- Waardering
- 3.522
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nice Craak geen rugk#$ker. Nog best een lekker volume ook.
Grow or Die tegen je muscles zeggen!

Naast kneus nog n00b ook.Uhm, blijkt dat ik chin up en pull up altijd door elkaar heb gehaald. Ik had het altijd over chin ups in mijn log, maar ik deed pull ups (handen van je af, de zwaarste). Nu heb ik pull up wel goed gebruikt![]()

Welkom!
Ik - een ouwe lul - lift serieus sinds 2010 en in dit log kun je lezen hoe ik dit heb aangepakt sinds eind 2011. In een notendop ben ik met schema's als Madcow, Wendler en combinaties daarvan van BW 94 naar 105 gegaan en heb daarbij mijn squat naar 185 getild, mijn bench naar 140 en mijn deadlift naar 2x200. Daarna was ik het dik zijn beu en heb ik begin 2014 terug naar BW 90 kg gecut, met een fors krachtverlies. Na een periode van opbouwen en vakantie ga ik vanaf de zomer 2014 proberen mijn oude stats te verbeteren, maar nu met beperkte vetaanzet.
The Dude abides. I don't know about you but I take comfort in that. It's good knowin' he's out there. The Dude. Takin' 'er easy for all us sinners.
In!
Zie dat je dezelfde doelen ook hebt, terug oude stats verbeteren, met beperkte vetaanzet.
Zit bijna op hetzelfde punt in opbouw naar oude stats qua gebruikte gewichten in training als jij.

Een isolatie oefening om je quads mee te trainen.
Een isolatie oefening om je quads mee te trainen.
Nog meer vragen?

Een hulpverlener die je rugkwaaltjes kan oplossen, het overwegen waard als ik die kleine kwaaltjes hier voorbij zie komen. Heeft mij geholpen bij rugklachten waarbij de manuele therapie faalde. Volgende vraag gaat je geld kosten, anders kan ik bezig blijven deze n00b kennis bij te brengen.![]()
Maar liefst 87! Het was nog wat minder zelfs, na mijn katabole vakantie remember.
Jaja, maar had toch verwacht dat je terug wat zou willen aankomen?
Dat doe ik toch? Maar niet te snel. Paar honderd gram per week is mijn ideaal, maar het is natuurlijk heel lastig te doen zonder eetschema. De laatste weken ben ik gemiddeld stabiel, dus ik moet weer wat extra eten.
Dat lijkt mij de juiste manier. En zolang je steeds sterker wordt ben je goed bezig.
Een eetschema heb je eigenlijk toch ook op 1, 2, 3 samen gesteld man![]()

Het is wel lastig dat mijn vochthuishouding enorm wisselt, dus ook mijn gewicht. Kan alleen over periodes van 4-6 weken conclusies trekken, met het risico dat ik niet aankom of zelfs af val. Geen ramp, maar ook niet optimaal.
Nou, stel dan op meneertje anorexia-door-de-week-en-vreetbuien-in-het-weekeinde![]()
Dat is wat lastiger ook ik sta weinig op de weegschaal ik meet het momenteel af aan mijn powerlift riem. Eerst vet zal ik toch rond taille opslaan. Als de riem strakker komt te zitten gaat het te snel. Ook ik heb geen eetschema.
Toevallig afgelopen twee weken twee ochtendtrainingen gedaan en het viel me op hoe makkelijk het ding dan op gaatje vijf gaat, bij middagtrainingen is het vaak zo hangen en wurgen dat ik meestal gaatje vier doe (wat eigenlijk wat te los is, maar goed).