MuscleMeat

The Lebowski Chronicles

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.601
En dan wens ik je nog wel een fijn weekend.

Bench bijna zo stronk als dan je squat. Nice.

Oh sorry, helemaal overheen gelezen! Ik ben ook zo'n hork ;)

Bench zit in vpr territory. Mijn alltime vpr is 6x3x117,5, maar dat heb ik behaald tijdens Smolov en iedereen weet dat je dan gekke dingen kunt die je normaal niet kunt.

nice voor een :sd: training :p

:jk:

nice job

• #2.608
Deadlift
Set 1: 160 kg × 5
Set 2: 160 kg × 5
Set 3: 160 kg × 6

Nog steeds beetje nerveus bij deadlift om echt te knallen. Als ik iets in mijn rug voel, stop ik meteen, maar was volgens mij niet nodig.

Military Press
Set 1: 67,5 kg × 7
Set 2: 60 kg × 5
Set 3: 60 kg × 5

Erger me kapot bij deze lift. Gaat heel horkerig: snelheid gaat er rond het voorhoofd uit en dan alleen door sterke triceps en erin duiken lock ik hem. En dit dus eigenlijk vanaf rep 1. Heb toch niets aan mijn techniek veranderd voor zover ik weet.

Front Squat
Set 1: 75 kg × 8
Set 2: 75 kg × 8
Set 3: 75 kg × 8

Vond dit trouwens wel een opvallende uitkomst: back- en front-squat belasten beenspieren min of meer hetzelfde. Het hele frontsquat als ultieme quadbouwer kan dus de prullenbak in.

Klopt en daarbij zijn de loads ook stukken minder. Als een been massa bouwer niet echt de meest optimale oefening imo. Front squat als aanvulling op back squat is meer voor core power, pilates in jouw woorden.
Vandaar dat ik daar altijd heel slecht in was, hekel aan die oefening.

• #2.610
Klopt en daarbij zijn de loads ook stukken minder. Als een been massa bouwer niet echt de meest optimale oefening imo. Front squat als aanvulling op back squat is meer voor core power, pilates in jouw woorden.
Vandaar dat ik daar altijd heel slecht in was, hekel aan die oefening.

Dear god, I've been doing pilates all along! :D

Ben er ook nooit bijzonder dol op geweest, maar ik heb er de laatste tijd wel een zekere soepelheid in ontwikkeld.

Hehehe, je bent erin gestonken.
Misschien ook weer eens een poging wagen als variant op de overhead squat op mijn core trainingsdag.

• #2.612
Overhead squat durf ik niet vanwege de beperkte ruimte in mijn home gym. Frontsquat is ook ideaal om te squatten bij wat lagere gewichten.

FRSQT is imo ideaal om massa mee te bouwen. Qua EMG krijg je ongeveer dezelfde belasting zelfs met lichtere loads.
Ideaal dus om je onderrug etc mee te sparen

Deadlift
Set 1: 160 kg × 5
Set 2: 160 kg × 5
Set 3: 160 kg × 6

Nog steeds beetje nerveus bij deadlift om echt te knallen. Als ik iets in mijn rug voel, stop ik meteen, maar was volgens mij niet nodig.

Military Press
Set 1: 67,5 kg × 7
Set 2: 60 kg × 5
Set 3: 60 kg × 5

Erger me kapot bij deze lift. Gaat heel horkerig: snelheid gaat er rond het voorhoofd uit en dan alleen door sterke triceps en erin duiken lock ik hem. En dit dus eigenlijk vanaf rep 1. Heb toch niets aan mijn techniek veranderd voor zover ik weet.

Front Squat
Set 1: 75 kg × 8
Set 2: 75 kg × 8
Set 3: 75 kg × 8

Vond dit trouwens wel een opvallende uitkomst: back- en front-squat belasten beenspieren min of meer hetzelfde. Het hele frontsquat als ultieme quadbouwer kan dus de prullenbak in.

Ik heb niet veel verstand van wetenschappelijk onderzoek, maar die link roept wel wat vragen op.
Was de back squat high bar of low bar? was de voetenstand vergelijkbaar bij de front en back squat?
Waren de loads hetzelfde voor de front en backsquat? Kan helaas het onderzoek niet lezen.
Vind "Het hele frontsquat als ultieme quadbouwer kan dus de prullenbak in." wel een beetje een snel getrokken conclusie uit dat stukje.

• #2.615
FRSQT is imo ideaal om massa mee te bouwen. Qua EMG krijg je ongeveer dezelfde belasting zelfs met lichtere loads. Ideaal dus om je onderrug etc mee te sparen

Ik heb niet veel verstand van wetenschappelijk onderzoek, maar die link roept wel wat vragen op. Was de back squat high bar of low bar? was de voetenstand vergelijkbaar bij de front en back squat? Waren de loads hetzelfde voor de front en backsquat? Kan helaas het onderzoek niet lezen. Vind "Het hele frontsquat als ultieme quadbouwer kan dus de prullenbak in." wel een beetje een snel getrokken conclusie uit dat stukje.

Je hebt gelijk, we moeten er maar op vertrouwen dat de onderzoekers de omstandigheden zo gelijk mogelijk hebben gemaakt en dan nog missen we cruciale informatie. Ik plaatste de link eigenlijk vooral omdat ik verbaasd was hoeveel die hammies nog doen. Toch voel je je quads meer bij fronts, zoals Rob zegt, ook al is het gewicht lager. Dus ja, ik klets uit mijn nek.

• #2.616
Squat
Set 1: 140 kg 3
Set 2: 140 kg 3
Set 3: 140 kg 5

Prettige van deze opzet is dat je meteen weet of je het volgende week gaat halen :)

Bench Press
Set 1: 110 kg 5
Set 2: 110 kg 5
Set 3: 110 kg 5
Set 4: 110 kg 5
Set 5: 110 kg 5

Was kielekiele, slecht herstel van MP speelt een rol denk ik, dus volgende week even inhouden daarop.

Pull Up
Set 1: +87 kg 5
Set 2: +97 kg 5
Set 3: +97 kg 5
Set 4: +97 kg 5

Heb eens even gekeken hoe ik dit jaar ga afmaken qua training. Het wordt nog een week of 4-5 van deze cyclus, dat is precies wanneer ik weinig gains meer kan verwachten op de meeste lifts. Dan zit ik rond SQ 170, BP 135-140, DL 190 en MP 80. Daarna doe ik nog een mini-Smolov op SQ en BP. Als dat allemaal lukt - fingers crossed - dan haal ik niet alleen ruimschoots mijn doelen, het wordt zo'n beetje mijn beste trainingsjaar ooit. Wat raar is, want ik heb een aanzienlijk deel ervan gecut, en ben de rest van de tijd niet echt veel aangekomen. Heb ik dan eindelijk mijn draai gevonden? :)

Het is te hopen. Mini smolov = smolov 4mm?

• #2.618
Yep, de 75 procent van base cycle.

Ik wil die pas weer gaan doen wanneer ik mijn oude pr weer heb (had ik enkele weken geleden) maar nu weer terug opbouwen. Liefst wanneer ik 185kg squat, want 185kg plus 15kg = :D

• #2.620
Snap ik, maar het zou ook leuk zijn als je met me mee doet :D Ik begin week 48 met de intro week, zodat ik week 52 (vlak voor Kerst) kan maxen.

Terug
Naar boven