Fitness Seller

The Road to sub 21 minuten (cardiolog)

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
Ga dit jaar wel weer aan het ijzer, maar voorlopig nog even mijn verloren cardiovorm opbouwen. Heb op mijn werk een weddenschap staan om een 5 Km onder de 20 minuten te lopen, mijn eigen doel is eigenlijk om sub 21 minuten te halen binnen een maand. Zal tijdens de CPC in Den Haag meedoen aan de 5 Km trimloop.

PR op de 5 Km is 19:31, maar dat is meer dan 10 jaar terug en zo'n 10 kilo minder lichaamsgewicht dan nu.

Zal overigens niet mijn cardiovorm opbouwen met hardlopen zelf, heb twee keer shinsplints gehad door hardlopen. Met mijn huidige gewicht is dat risico nog wat groter geworden. De opbouw de komende maand zal gebeuren op de roeimachine. Ben al ca een maandje bezig op mijn cardiovorm weer terug te krijgen na een periode van inactiviteit na mijn vakantie.

En ja hardlopen is een betere training om een trimloop te doen, maar kan zelf redelijk goed een omschakeling maken naar een andere activiteit als ik eenmaal wat vorm heb opgebouwd.

Eerste training die er toe doet heb ik gisteren afgewerkt :

30 minuten roeien, 7721 meter. Gemiddelde 1:56,4 per 500meter.

Komende weken 4 sessies per week gepland.

Success Eric! en die weddenschap winnen he!

veel succes!

5 km <20 min is een mooi streven :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
Success Eric! en die weddenschap winnen he!

Thnx, is wel een minuut sneller dan mijn doel maar ik ga mijn best doen. Voordeel is dat je in een groep loopt en door het centrum van Den Haag. Motiveert wat meer dan ergens in the middle of nowhere totaal in je eentje.

suc6 ermee:)

Succes! Ben benieuwd, is een mooi streven.
En inderdaad, een (goede) groep maakt heel erg veel uit. Als je tegen die tijd in de buurt zit wat betreft conditie, kan het net dat verschil maken. ;)

Kun je niet beter 1 van de 4 sessies gebruiken om ook wat loopwerk te doen? Wat simpel intervalwerk om die tibialis alvast wat te trainen.

Succes i.i.g.

Kun je niet beter 1 van de 4 sessies gebruiken om ook wat loopwerk te doen? Wat simpel intervalwerk om die tibialis alvast wat te trainen.

Succes i.i.g.

Ach gewoon even rammen, is niet de eerste keer dat ik het zo aanpak. Lopen lukt meestal wel als mijn cv-vorm weer op peil is. Op zich ben ik nu in redelijke vorm gelet op mijn ergometertijden, maar het moet nog wel wat beter.

Succes..

Ach gewoon even rammen, is niet de eerste keer dat ik het zo aanpak. Lopen lukt meestal wel als mijn cv-vorm weer op peil is. Op zich ben ik nu in redelijke vorm gelet op mijn ergometertijden, maar het moet nog wel wat beter.

Eigenwijs!:D

Maar kun je meteen je record op de 100m. proberen te verbeteren. Is ook nog ergens een topic over te vinden.

Eigenwijs!:D

Maar kun je meteen je record op de 100m. proberen te verbeteren. Is ook nog ergens een topic over te vinden.

Heb gewoon een hekel aan lopen :D Die 5 Km is meer een tussenstation om even de vorm te testen, daarna ga ik maar weer een wat ijzer verstouwen.

100 meter op de ergometer sla ik voorlopig over, mijn rug vind dat niet echt leuk.

6 Km gecontroleerd op hetzelfde tempo als mijn 30 minuten sessie. Hartslag bijna constant onder de 170 gehouden. Volgende trainingen een target om in een 30 minuten sessie boven de 7800 meter te roeien. Nog iets meer dan 250 meter verwijderd van mijn PR, maar genoeg inhoud om een 5 Km (hardlopen) met goed gevolg af te leggen. Nog een maandje de tijd om deze vorm uit te bouwen.

Heb zelf een paar jaar geleden de 4 mijl van Groningen gelopen, in 41 minuten, helemaal kapot. :o
5 km onder de 20 minuten is een behoorlijk tempo! Succes. :thumbup:

Wat staat er eigenlijk op de weddenschap?

Heb zelf een paar jaar geleden de 4 mijl van Groningen gelopen, in 41 minuten, helemaal kapot. :o
5 km onder de 20 minuten is een behoorlijk tempo! Succes. :thumbup:

Wat staat er eigenlijk op de weddenschap?

Fles wijn, maar goed dan moet ik het uiterste doel halen van sub 20 minuten. Mijn eigen doel is sub 21 minuten, daar vertrek ik ook op en onderweg kijk ik wel of er ruimte is om sneller te lopen. Probleem bij een trimloop is meestal de drukte. Bij een volledige CPC die ik ooit liep ging de eerste km in 6 minuten en de 4 daar op allemaal rond de 4:10 minuten. Loop nu echter met een chip, je werkelijke tijd wordt dus wel gemeten.

5 Km sessie, 19:07 minuten. Een tempo waar ik een week of twee geleden nog echt voor moest werken, ging nu op de laatste kilometer na, redelijk ontspannen. Hartslag alleen in de laatste km enkele malen boven de 170.

Morgen richting de 7800 meter voor een half uur proberen te komen, tempo van vandaag zou ruim voldoende daarvoor zijn.

Succes ermee!
15 kmp/h lopen gedurende 20 minuten is niet niks.

:thumbs:

Netjes hoor...Maar zie je natuurlijk liever aan de ijzers hangen:D

6 Km, 23:10 minuten, 1:55,9 gemiddeld. Op zich een goede en gecontroleerde sessie, kon alleen geen echte drive vinden na 4 Km. Teken dat conditie nog niet echt op peil is, maar wel de goede kant op gaat. Deze week moet de 7800 meter voor 30 minuten haalbaar zijn. Daarna een target om een 5 Km binnen de 19 minuten te roeien.

Terug
Naar boven