MuscleMeat

The Flavour Of RnB........Power Bodybuilding Log!!!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Je voedingsschema is erg slecht. Barst van de suikers (ontbijtkoek, siroop). Kies bij voorkeur complexe koolhydraatbronnen, eventueel volkorenbrood.

hoe kom je erbij dat er suikers in ontbijtkoek zitten? naar mijn idee zijn dat juist al wat langzame.....het is volkoren ontbijtkoek he en veel vezels ook :)

Pfff wat is dat toch met al die mensen die mijn goedbedoelde adviezen in de wind slaan, heb ik soms niet genoeg karma?
Ik vind het prima jongen, ga jij maar monsterlijk gainen op ontbijtkoek.

beschrijving over die powerracks is nogal matig, max gewicht etc. staat er niet bij (wel bij die van helisports)

en ontbijtkoek zit wel bomvol suikers, magoed ook weer bomvol vezels wat de opname van je carbs weer wat langzamer maakt geloof ik.

beschrijving over die powerracks is nogal matig, max gewicht etc. staat er niet bij (wel bij die van helisports)

en ontbijtkoek zit wel bomvol suikers, magoed ook weer bomvol vezels wat de opname van je carbs weer wat langzamer maakt geloof ik.

ok.

maar wat is er zoiezo slecht aan wat suikers?

Je kan best wat suikers hebben hoor maar dan het liefst bij je ontbijt en na je training. Ontbijtkoek is simpelweg een slechte voedingsbron om dagelijks te nuttigen. Zelfde geldt voor siroop, boter en die smeerkaas zit ook vol verzadigd vet.

Een keertje is niet erg maar om er je schema op te baseren staat wel erg ver af van de geldende voedingsrichtlijnen.

Je kan best wat suikers hebben hoor maar dan het liefst bij je ontbijt en na je training. Ontbijtkoek is simpelweg een slechte voedingsbron om dagelijks te nuttigen. Zelfde geldt voor siroop, boter en die smeerkaas zit ook vol verzadigd vet.

Een keertje is niet erg maar om er je schema op te baseren staat wel erg ver af van de geldende voedingsrichtlijnen.

smeerkas zit idd veel verzadigd vet in: 7 gram per 100 gram
becel ligt is voornamelijk omega 6....daarom heb ik het er extra bij gedaan.

verder worden alle overige koolhydraten omgezet in verzadigde vetten. zo slecht is het dus niet om gewoon verzadigd vet te eten.

als laatste heb ik nu bulk en geen cut dus moet het ook een beetje lekker blijven ;)

ik hou absoluut niet van brood en wel van ontbijtkoek :)

iig bedankt voor het meedenken, maar vertrouw me dat ik er wel goed over heb nagedacht, voldoende kennis heb en ik heb mijn keuzes goed doordacht

whatever

Verder zie ik geen fruit, is 5 gram vet uit jus volgens mij zo weinig jus dat het onhaalbaar of zinloos is, en reken je eieren voor het gemak per stuk ipv per 100 gram. Maar daar zal ook allemaal wel over nagedacht zijn.

whatever

Verder zie ik geen fruit, is 5 gram vet uit jus volgens mij zo weinig jus dat het onhaalbaar of zinloos is, en reken je eieren voor het gemak per stuk ipv per 100 gram. Maar daar zal ook allemaal wel over nagedacht zijn.

fruit. smorgens 2 uitgeperste sinaasappels. verder kan er idd nog wel een appel bij per dag :)

5 gram vet uit jus.....wij doen altijd water bij de jus zodat het dunner word..verder neem ik nooit zoveel omdat ik dat niet zo lekker vind.
onze eitjes zijn om en nabij de 50 gram.....dus worden 2 eitjes :)

Ben benieuwd wat deze B tot C categorie producten je gaan opleveren.

Maaltijd van 18.30 klopt geen zak van
24,6 gram Kh uit whey?
10 gram vet uit MCT is geen 45 Kcals

Hoe laat train je eigenlijk?

verder worden alle overige koolhydraten omgezet in verzadigde vetten. zo slecht is het dus niet om gewoon verzadigd vet te eten.
??? kh's worden omgezet in glucose.

