MuscleMeat

The Lebowski Chronicles

beer yesterday = PR today!!

Vraag maar aan sanca, alleen van sled drag/yoke moet je wel sneller overgeven. :(

Goed dat het alweer wat beter gaat! Ik zat gister aan de whisky thee met honing, ook een goed middel tegen kwaaltjes ;)

• Topic Starter Topic Starter
beer yesterday = PR today!!

Vraag maar aan sanca, alleen van sled drag/yoke moet je wel sneller overgeven. :(

Trainen tot kotsen mag niet van mijn moeder ;)

Goed dat het alweer wat beter gaat! Ik zat gister aan de whisky thee met honing, ook een goed middel tegen kwaaltjes ;)

Effe lekker stomen is ook heerlijk als je verkouden bent!

Goed jongens, nieuwe ronden nieuwe kansen. Rug nog teer, maar zenuwpijn is weg. Ik schakel nu 2 maanden over op een FB-variant van Wendler:

Dag 1 Squat 531 Incl BP Mixed pullups DB Curls
Dag 2 DL 531 MP 531 GM Shrugs
Dag 3 BP 531 FSQ Dips Kroc row

Ik reageerde heel goed op Madcow, dus ben heel benieuwd hoe FB deze keer gaat. Op Incl BP en FSQ ga ik ook met 531 en rep-out werken, maar niet volgens Wenlder-percentages. Ik blijf streven naar gewichtsverlies.

Wendler Cyclus 3 Wave 1

Squat

Opwarmen
5x50
5x70
3x100
5x122,5
belt om (voor de zekerheid ivm rug)
5x130
4x140

Reps niet gehaald, maar ik maak me geen zorgen. Ik kom altijd slap uit de deload en nu op cal deficit is het nog een stukje erger. @Giro: Let je op, Crakie heeft ook wel eens slechte dag ;)

Incl BP

5x50
5x70
5x80
5x85
5x90 (meer ging niet)

Mixed pullups

30 reps in 5 sets

DB Curl

8x21
8x26

Lekker om weer aan de slag te zijn!

Wendler Cyclus 3 Wave 1 Training 2

DL

Opwarmen
8x70
5x100
3x120
5x135
5x142,5
7x150

Zat meer in, maar voorzichtig gedaan.

MP

8x20
5x40
3x50
5x57,5
5x60
5x65

Ik kan niet blij van worden van zo'n "rep-out", maar ik moet maar accepteren dat er even niet meer inzit.

Goodmorning

8x50
8x60
8x70
8x75

Barbell Shrugs

10x50
10x70
10x80
10x90

Heel lang niet meer gedaan. Kan veel zwaarder, maar ik had de grote schijven al opgeruimd ;)

Goed bezig toch ondanks de pijntjes. Ben benieuwd hoe die fullbody 5/3/1 je gaat bevallen.

Blijft k*t die presses he! Hou je het volume wel wat omhoog met die fullbody, ivm met spierverlies?
Ben benieuwd hoe de fullbody je gaat bevallen met wendler!:)

Goed bezig toch ondanks de pijntjes. Ben benieuwd hoe die fullbody 5/3/1 je gaat bevallen.

Pijntjes noemt ie dat :eek:

Blijft k*t die presses he! Hou je het volume wel wat omhoog met die fullbody, ivm met spierverlies?
Ben benieuwd hoe de fullbody je gaat bevallen met wendler!:)

Nope, vrij laag volume, zelfs op assistance. Ligt me beter en fullbody op hoog volume lijkt me echt niet te doen op caltekort. 5 reps zijn trouwens wel genoeg om je spiermassa te behouden, lijkt me.

2 weken ervoor 4x150, nu 4x140... mag je wel slechte dag noemen :p

Wendler Cycle 3 Wave 1 Training 3

Doodmoe.

BP

Opwarmen
10x50
5x70
5x90
5x97,5
6x105

FSQ

Opwarmen
8x50
5x70
5x80
5x85
7x90

Dips

8xBW
8xBW+5
8xBW+10

Krocs

R 15x46
L 15x46
R 13x46
L 15x46

Nog moeier. Vanavond vroeg naar bed en morgen lekker vrij :)

Laatst bewerkt:
Wendler Cyclus 3 Wave 2 Training 1

Helaas, het caltekort heeft mijn squats bereikt :(

Squat

Opwarmen
5x50
5x70
3x100
1x120
3x130
3x140
2x147,5 3F Crap!
2x147,5 3F Double crap!

Incl BP

5x50
3x70
3x85
3x90
4x95

Mixed Pullups

6x hammer BW
6x pullup BW
6x hammer BW+5
5x pullup BW+5
8x chinup BW

Hammer curl

8x21 L+R
7x26 R, 6x26 L

BW Vanmorgen 91,7, dus ruim 5 kg verloren in ruim twee maanden. Tja, wat nu? Kappen met caltekort? Ben nog niet gelukkig met de pens eerlijk gezegd. Maar kracht inleveren heb ik ook niet veel lol in. Maar eens even goed nadenken over prioriteiten.

Heel langzaam afvallen :)

I know the feeling!:mad:
Gewoon doorzetten man die cut! Mooi kracht behouden en na de zomer kan je er weer tegen aan!:)

Ja, ik ga door inderdaad. Ik wil naar een buikomvang van < 100 cm, dat is onder de grens van 102 cm die als verhoogd risico voor allerlei ziekten gerelateerd aan overgewicht geldt. Niet dat ik daar bang voor ben - volgens mij ben ik best gezond - maar het is toch een motiverend doel. Ik zit nu op 105,5 cm.

Ik denk alleen niet dat full body nu slim is, de spiergroepen hebben langer nodig om te herstellen, maar krijgen juist minder tijd. Ik ga na volgende week dus terug naar mijn oude schema. Iedere keer als ik op een oefening de reps chronisch niet haal, moet ik maar resetten.

Als je wat watergewicht meerekent, heb ik 0,5 kg/week gedaan. Lijkt me keurig tempo. Ik ga nog wel wat steviger ontbijten, om meer carbs binnen te krijgen vóór de training. Aan de havermout of zo :)

Doe je eigenlijk ook standaard iets van conditioning op non- 531 dagen?

Dan zou je met een dieet op onderhoud wel aardig moeten afvallen lijkt me.

Conditioning is wel gezond, maar nodig om af te vallen is het niet. En ik heb er sowieso een schijthekel aan :D

Anyway, 0,5 kg/week schijnt weinig genoeg te zijn om geen spiermassa te verliezen. Maar hoe langzaam je het ook doet, je gaat het een keer merken in je kracht, helaas :( Schade beperkt proberen te houden zonder te overtrainen is nu mijn opdracht.

Je chins gaan wel lekker nu met je nieuwe bw ;). Als je niet tevreden bent met je pens gewoon door gaan met je 'dieet' vind ik. Krachtgains komen dan vanzelf wel weer..of dan weer wat meer gaan eten komende winter..:)

Wendler Cyclus 3 Wave 2 Training 2

Kreeg weer last van mijn rug vandaag, maar het is nog niet zo erg als laatst. Volgens mij komt het door het teveel op mijn reet liggen in het weekeinde. Heb nogal veel leesvoer waar ik doorheen moet.

DL

Opwarmen
8x70
5x100
3x120
3x140
3x150
6x160 not bad at all!

MP

5x40
5x50
3x60
3x65
3x70 mwoah

GM

8x50
8x60
8x70
8x80

Shrugs

10x70
10x100
10x110 Haha, ik heb traps van niks!

Vanmorgen begonnen met mijn eerste bordje havermout ooit. BAH! Ik gooi er morgen kwark bij ofzo.

Voor wie geïnteresseerd is dat magische dieet van mij waarmee ik zoveel kracht verlies:

Ontbijt: havermout met kwark en met 1 stuk fruit, bosbessen en studentenhaver erin + 1 glas karnemelk

Lunch: 4 boterhammen met divers beleg + 0,5 l melk of karnemelk

4 uur: Kwark of yoghurt of whey shake

18:30: Avondeten (2x/week pasta, 2x/week rijst, 2x/week aardappelen; 1x/week vlees, 1x/week vis, rest vleesvervanger of eieren of noten)

Laat: 2 blokjes pure chocolade of handje noten.

---------- Post toegevoegd Mon 23 Apr 2012 om 19:43 ----------

Je chins gaan wel lekker nu met je nieuwe bw ;). Als je niet tevreden bent met je pens gewoon door gaan met je 'dieet' vind ik. Krachtgains komen dan vanzelf wel weer..of dan weer wat meer gaan eten komende winter..:)

Haha, ja da's zo'n beetje de enige oefening waarop ik nog vooruit ga!

Eet je havermout koud? Ff in de micro laat het beter smaken!

Eet je havermout koud? Ff in de micro laat het beter smaken!

Yep, met melk in de micro gedaan 2 minuutjes ofzo... daarna nog scheutje koude melk erbij en even laten afkoelen voordat ik het at, met banaan en bessen en noten dus. En nog steeds smerig... maar het vult fantastisch, geen honger gehad tot de lunch!

Ik gooi altijd in de blender 's ochtends 250 ml volle melk, banaan, schep vanille whey en paar lepels havermout. Klok je zo weg.

Terug
Naar boven