MuscleMeat

The Flavour Of RnB........Power Bodybuilding Log!!!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Hoezo trekt je onderrug het niet met squaten.
Je squat toch met je benen, ik zou is naar je squat techniek kijken.
Heb het idee dat je een gm squat doet.

• Topic Starter Topic Starter
Hoezo trekt je onderrug het niet met squaten.
Je squat toch met je benen, ik zou is naar je squat techniek kijken.
Heb het idee dat je een gm squat doet.

juist een good morning squat is een teken dat je onderug of hemrstings et niet trekken.

na een paar herhalingen kan ik me reet nog wel omhoog duwen [quadriceps]
maar gaat de stang niet mee omhoog [onderrug/hemstrings] en word het dus een GM squat.

zou ik mijn rug niet recht houden maar krommen kan ik nog stukje verder omhoog. het teken dat me hamstrings het ook nog wel trekken maar me onderrug niet.

daarom als 1 van de 2 oefeningen van de posterior chain [powerlift squat of deadlift] eruit gaat ik de good morning ga doen om dit te versterken.

probeer eens recht te komen met rechte rug gestrekt ipv je volledig te focussen op het naar achter zitten.

Maarja, wat ik al zei; het ligt aan je techniek. Ik volg je reactie en je bedoeling niet meer helemaal, maar ik zou echt naar de techniek kijken voordat je je rug verdoet.

Maarja, wat ik al zei; het ligt aan je techniek. Ik volg je reactie en je bedoeling niet meer helemaal, maar ik zou echt naar de techniek kijken voordat je je rug verdoet.

ja ik snap jou niet.

mijn techniek is goed, maar daardoor kan ik niet veel kilo trekken doordat me onderrug niet sterk genoeg is.
was mijn onderrug sterker kon ik veel meer kilo trekken.

ik doe geen GM squat, maar zou ik er nog eens 20kg op gooien zou het wel 1 worden.

De stang lager op je traps leggen en je rug beter archen wil ook nog wel eens helpen met rechter omhoog komen.

Ik zou dan oly style gaan squaten.

Ik zou dan oly style gaan squaten.

das toch gewoon backsquat ATTG?

die heb ik een hele tijd gedaan. ik wil nu ff tijdje squatten op de powerlift manier. maar zoals je ziet als deze en deadlift er beide uit zijn komt de backsquat er ook weer in :)

Bij de squat moet je je rug zo hard mogelijk hol proberen te trekken.

Maarja, ik zou wat artikels lezen over squaten.
Je eigen techniek analyseren en dan het probleem oplossen.

Maarja, ik zou wat artikels lezen over squaten.
Je eigen techniek analyseren en dan het probleem oplossen.

ik heb dat hele ding van WSB barbell gelezen en ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn onderrug niet sterk genoeg is als stabiliser

bedankt voor de hulp trouwens

Hemstrings? ???

Ja vind ik van wel, maar goed... :rolleyes:
Je maakt een heel relaas op dit forum over spieren en hun functies, maar de naam kan je niet spellen. ;)

ja is et nu hEm of HAM?

toenk ik hEM typte kreeg ik commentaar dat et hAm is en nu krijg ik weer commentaar :P

Het is Hamstring en het is niet 1 spier maar een paar spieren. Traps is gewoon een afkorting van trapezius wat dan weer latijn is. Maar goed...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven