Fitness Seller

The road of a natural

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Na de training juist WEL carbs, het allerbelangrijkste moment. Zou echt stom zijn om geen carbs te nemen na de training, zeker als je nog in de begin fase van je cut ziet.

Trouwens Waterpoloer ik zou een beetje low volume aanhouden, ook is dat moeilijk voor je. Zo herstel je veel beter en kan je nog makkelijk krachtgains maken, heeft mij erg geholpen deze cut.

Massa blijf je behouden behouden door voeding en door zware training. Als ik nu op 70 of 80% zou gaan trainen zou ik massa verliezen omdat me lichaam denkt van `oh dat is niet zwaar, hij heeft geen extra massa nodig´
(heel droog gezegd:p)

Massa blijf je behouden behouden door voeding en door zware training. Als ik nu op 70 of 80% zou gaan trainen zou ik massa verliezen omdat me lichaam denkt van `oh dat is niet zwaar, hij heeft geen extra massa nodig´
Je weet niet wat low volume is?

Edit: Dat is als ik het goed heb juist wel zwaar maar niet te veel sets ;) Ga vanaf nu dit logje volgen trouwens!

Laatst bewerkt:

low volume is niet low percentage he

gewoon paar setjes met weinig reps op zwaar gewicht
dit kost je lichaam minder energie, maar je lichaam blijft wel bezig met zware gewichten

je moet denken dat je minder brandstof hebt als je cut
dus gewoon wat minder doen in je training

Betreft cutten/bulken.

Zit nu ook constant te twijfelen wat ik wil doen. Maar ik zeg tegen mezelf, volg dit schema: 3x3 + bulk = Gains. Hopelijk eerst de 90kg bereiken, en daarna cutten. Al zou minder massa bij een lager bf bruter lijken dan een hoger bf bij meer massa. Maarja die keuze moet je zelf maken.

Cutten ga ik trouwens zelfde aanpassen. Nadruk ligt op het vermijden van een insulinepiek, door ecto genen ben ik hopelijk dan snel laag in bf.

dit kost je lichaam minder energie, maar je lichaam blijft wel bezig met zware gewichten
Dat bedoel ik inderdaad, doordat je beter herstelt kan je juist zwaardere gewichten pakken. Heb deze cut RPT gedaan, 3x per week 45 minuten trainen, maximaal 2x cardio per week, geen massa verloren en een stuk sterker geworden. RPT=low volume btw

---------- Toegevoegd om 19:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:23 ----------

Cutten ga ik trouwens zelfde aanpassen. Nadruk ligt op het vermijden van een insulinepiek, door ecto genen ben ik hopelijk dan snel laag in bf.
Door je diabetes of in het algemeen?

Ja had het verkeerd begrepen:p

ik ga ook zeker minderen in setjes ander ben ik met die voeding zo overtrained in de cut. Compounds blijf ik wel gewoon 4 sets pakken en isolatie 2 of 3.

Wat raad je aan qua reprange voor compound/isolatie?

@BIA Ga daar straks eens kijken naar die methode, ben zo trainen vandaar ^^
Wanneer komen jou foto's? ben wel benieuwd :)

Laatst bewerkt:
Ja had het verkeerd begrepen:p

ik ga ook zeker minderen in setjes ander ben ik met die voeding zo overtrained in de cut. Compounds blijf ik wel gewoon 4 sets pakken en isolatie 2 of 3.

Wat raad je aan qua reprange voor compound/isolatie?
Compound: 3/5 en isolatie 6/10

bia hoelang was je bezig met cutten en hvl % ben je omlaag gegaan als ik vragen mag

bia hoelang was je bezig met cutten en hvl % ben je omlaag gegaan als ik vragen mag
Ben nog bezig, nu 4 weken IF, waarvan 1 week verkloot door het hele weekend alleen maar troep te eten. Verder heb ik echt geen idee hoeveel % ik omlaag ben gegaan, ik zie in ieder geval aders en strepen waar ik ze nog nooit heb gezien.

Dat bedoel ik inderdaad, doordat je beter herstelt kan je juist zwaardere gewichten pakken. Heb deze cut RPT gedaan, 3x per week 45 minuten trainen, maximaal 2x cardio per week, geen massa verloren en een stuk sterker geworden. RPT=low volume btw

---------- Toegevoegd om 19:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:23 ----------

Door je diabetes of in het algemeen?

Deels door diabetes, maar ook in algemeen is dit wel handig om in je achterhoofd aan te houden.

