc met 1 hit killde.. Dus dan heb je het spel nog niet uitgespeeld maar is er geen uitdaging meer over.

Monster moeten tot een bepaalde hoogte mee levelen.
 
De dingen die je opnoemt wil ik juist weer wel lol. Ik wil gewoon ineens een epic dungeon tegenkomen waarvan je denkt, fuk, daar kan ik pas op lvl 50 heen met goede gear. Dan heb ik tenminste het gevoel dat itemupgrades wat uitmaakt. Van mij part houden ze alles zoals het is, maar ipv 200 dungeons die meescalen doen ze er 190 erin die meescalen, en 10 megadungeons die je alleen kunt doen als je zeer hoog level bent met supergear.
Nu ben ik level 40 en heb ik het gevoel dat je geen upgrades meer kunt vinden en de upgrades die je vindt zijn overkill.
Skyrim is harstikke cool de eerste 50 uur, daarna sla je alles tot poep en itemupgrades zijn overkill. Om zo nog 100 uur door te gaan (aannemende dat het spel ongeveer 150 uur gameplay heeft) gaat voor mij te ver.

En dat een spel populair wordt is uiteraard geen maatstaf voor een goed spel. Elk spel met flinke marketing verkoopt goed (dat het spel zelf ook goed is helpt natuurlijk ook wel).

mee eens voor het grootste deel, het is inderdaad geen ideale scaling. maar als bethesda dit lijntje van verbeteringen doorzet met patches en uitbreidingen of anders nieuwere delen gaat het alleen maar de goede kant op.

dat een spel populair wordt is wel degelijk een indicatie/maatstaaf voor een goed spel hoe je het ook wilt zien.

slechte spellen worden namelijk nimmer populair en zullen na een eventuele fantastische marketing en een release day super verkoop meteen inkakken(dnf anyone?). oblivion bijvoorbeeld verkoopt tot op de dag van vandaag nog.

waar jij op doelt is vooral de hype die voor de release plaats vind, een iets andere vorm van populariteit.
 
Laatst bewerkt:
De dingen die je opnoemt wil ik juist weer wel lol. Ik wil gewoon ineens een epic dungeon tegenkomen waarvan je denkt, fuk, daar kan ik pas op lvl 50 heen met goede gear. Dan heb ik tenminste het gevoel dat itemupgrades wat uitmaakt. Van mij part houden ze alles zoals het is, maar ipv 200 dungeons die meescalen doen ze er 190 erin die meescalen, en 10 megadungeons die je alleen kunt doen als je zeer hoog level bent met supergear.
Nu ben ik level 40 en heb ik het gevoel dat je geen upgrades meer kunt vinden en de upgrades die je vindt zijn overkill.
Skyrim is harstikke cool de eerste 50 uur, daarna sla je alles tot poep en itemupgrades zijn overkill. Om zo nog 100 uur door te gaan (aannemende dat het spel ongeveer 150 uur gameplay heeft) gaat voor mij te ver.

En dat een spel populair wordt is uiteraard geen maatstaf voor een goed spel. Elk spel met flinke marketing verkoopt goed (dat het spel zelf ook goed is helpt natuurlijk ook wel).

+-300 uur gameplay ;)
 
Back
Naar boven