AndroidHealthClinic

The Road to sub 21 minuten (cardiolog)

Benieuwd of mijn 15 jaar oude schoenen het nog houden :D Heb daar overigens weinig mee gelopen, zijn nog niet versleten qua demping.

Vandaag de dag is het gel in je haar en in je schoenen als je aan de start van 'n wedstrijd staat. :D

Is het je eigen chip of huur je hem?

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag de dag is het gel in je haar en in je schoenen als je aan de start van 'n wedstrijd staat. :D

Is het je eigen chip of huur je hem?

Oh mijn schoenen heb ook gel hoor, ik was mijn tijd ver vooruit :D Asics Gel Exult is de schoen, dus enige demping is er zeker wel.

Ik huur die chip, hierna loop ik toch de komende jaren niks meer. Lopen is me een gruwel als training.

6,5Km, 1:55,1 gemiddeld. Zou eigenlijk een half uur roeien, maar moest er teveel voor werken. Kreeg de slag niet te pakken en dan wordt het na een minuut of tien al werken. No big deal, vorm op zich zit al redelijk goed.

5 onder de 20 zou mooie prestatie zijn gezien je leeftijd.
Ik liep zelf 15,4 kilometer in 1 uur en 12 minuten maar ik heb het nu al ruim een halfjaar niet meer gedaan.
Ik kreeg na verloop van tijd ontzettende pijn, met name aan de tibialis.
Waarschijnlijk door slechte warming up, teveel op harde ondergrond gelopen en misschien verkeerde voetafzetting.

Ik denk overigens wel dat het flink zal tegenvallen van roeien naar het hardlopen.Toen ik aan het hardlopen begon had ik na 2 kilometer al onwijs pijnlijke benen. Je zult het toch wel een beetje moeten opbouwen lijkt me ?

Denk dat leeftijd nog weinig een rol speelt, mijn gewicht des te meer. Was met een Belg in Nepal die op 55-jarige leeftijd nog marathons liep onder de 3 uur. Duurwerk kan je vrij lang op niveau beoefenen.

jij hebt toch helemaal geen tijd om te sporten Eric :D

succes iig ;)

Na twee niet zo spannende 5 Km's rond de 19 minuten, waarbij het doel was om de hartslag < 170 te houden, vandaag een 5 Km redelijk maximaal gegaan.

18:45,5 (1:52,6 gemiddeld). Had wel iets meer ingezeten, maar het blijft conditiewerk en geen wedstrijd. Gaat de goede kant op, misschien nog 1 snelle sessie voordat ik de 5 Km moet lopen.

Leuke log, misschien iets te ver om mijn record als 14/15 jarige aan te vallen 18 minuten 47 seconden :D op de 5 Km. Maar ik wens je succes als ik jou was zou ik toch een kilometertje op die schoenen gaan lopen op wedstrijd tempo.. meer lijkt me niet nodig en zul je toch wel niet willen doen :)

Hey merk deze los nu pas op :) Good luck! 5 km onder de 20 min is flink pittig :D

Ga dit jaar wel weer aan het ijzer, maar voorlopig nog even mijn verloren cardiovorm opbouwen. Heb op mijn werk een weddenschap staan om een 5 Km onder de 20 minuten te lopen, mijn eigen doel is eigenlijk om sub 21 minuten te halen binnen een maand. Zal tijdens de CPC in Den Haag meedoen aan de 5 Km trimloop.

PR op de 5 Km is 19:31, maar dat is meer dan 10 jaar terug en zo'n 10 kilo minder lichaamsgewicht dan nu.

Zal overigens niet mijn cardiovorm opbouwen met hardlopen zelf, heb twee keer shinsplints gehad door hardlopen. Met mijn huidige gewicht is dat risico nog wat groter geworden. De opbouw de komende maand zal gebeuren op de roeimachine. Ben al ca een maandje bezig op mijn cardiovorm weer terug te krijgen na een periode van inactiviteit na mijn vakantie.

En ja hardlopen is een betere training om een trimloop te doen, maar kan zelf redelijk goed een omschakeling maken naar een andere activiteit als ik eenmaal wat vorm heb opgebouwd.

Eerste training die er toe doet heb ik gisteren afgewerkt :

30 minuten roeien, 7721 meter. Gemiddelde 1:56,4 per 500meter.

Komende weken 4 sessies per week gepland.

is crosstrainer geen idee dan? heb je geen last van schokbeweging en lijkt et meest op lopen.

en btw kun je nu niet beter alvast rustig wat gaan lopen enzow qanders heb je op die wedstrijd alleen maar meer kans op zon split dinges

Ik heb nog twee weken, ik waag het er wel op. Sub 21 minuten lopen terwijl ik sub 19 kan roeien, dat moet wel haalbaar zijn. Sub 20 wordt een iets ander verhaal, maar dat is ook niet mijn eigen doel geweest.

Ik heb nog twee weken, ik waag het er wel op. Sub 21 minuten lopen terwijl ik sub 19 kan roeien, dat moet wel haalbaar zijn. Sub 20 wordt een iets ander verhaal, maar dat is ook niet mijn eigen doel geweest.

Kom op he eric,keep up the good spirit;)

Vorm zit wel goed, kan nu redelijk onder controle 5 Km's afleveren rond de 19 minuten. Woensdag 4 Km geroeid waarbij ik de eerste 2 Km rond de 1:50 tempo trok, voelde goed aan. Vandaag 5 Km rond de 19 minuten.

Hoe het voelt om rond de 20 minuten op redelijk hoge intensiteit bezig zijn weet mijn lichaam in ieder geval weer, heb wel een goed gevoel dat ik mijn gestelde doel kan halen. Enige waar ik voor moet oppassen is steken in de zij, zal de eerste 3 Km dan ook goed op mijn hartslag letten.

Vorm zit wel goed, kan nu redelijk onder controle 5 Km's afleveren rond de 19 minuten. Woensdag 4 Km geroeid waarbij ik de eerste 2 Km rond de 1:50 tempo trok, voelde goed aan. Vandaag 5 Km rond de 19 minuten.

Hoe het voelt om rond de 20 minuten op redelijk hoge intensiteit bezig zijn weet mijn lichaam in ieder geval weer, heb wel een goed gevoel dat ik mijn gestelde doel kan halen. Enige waar ik voor moet oppassen is steken in de zij, zal de eerste 3 Km dan ook goed op mijn hartslag letten.

Heey Eric,dat ziet er weer netjes uit:thumb:Voor die steken in je zij denk ik dat je gewoon wat extra buikspieroef.moet doen,zijn denk ik toch wat aanhechtingen die snel overbelast raken.Suc6;)

eric tha MONSTERRR!

succes kerel!

7860 meter in een 30 minuten sessie. 1:54,5 gemiddeld. Doel om boven de 7800 meter te komen is bereikt, conditie is nu weer aardig op peil. Zal de 5Km volgende week rustig starten en daarna proberen per km wat harder te gaan.

Op maandag nog 4 Km geroeid, op een behoorlijk tempo. Alleen iets te kort op mijn vorige sessie en iets te hoog qua intensiteit. Mijn laatste sessie dus verplaatst van woensdag naar vandaag.

Hartslag gelimiteerde sessie gedaan van 5 Km, doel om onder de 160 hartslagen te blijven. Meer dan geslaagd, 19:37 minuten over de 5 Km gedaan. Is overigens nog steeds een sessie rond de 85% intensiteit, maar vrij goed vol te houden.

Gefaald, geen van mijn doelen gehaald en zelfs nog boven de richttijd om de weddenschap te verliezen. Hartslagmeter stopte enkele malen en daarmee ook de tijdregistratie voor mij, had ik te laat door. Dacht op een schema van onder de 23 minuten te lopen :o dat was dus nog iets langzamer.

Conditioneel viel het mee, maar toen ik doorhad dat ik toch geen sub 21 kon halen heb ik de loop uitgelopen, iets te rustig aan dus.

Nettotijd zal ergens in de 23 minuten liggen, heb nog nooit een 5 Km los langzamer gelopen. Maar goed ook nog nooit zwaarder dan nu, meestal was ik minimaal 10 Kg lichter. Geen excuus verder, dit was drie keer niks.

Laatst bewerkt:
Je was misschien gewoon iets te ambitieus. Ga je wel probreren het alsnog te halen?

Nee, mijn conditie op zich is namelijk weinig mis mee. Alleen op het gebied van lopen valt het tegen. Had niet verwacht zo'n groot gat te hebben tussen mijn 5 Km roeitijd en 5 Km looptijd, blijkt dus wel dat fietsen en roeien beter onderling uitwisselbaar zijn dan roeien en lopen.

Terug
Naar boven