Paar keer al gehad dat ik op vakantie in minder dan 2 weken circa 8kg af val. Tuurlijk is dit merendeel vocht en deels spiermassa. Maar gezien de vorige foto's van mij tijdens vakantie, weet ik dat als ik insuline piek vermijd en hoog in bloedsuiker ga zitten (Ga k nu niet doen, is zeer slecht) val ik enorm snel af. Hoog bloedsuiker = geen opname van voedingsstoffen. Alles wat ik eet of drink zit dan in me bloed maar wordt niks mee gedaan (KH dan)

Ga dan tijdens de cut, geen snelle suikers eten en mss beginnen met langzaam gedoseerde insuline icm met complexe kh.

Deels door diabetes, maar ook in algemeen is dit wel handig om in je achterhoofd aan te houden.

Paar keer al gehad dat ik op vakantie in minder dan 2 weken circa 8kg af val. Tuurlijk is dit merendeel vocht en deels spiermassa. Maar gezien de vorige foto's van mij tijdens vakantie, weet ik dat als ik insuline piek vermijd en hoog in bloedsuiker ga zitten (Ga k nu niet doen, is zeer slecht) val ik enorm snel af. Hoog bloedsuiker = geen opname van voedingsstoffen. Alles wat ik eet of drink zit dan in me bloed maar wordt niks mee gedaan (KH dan)

Ga dan tijdens de cut, geen snelle suikers eten en mss beginnen met langzaam gedoseerde insuline icm met complexe kh.
Aha, succes ermee.

vind je if beter werken bia? je zit zeker op leangaines

vind je if beter werken bia? je zit zeker op leangaines
Ja, het werkt. Het enige echte merkbare voordeel van Intermittent Fasting zelf is de honger, die in een normale cut veel meer aanwezig is. De tips en principe die Martin van leangains.com me heeft 'geleerd' daarentegen wel. Dat het vooral draait om kcals in vs kcals out en nog heel wat dingen. Als je niet te moeilijk denkt, een beetje zijn richtlijnen volgt qua training en voeding denk ik dat iedereen hier in een vrij korte tijd veel vet kan verliezen, sterker worden en spiermassa behouden.

Ik moet wel zeggen dat ik ook wel een paar keer heb gedacht van **** it, ik ga iets anders doen. Want in het begin is zijn manier van trainen erg saai en is het ook best wennen om op IF te trainen, maar daarna is het erg relaxed.

• Like
Waarderingen: Roth
Ja, het werkt. Het enige echte merkbare voordeel van Intermittent Fasting zelf is de honger, die in een normale cut veel meer aanwezig is. De tips en principe die Martin van leangains.com me heeft 'geleerd' daarentegen wel. Dat het vooral draait om kcals in vs kcals out en nog heel wat dingen. Als je niet te moeilijk denkt, een beetje zijn richtlijnen volgt qua training en voeding denk ik dat iedereen hier in een vrij korte tijd veel vet kan verliezen, sterker worden en spiermassa behouden.

Ik moet wel zeggen dat ik ook wel een paar keer heb gedacht van **** it, ik ga iets anders doen. Want in het begin is zijn manier van trainen erg saai en is het ook best wennen om op IF te trainen, maar daarna is het erg relaxed.
ok zal leangaines ook even bekijken

Training 28-04-2011

Training ging niet bepaald lekker, weet niet maar voel me raar, misschien door de noxi

Bench press

• 10x60
  • 8x80
  • 8x100
  • 7x100
  • 4x120
  • 6x100
  • 12x80

Incline (slow, vooral op negatieve reps gericht)

• 10x60
  • 10x70

Chest dips

• 8xbw+20 met pijn en moeite:rolleyes: vorige keer makkelijk 8x30
  • 8xbw+15
  • 8xbw+10
  • 8xbw+10

Nog wat crossovers en presses

Deadlift

• 10x100
  • 8x140
  • 8x140
  • 8x140
  • 6x150

Low row

• 8x115
  • 8x115
  • 8x115
  • 8x115
Wou nog andere oefeningen doen maar gym ging al dicht.

Toch nette training, sterke bench vooral en die rows zijn sick

Vind je borst en rug fijn om samen pakken?
Heb altijd het idee dat als je altijd wel 1 van de 2 achtersteld wil je voluit gaan.

Wat bart zegt :P

Vraag me af wanneer je krachttoename gaat stagneren (A) :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven