- Waardering
- 3.522
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Niet zo stoken jij kaboutertje.
Niks, het blijft het internet waar we allemaal helden zijn.Niet te vaak maxen op sneer, je kan beter een perfecte sneertechniek aanleren, dan te vaak maxen daarop.
Maar ach, wat maakt het allemaal uit.
Idd fuckers!
Ik moet van mijn zoontje de richtlijnen van de vreedzame school volgen. Eerst allebei apart afkoelen en dan sorry zeggen.Jammer dat mijn trainingen nooit zoveel volk trekken
Om mijn eigen standpunt nog even te verfijnen: tuurlijk werken eetschema's ook, maar ik vind het gewoon te belachelijk voor woorden om te doen.
En Chick en Neusje, even kusje geven elkaaar.

KuchWat ik wel kan beamen is dat ik irl inderdaad nog veel leuker ben dan hier op dbb.
Ook gespierder en sterker, yup.

Calorien tellen is imo de enige juiste manier om te bulken/cutten. Did not read de rest.
Calorien tellen is imo de enige juiste manier om te bulken/cutten. Did not read de rest.
Nou vooruit, ik wil er toch nog wel iets over zeggen. Weet je bijvoorbeeld dat de calorie-inhoud op etiketten en in databases zeer grove schattingen zijn? Het is heel moeilijk om te bepalen hoeveel energie mensen uit een bepaald stuk voedsel halen, en dan zijn er ook nog grote individuele verschillen (bijvoorbeeld omdat er andere bacterin in de darmen leven). Het totaal wat jij bij elkaar optelt, slaat dan ook helemaal nergens op. Willekeurig getal, of op zijn minst een enorme foutenmarge.
Op zich maakt dat niet uit, want als jij zou cutten en merkt dat je minder afvalt, stel je een dieet met een lagere energie-inhoud samen en ten opzichte van elkaar betekenen die getallen wel iets natuurlijk. Mijn vraag aan jou is: als ik niet dat willekeurige totaal neem, maar een daadwerkelijke meting met betekenis - mijn gewicht op de weegschaal - als leidraad voor beslissingen over mijn dieet neem, waarom is dat dan niet goed? Tellen was volgens jou immers de enige juiste manier?
Je vertelt het allemaal alsof je het zo goed weet. Ik heb jou zelf nog nooit onder de 15% zien staan en verder volg je strikt op wat een ander je zegt.
Het heeft helemaal niks met gevoel te maken. Ik eet en zie het resultaat bij mijn powerlift riem (extra gaatjes maken) en op foto's en in de spiegel, soms op een weegschaal staan maar dat zegt niet zoveel. Ik zie dus precies wat voeding met me doet en sta ondertussen op 15% terwijl ik ruim 1 jaar geleden nog op 23% stond. Zo kun je precies sturen door je voeding aan te passen en te kijken wat het resultaat daarvan is. Geen gevoel maar een empirische manier van werken.
We zitten eigenlijk niet zo ver uit elkaar, maar ik zie er nog steeds niet het nut van in om de voedingswaarde van alles wat je eet op te tellen. Kijk toch gewoon of je aankomt of afvalt, en voeg daarna toe of haal iets weg. En ok, dan is het wel handig dat je iets weet over de voedingswaarde van je verandering. Bijvoorbeeld een extra appel per dag, dat is niet veel calorisch gezien. In die zin moet je wel een beetje tellen ja.
Maar inderdaad, voor "mijn" manier moet je wel een regelmatig eetpatroon hebben. Dat heb ik ook, zonder altijd hetzelfde te moeten eten. Dingen als het broodbeleg en welk pastagerecht precies (bolognese, carbonara, etc.) veranderen, maar de basis (5 boterhammen, 100 gram pasta per maaltijd, etc) is hetzelfde.

Ik kon zo vaak dit soort dingen bedenken, maar dan toch falen om het vol te houden. Een begeleider is een goede stok achter de deur en zijn begeleiding gaat wel wat verder dan dit uiteraard.
Ik kon zo vaak dit soort dingen bedenken, maar dan toch falen om het vol te houden. Een begeleider is een goede stok achter de deur en zijn begeleiding gaat wel wat verder dan dit uiteraard.
Je moet ook niet tellen als in, ontbijt koek is 110 kcal, kwark 265, etc. Ik neem het ook ongeveer, maar je moet toch wel minstens een keer geteld hebben om een inschatting te kunnen maken.