XXL Nutrition

The road of a natural

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Aardig sterke trainingen zet je neer.
Ben je er al een beetje over uit wat je met het powerbuilden gaat doen?

• Topic Starter Topic Starter
Zooo sterke training! En wat een dips hé.. :D

Ja voelde goed, ga alleen vragen of ze een dip belt willen bestellen, doe het nu met een deadlift belt en dan weer een klein beltje er door heen voor de schijf:rolleyes::p

Heerlijke oefening!:)

Behoorlijk volume!Kickbacks zijn sterk, ik heb moeite met 22...:o

Deed deze oefening eerst nooit maar tri's groeien aardig door nu moet ik zeggen. En achja, wat zegt gewicht nou;)

Aardig sterke trainingen zet je neer.
Ben je er al een beetje over uit wat je met het powerbuilden gaat doen?

Thnx, Ja ik wil het heel graag doen, alleen geen idee hoe mijn schema er uit komt te zien. Planning is dat ik er wel volgende week mee wil beginnen.
Heb jij misschien een 4 daags powerbuild schema liggen? (heb deze week heel weinig tijd anders had ik er zelf 1 in elkaar gezet en laten controleren)

Voor nu ben ik slapen, ben kapot:p morgen werken..
truste all!

Weer sterk en je hoeft geen meneer meer te zeggen heb ik besloten, je bent buffer dan mij. :)

ps: wakker worden, je moet werken!

Nog maar ruim een jaartje bezig, manmanman, aanleg heb je zeker! Erg sterke trainingen zet je neer! Lekker buff ben je ook!

Doe gewoon Ub Lb en pomp erop los na de main oefeningen.

Weer sterk en je hoeft geen meneer meer te zeggen heb ik besloten, je bent buffer dan mij. :)

ps: wakker worden, je moet werken!

haha oke dan Bartje:p
me ma vannochtend maakte me een uur eerder wakker als normaal, excuus ja ik dacht dat de zomertijd in ging..lol

:p

Nog maar ruim een jaartje bezig, manmanman, aanleg heb je zeker! Erg sterke trainingen zet je neer! Lekker buff ben je ook!

Thnx:), gaat idd erg lekker! Moet ook wel zeggen dat ik het redelijk serieeus neem. Trainingen altijd volle 100% en door trainingen totdat ik er geen beweging meer in krijg, train throug the pain principe..heerlijk jezelf zo afmatten:D

Doe gewoon Ub Lb en pomp erop los na de main oefeningen.

Het gaat mij vooral om de massa/verhoudingen dan echt om pure kracht. Ik ben bang dat ik met ub/lb minder gains zal maken omdat ik de spieren niet optimaal kan prikkelen zoals dat zo mooi heet. Ik blijf denk ik gewoon door gaan zoals ik nu doe, pak de compounds toch altijd al een aantal sets op kracht gericht en de rest op BB en gaat wel aardig zo:)

Het is vaak effectiever om als naturel je spieren 2x per week te belasten ipv 1x. Dus dat is sowieso geen reden. Kijk anders even naar dit: http://www.simplyshredded.com/mega-...ll-powerhypertrophy-routine-updated-2011.html. 2 dagen puur kracht en 3 dagen puur massa.

Schema ziet er leuk uit om te doen, maar om ze nou 2x per week aan te pakken lijkt me teveel. Lijkt me juist dat natural beter niet 2x pw spiergroeppen trainen want ze herstellen niet zo snel als juicers. Het schema is wel te doen maar dan wel met lichtere gewichten. Als ik dat met de werkgewichten ga doen zoals nu raak ik zeker overtrained. Ik geloof niet zo in 12+, ik geloof in zware training rond de 5 /6 reps voor grote compounds en 8/10 voor isolatie.

Ik ga vanavond eens zoeken en misschien kom ik een geschikt schema tegen.:)
Moet toch helaas HW maken, ben eigenlijk kapot moe van werken maargoed:p

Schema ziet er leuk uit om te doen, maar om ze nou 2x per week aan te pakken lijkt me teveel. Lijkt me juist dat natural beter niet 2x pw spiergroeppen trainen want ze herstellen niet zo snel als juicers. Het schema is wel te doen maar dan wel met lichtere gewichten. Als ik dat met de werkgewichten ga doen zoals nu raak ik zeker overtrained. Ik geloof niet zo in 12+, ik geloof in zware training rond de 5 /6 reps voor grote compounds en 8/10 voor isolatie.

Dit zegt Lyle Mcdonald er over, de man heeft er erg veel verstand van:

And while it’s still common to emulate the training pattern of elite (read: drug using) bodybuilders and bomb and blast everything once per week, my experience (and that of many others) is simply that the majority of natural trainees (and even many drug users) simply don’t get optimal growth that way. This is one of those cases where the athletes seem to be succeeding in spite of the training rather than due to it.
Which brings us to my preferred training frequency for the majority of folks seeking optimal size gains: somewhere between once every 5th day and twice per week. I find that this yields about optimal results for most people (and recent research supports that recommendation anyhow), offsetting the cons of both the higher and lower training frequencies.

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/training-frequency-for-mass-gains.html, lees dat even door. 2x per week alles belasten is wel degelijk beter voor een naturel. Je hoeft je spieren niet elke training helemaal af te laten matten om te groeien, bij naturels geld vaak juist less is more.