Er is geen enkele goede reden om verzadigd vet in je schema op te nemen.
Oke voor je test is het dan nog wel goed maar dat is maar een klein beetje wat je nodig hebt en dat krijg je wel binnen via een mager biefstukje of iets dergelijks.

Ben benieuwd wat deze B tot C categorie producten je gaan opleveren.

Maaltijd van 18.30 klopt geen zak van
24,6 gram Kh uit whey?
10 gram vet uit MCT is geen 45 Kcals

Hoe laat train je eigenlijk?

18.30 is pre workout.

die mct was eerst 5g maar heb ik aangepast. die kcal heb ik vergeten. het totaal klopt wel weer alst goed is.

ik train rond 7 uur-half 8

Oke. En dat postworkout spul wat je tijdens/na trainen neemt, suikers zeker? Waarom maak je dan geen gebruik van de insulinepiek?

Vraag uberhaupt af wat de onderbouwing is van het niet nemen van complexe carbs (of in jouw geval ontbijtkoek) na de training?

Oke. En dat postworkout spul wat je tijdens/na trainen neemt, suikers zeker? Waarom maak je dan geen gebruik van de insulinepiek?

Vraag uberhaupt af wat de onderbouwing is van het niet nemen van complexe carbs (of in jouw geval ontbijtkoek) na de training?

ja in die post workout zitten suikers,whey,mct,vitaminen etc.

de onderbouwing voor geen complexe carbs is eigenlijk dat ik geloof dat je tijdens de training niet zoveel carbs gebruikt als men denkt en dat et vooral vet is. tijdens en na de training heb ik een totaal van 55 gram maltodextrine. ik vind dit meer dan genoeg. als er echt zoveel glycogeen werd gebruikt tijdens de training word dat door die suikers wel weer bijgevuld.

ik denk dus dat het niet zo belangrijk is nog een hele bak complexe carbs te nemen.

maar als je goeie onderbouwingen hebt waarom dat wel goed zou zijn dan graag :D

update: lower body max 1 :)

Ben het met Grijpwijk eens. Voeding schema is niet goed. Er zitten amper goede koolhydraten in. Allemaal geraffineerde suikers(ja, ook ontbijtkoek). Behalve de aardappels.

Meer dan 33% van je kcals is eiwitten... veel te veel.

Ben het met Grijpwijk eens. Voeding schema is niet goed. Er zitten amper goede koolhydraten in. Allemaal geraffineerde suikers(ja, ook ontbijtkoek). Behalve de aardappels.

Meer dan 33% van je kcals is eiwitten... veel te veel.

ok dus meer carbs minder eiwit?:)

en dan dus wat volkoren brood erbij ....siroop kan er zoiezo wel uit.....ontbijtkoek dan ook maar.....dan iets meer kalkoenfilet als broodbeleg en iets minder kwark

Mijn hoofd bron van carbs is ook volkoren brood. Je kan ook rijst of pasta etc. kanen. Of brinta/havermout erin.

Mijn hoofd bron van carbs is ook volkoren brood. Je kan ook rijst of pasta etc. kanen. Of brinta/havermout erin.

bambix is zelfde als brinta....verde ris brood makkelijker voor school aangezien er geen pauzes tussen de colleges zitten.

pas em van de week wel ff aan en post em weer :)

Volgens mij is bambix nog iets gezoet. Brinta is puur.

Kijk naar de voedingswaarden van beide producten, ze zijn niet hetzelfde ;)

Volgens mij is bambix nog iets gezoet. Brinta is puur.

Kijk naar de voedingswaarden van beide producten, ze zijn niet hetzelfde ;)

bambix

343kcal
12,4 eiwit
70 kh waarvan 2,5 suiker
1,5 vet waarvan 0,3 verzadigd
9,5 vezels

brinta

330kcal
11 eiwit
65 kh waarvan 4 suiker
2,1 vet wwarvan 0,5 verzadigd
10,5 vezel

maakt niet zoveel uit dus.....bambix minder suiker, minder vet en minder vezels, maar meer complexe carbs en eiwit

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven