XXL Nutrition

The Lebowski Chronicles

Cutten + Volume is sowieso een dramatische combinatie. Geweldig recept voor spiermassa verlies.

Ik heb het gevoel dat crakie last heeft van mentale blokeringen? Het is natuurlijk wel rot als 150kg al zwaar voelt maar je mag je niet laten doen! :o

wat je ook zou kunnen doen is op trainingsdagen op onderhoud gaan zitten, en niet trainingsdagen minder eten. Vetverlies is wel wat langzamer maar heeft denk ik wel goede uitwerking op kracht.

Opzich is kracht op peil houden terwijl je afvalt ook al niet slecht, gewoon hard trainen, niet te gek met het volume en waarschijnlijk zal de kracht weer omhoog schieten als je kcals weer omhoog gaan na je cut.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb het gevoel dat crakie last heeft van mentale blokeringen? Het is natuurlijk wel rot als 150kg al zwaar voelt maar je mag je niet laten doen! :o

Kom kom, laten we er geen drama van maken. Resetten als je reps begint te missen is echt niet zo verkeerd hoor. Over twee maanden sta ik alweer 150 te reppen als warm-up :D Wat zijn twee maanden op een leven lang liften?

wat je ook zou kunnen doen is op trainingsdagen op onderhoud gaan zitten, en niet trainingsdagen minder eten. Vetverlies is wel wat langzamer maar heeft denk ik wel goede uitwerking op kracht.

Opzich is kracht op peil houden terwijl je afvalt ook al niet slecht, gewoon hard trainen, niet te gek met het volume en waarschijnlijk zal de kracht weer omhoog schieten als je kcals weer omhoog gaan na je cut.

Wat kracht verliezen als je 10 % van BW kwijt bent is te verwachten, maar ik reken er inderdaad op dat het makkelijk weer terugkomt. Als ik nu reset, train ik na de cut direct alweer met de huidige gewichten.

Iedereen trouwens bedankt voor het meedenken! Ik volg niet iedereen zijn advies, maar ik waardeer het toch zeer!

Wendler Cyclus 3 Wave 3 Training 3

Dankzij Koninginnedag twee anabole dagen gehad, en dat was goed te merken in de training!

BP

Opwarmen
10x50
5x70
5x90
3x102,5
2x115 3F (not even close)

FSQ

5x50
3x70
1x90
Belt
1x100
2x110 PR Met dank aan Boo, anders was ik nooit aan de tweede rep begonnen :D

Dips

8xBW
8xBW+5
7xBW+10

Krocs

15x41
10x51

BW vanmorgen 90,6. Heb al eens 90,2 gezien, maar toen was ik blijkbaar uitgedroogd. Gaat nog steeds naar beneden in ieder geval!

---

Goed, een reset dus. Aangezien al mijn maxen duidelijk naar beneden zijn gegaan, ga ik nog een cyclus verder terug dan ik op begonnen ben 3 maanden geleden.

Dit wordt mijn schema:

Dag 1 Squat, GM
Dag 2 Bench, Kroc row, dips
Dag 3 DL, FSQ
Dag 4 MP, Mixed pull-ups, DB Curl

Ik heb bovendien een aanpassing op Wendler bedacht om het volume op de grote vier wat te verhogen:

5x@75%, 5x@80%, 2x5x@85%, 5+@85%
3x@80%, 3x@85%, 3+@90%, 3 backoffsets
5x@75%, 3x@85%, 1+@95%

Dit moet te doen zijn aan het begin van een Wendler-reeks. Als het bevalt, blijf ik het doen natuurlijk, en dan af en toe ook maxen ipv 1+ rep-out.

Good train, en graag gedaan.. heb weer wat te doen op de FSQ ;). Aanpassingen zien er goed uit, back off sets ook er bij gedaan..goed zo :). Gaat ook beetje de 3/5/1 kant op met die singles of niet?

Ja, inderdaad wel geïnspireerd op 3/5/1. Alleen voor mij heeft het echt geen zin om na een deload direct alweer singles te doen (ik moet altijd effe inkomen) dus echte 3/5/1 ga ik denk ik nooit doen.

Niet meer getraind sinds dinsdag. Wilde wel een deload doen donderdag of vrijdag, maar het is er niet van gekomen,

Wendler+ Cyclus 1 Wave 1 Training 1

Squat

Opwarmen
8x50
5x70
5x100
5x100
5x117,5
5x125
5x125
7x125 (belt)

Eerste set 125 was al grinden op rep 3, laatste pas op rep 7. Toch iets met CNS die weer even wakker moet worden ofzo.

GM

8x50
8x70
8x80

Vandaag weer een extra gaatje op de belt! Gelijk even gecheckt en buikomvang bijna op het doel: 101 cm. Oftewel, dames en heren, we zijn er bijna! Het moet wel raar lopen wil dit niet de laatste cyclus in de cut zijn. De Here zij geprezen!

Wat is je BF?

Geen idee, en interesseert me ook niet. Wasbordjes en brede ruggen kunnen me gestolen worden. Als ik gelijkmatig zou uitdijen, zou ik er geen moeite mee hebben een dikkerdje te zijn. Helaas ben ik qua bouw een ecto, maar zet al het vet zich op mijn buik af. Dat is geen gezicht, maar belangrijker: heel ongezond. Daarom deze afvalperiode.

Wendler Cyclus 1 Wave 1 Training 2

BP

Opwarmen
8x50
5x70
5x85
5x90
5x97,5
5x97,5
9x97,5

Krocs

30x41 EDIT FOUT: 30x31
20x46 EDIT FOUT: 20x36

t*ring, waar komen die reps opeens vandaan!? :D

Dips

8xBW
8xBW
14xBW

Laatst bewerkt:
Im in shock! Nice reps op die krocs ouwe!:)

Becoming a repper..good train!

Lol, mysterie opgelost. Het waren schijven van 10, niet 15. Dus Krocs van 30x31 en 20x36 :D

Wendler Cyclus 1 Wave 1 Training 3

DL

5x70
5x100
5x120
5x130
5x140
5x140
7x140 T&G

Van de gelegenheid gebruikt gemaakt om grotendeels niet meer T&G te deadliften. Dat is echt een stuk zwaarder zeg, maar het zal mijn liftoff wel verbeteren denk ik.

FSQ

5x50
5x60
5x70
5x80

Deze training zou niet zo zwaar mogen zijn. Bij 5x70 DL liep ik al te hijgen, na de rep-out ging ik bijna tegen de vlakte. Ik had ook nog spierpijn in mijn hamstrings van zondag, maar dan ook echt NASTY spierpijn. Zwaar k*t allemaal hoor, zo'n cut. Heel effe volhouden nog...

ja ik doe ook bijna altijd dead stop. wordt je sterker van imho..dan ga je de 200 kg wel aantikken binnekort..

Wanneer ga je weer eten crakie?

Deze training zou niet zo zwaar mogen zijn. Bij 5x70 DL liep ik al te hijgen, na de rep-out ging ik bijna tegen de vlakte. Ik had ook nog spierpijn in mijn hamstrings van zondag, maar dan ook echt NASTY spierpijn. Zwaar k*t allemaal hoor, zo'n cut. Heel effe volhouden nog...

Daarom is het ook verstandig om het volume te beperken als je cut. Als je te veel gaat doen herstel je niet meer omdat je simpelweg te weinig food binnen krijgt. Door de intensiteit hoog te houden (hoog betekend dan uiteraard niet elke training verkapt gaan maxen) prikkel je je lichaam wel om de spiermassa vast het houden.

Terug
Naar boven