Interessant Bia. In het topic van Waterpoloer, raden ze ook al UB/LB aan.

Dan UB - LB - UB - LB.

Nog nooit zo getraind, lijkt me minder fijn dan 4x pw split. Zo te zien schijnt het beter dan 4x pw split denk dat ik dit ook na me huidige schema ga proberen. Tegen die tijd over nadenken.

Interessant Bia. In het topic van Waterpoloer, raden ze ook al UB/LB aan.

Dan UB - LB - UB - LB.

Nog nooit zo getraind, lijkt me minder fijn dan 4x pw split. Zo te zien schijnt het beter dan 4x pw split denk dat ik dit ook na me huidige schema ga proberen. Tegen die tijd over nadenken.
De split bij de link die ik gaf is zo:

UB-LB-Rug Schouders - Benen Buik - Borst Armen

Maar je kan het ook zo doen bijvoorbeeld: UB - LB - Schouders Armen - Benen - Rug Borst

In principe heb je dus de ene helft van de week een UB/LB split en de andere helft een echte bodybuilding split. Ideaal vind ik, het enige nadeel is dat 5x per week trainen best vaak is. Maar voor sommigen juist een voordeel die het liefst elke dag trainen.

Had link nog niet even gelezen, ga ik zo even doorlezen.

Vind die volgorde niet echt ideaal moet ik zeggen.

Weet niet of jij dat keer hebt gelezen, link heb. Maar is er een wetenschappelijk onderzoek wat bewijst dat 2x per week beter is dan 1x per week. of verschilt dit gewoon per persoon?

Had link nog niet even gelezen, ga ik zo even doorlezen.

Vind die volgorde niet echt ideaal moet ik zeggen.

Weet niet of jij dat keer hebt gelezen, link heb. Maar is er een wetenschappelijk onderzoek wat bewijst dat 2x per week beter is dan 1x per week. of verschilt dit gewoon per persoon?
Heb er geen onderzoek van, maar het blijkt gewoon uit de praktijk dat 2x per week/1x per 5 dagen effectiever is.

Ziet er indd niet helemaal ideaal uit maar bijv: - Rug Biceps - Benen - Borst Schouders Triceps daarentegen wel vind ik.

simplyshredded zitten allemaal juicers niet slim op schema daar te nemen

simplyshredded zitten allemaal juicers niet slim op schema daar te nemen
Ben je nou echt zo stom? Dit artikel is juist geschreven door een naturel, Layne Northon één van de bekendste naturels wereldwijd. Lyle mc Donald en Layne Northon hebben enorm veel verstand van allerlei zaken op het gebied van voeding en training..

Laatst bewerkt:
Het is best verwarrend, bijna alle grote namen, juicers of niet trainen met een split. Trainen zich helemaal kapot. Eigenlijk doet iedereen hetzelfde juicer of natural. Ik zelf vind het echt heerlijk om 4x pw mezelf af te matten zoals ik al zei en heb daar ook mijn '' gains'' van gehaald, ik ben nooit begonnen met een fullbody wat stom is ik ben meteen met een split begonnen.

Maar als er een slimmere manier van trainen is ipv " go heavy or go home" principe wil ik dat zeker ook proberen. En less is more is zeker waar vooral voor een natural.

Ik ben nu alleen nog aan het kijken welk schema ik wil proberen, die van layne norton wil ik proberen maar niet iedere oefening hebben wij in de gym. Maar die haal ik er wel uit of vervang ik.

De 2 powerdagen zijn goed ingedeeld, maandag en dinsdag zijn iig voor mij de dagen waarbij ik alles 100% kan geven.

Enige probleem is dat het schema 5 dagen is. Ik kan namelijk zaterdag niet trainen en zondag ochtend vind ik zwaar klote om te trainen, ben een avondmens, sochtends ben ik echt nog duf. En het lijkt me nou niet echt best om 5xpw te trainen achter elkaar..

Laatst bewerkt:
Ik heb niet eens gelezen wat hier allemaal staat, wil je alleen zeggen dat als je wat meer op kracht wilt focussen je vooral moet kijken waar je in de beweging moeite hebt en dat verbeteren o.a. en assistance doen die betrekking hebben op de beweging. In het geval van bankdrukken geen peck deck doen, maar bijv close grip bank, db presses, partial presses, MP, incline presses, extentionts etc etc.

Wat je verder wilt bereiken moet je zelf weten, wou dit alleen even melden.
Snap alleen niet echt waarom je heel erg aan je verhoudingen etc wilt gaan werken, alsof je helemaal krom gaat groeien van alleen al het focussen op kracht.

Ja snap ik, wil ook eens wat rackpulls gaan toevoegen voor deadliften.

Bij mij doet de site [Link niet meer beschikbaar] het niet, bij jullie wel? Ik wil namelijk dat schema van Layne gaan volgen. Wil dit schema nog wel even voor maandag voor elkaar hebben hoe ik het precies aan moet pakken

btw layne heeft wel een x gezegd dat je lichaam moet wennen aan de volume/frequency van zijn schema.

maar na een paar weken zou je er beter op gainen ofzo

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven