AndroidHealthClinic

The Road to sub 21 minuten (cardiolog)

Ik merk bij mezelf dat hardlopen gewoon niet meer goed gaat met mijn toegenomen gewicht, ben nu gedwongen tot andere vormen van cardio. Weet niet of dat in jouw geval speelt maar zo niet kan het vast geen kwaad je lichaam wat langer te laten wennen aan het hardlopen, dan heb je je doel zo bereikt.

• Topic Starter Topic Starter
Gewicht speelt inderdaad een grotere rol dan ik verwacht had. Er mogen nog wel wat kilo's af, tijd voor een HIIT-regime. Als ik nog ga hardlopen ook tijd voor nieuwe schoenen.

Gefaald, geen van mijn doelen gehaald en zelfs nog boven de richttijd om de weddenschap te verliezen. Hartslagmeter stopte enkele malen en daarmee ook de tijdregistratie voor mij, had ik te laat door. Dacht op een schema van onder de 23 minuten te lopen :o dat was dus nog iets langzamer.

Conditioneel viel het mee, maar toen ik doorhad dat ik toch geen sub 21 kon halen heb ik de loop uitgelopen, iets te rustig aan dus.

Nettotijd zal ergens in de 23 minuten liggen, heb nog nooit een 5 Km los langzamer gelopen. Maar goed ook nog nooit zwaarder dan nu, meestal was ik minimaal 10 Kg lichter. Geen excuus verder, dit was drie keer niks.

dat wordt toch een ouderwetse looptraining Eric.
kan geen roeien tegenop hoor............;)

dat wordt toch een ouderwetse looptraining Eric.
kan geen roeien tegenop hoor............;)

Yep, alleeen haat ik lopen :D Wel gelijk respect gekregen voor mijn halve marathon van 13 jaar geleden. Kwam ik de eerste twee 5 Km's sneller door dan ik nu mijn 5 Km liep. Kilo's lichter dat wel, maar had toen een half jaar totaal niks gedaan, door een weddenschap dus ongetraind aan de volledige CPC begonnen.

Met wat training en 5 tot 8 kilo er af moet ik wel weer rond de 21 minuten kunnen halen.

heb je geen hond ?
dan kun je alvast gaan oefenen met langzaam joggen.........;)

heb je geen hond ?
dan kun je alvast gaan oefenen met langzaam joggen.........;)

Zo langzaam liep ik ook weer niet :o Als ik had geweten dat mijn hartslagmeter stopt bij geen ontvangst had ik nog wel iets doorgetrokken. Dacht op schema te lopen voor sub 23 minuten, kwam er te laat achter dat de stopwatch niet doorloopt als de hartslagontvangst stopt.

Voorlopig zal ik in ieder geval niet gaan lopen, maar mocht ik nog een trimloop gaan doen ga ik wel er voor trainen met hardlooptrainingen. 24+ minuten gaat me niet meer overkomen.

Jammer dat je niet meer gaat lopen.

Ik denk eerlijk gezegd dat je te veel lette op je hartslagmeter en op je kilometers..........en veel te veel op resultaat gefocused was dat werkt bij mij ook demotiverend....

Ik loop ook al zo'n 2 maanden hard.....
Ik weet echt niet hoeveel kilometer ik loop
en mijn hartslag weet ik ook niet.
Ik loop gewoon mijn rondje en doe er een half uur over.....
In de eerste weken stopte ik wel 7 keer om te herstellen tegenwoordig maar 3keer dus ik weet wel dat ik vorderingen maak.....

Maar je moet gewoon de cardiovorm pakken die het beste bij je past.

Wanneer ga je weer met gewichten trainen??
Ben wel benieuwd.

Ik zag deze log nu pas anders was ik hem wel eerder gaan volgen.
Wel leuk om te lezen hoe de modjes hun training invullen:p

Ik moest meer op kinderen letten de eerste kilometers ;) Ben ergens van de 2 a 3 honderste pek gestart en als 12de geeindigd in de trimloop (alle wedstrijdlopers waren voor mij geeindigd, stuk of 20 man was dat). Hartslagmeter had ik hier niet veel aan, moet nog uitzoeken waarom dat ding in het centrum een paar keer stopte of vreemde metingen gaf.

Ik moest meer op kinderen letten de eerste kilometers ;) Ben ergens van de 2 a 3 honderste pek gestart en als 12de geeindigd in de trimloop (alle wedstrijdlopers waren voor mij geeindigd, stuk of 20 man was dat). Hartslagmeter had ik hier niet veel aan, moet nog uitzoeken waarom dat ding in het centrum een paar keer stopte of vreemde metingen gaf.

Toch niet slecht!:D

Je moet eigenlijk helemaal niet met zo'n hartslagmeter
lopen.Gewoon op je ademhaling letten dan loop je altijd goed;)
Zolang je niet helemaal buiten adem bent loop je goed.

Tuurlijk kan je zo'n ding wel eens een keertje meenemen
omte kijken wat je hartslag nou is tijdens het lopen maar
niet iedere keer dat je loopt.

Tenminste dit is mijn mening;)

Jacoba, je hebt helemaal gelijk als het om dit soort loopjes gaat. Heb door amper functioneren hartslagmeter ook op de ademhaling gelopen, nergens ook echt diep hoeven gaan. Kon alleen ook nergens snelheid ontwikkelen, alsof ik loden poten had. Souplesse valt wel te kweken, over een paar maanden ga ik nog wel eens wat tijd besteden aan hardlooptraining.

Terug
Naar boven