AndroidHealthClinic

The Road to sub 21 minuten (cardiolog)

• Topic Starter Topic Starter
6Km, 23:06 1:55,5 gemiddeld. Had mijn target voor het half uur kunnen halen, maar bewaar die sessie voor het einde van week. Op zich een goede sessie, hartslag houd ik zo'n 10 minuten gecontroleerd onder de 160. Loopt daarna iets te snel op naar de 170 (na 15 minuten), teken dat de conditie nog niet optimaal is.

Laatst bewerkt:
Gaat goed zo te horen ericr!
Good luck man! :thumbs:

doe je ook lange langzame duurlooptrainingen ?
ik heb daar vroeger het meeste conditie mee opgebouwd voor juist de korte afstand.

doe je ook lange langzame duurlooptrainingen ?
ik heb daar vroeger het meeste conditie mee opgebouwd voor juist de korte afstand.

Nee alleen roeitrainingen, gokje van mijn kant maar ik durf het wel aan. Eigen doel van 21 minuten is niet vreselijk scherp, ook al wordt dat ook wel doorbikkelen.

Vandaag 5 Km geroeid, 18:53,4. Gemiddeld 1:53,4/500m. Zou eigenlijk 30 minuten roeien, maar gaandeweg merkte ik dat mijn beste seizoenstijd voor 5Km redelijk makkelijk haalbaar was. Dus maar even doorgetrokken, laatste 1.500 meter waren wel redelijk zwaar. Maar goed nog wat weken te gaan in de opbouw. 14 seconden afgehaald van mijn vorige snelste seizoenstijd, zijn dus aardige gaten in 1 week tijd.

Denk dat ik voor mijn 5Km-loop wel onder de 18:45 kan roeien, dat is een aardige conditiebasis.

de 1e maanden kan heel snel gaan , zeker als je vroeger ook al veel duursport hebt gedaan.
ik had zo,n 2 jaar niet gelopen en was 2 maanden terug in Haarlem bij me zwager op bezoek.
of ik FF een 5 km meeliep op de zaterdagmorgen vroeg.
ik stond van mezelf versteld hoe makkelijk ik nog meekon met hun tempo.
voelde zondags wel me oude enkelblesure weer opspelen.
dus voor mij zeker geen vaste looptraining meer.

appeltje eitje!! tog??? nee gaat je lukken. sucses

de 1e maanden kan heel snel gaan , zeker als je vroeger ook al veel duursport hebt gedaan.
ik had zo,n 2 jaar niet gelopen en was 2 maanden terug in Haarlem bij me zwager op bezoek.
of ik FF een 5 km meeliep op de zaterdagmorgen vroeg.
ik stond van mezelf versteld hoe makkelijk ik nog meekon met hun tempo.
voelde zondags wel me oude enkelblesure weer opspelen.
dus voor mij zeker geen vaste looptraining meer.

Yep progressie gaat altijd snel in het begin, maar ik ben nu binnen enkele weken al weer op 90% van mijn normale vorm. Dat gaat dus redelijk gesmeerd, laatste 10% zal ik binnen 3 weken niet meer halen maar progressie maken gaat wel lukken.

Ik loop mede niet omdat ik geen zin heb in blessures, heb al eens shin splints gehad en heb daar geen zin in nu. Gewoon die 5Km rammen en de komende jaren is het weer gedaan met lopen.

Benieuwd of mijn 15 jaar oude schoenen het nog houden :D Heb daar overigens weinig mee gelopen, zijn nog niet versleten qua demping.

Yep progressie gaat altijd snel in het begin, maar ik ben nu binnen enkele weken al weer op 90% van mijn normale vorm. Dat gaat dus redelijk gesmeerd, laatste 10% zal ik binnen 3 weken niet meer halen maar progressie maken gaat wel lukken.

Ik loop mede niet omdat ik geen zin heb in blessures, heb al eens shin splints gehad en heb daar geen zin in nu. Gewoon die 5Km rammen en de komende jaren is het weer gedaan met lopen.

Benieuwd of mijn 15 jaar oude schoenen het nog houden :D Heb daar overigens weinig mee gelopen, zijn nog niet versleten qua demping.

15 jaar ?
ik denk dat de demping toch wel redelijk stug zo niet knalhard zal zijn.
ik dacht ook dat er een bepaald aantal jaren voor de schoenen stond waarna ze vervangen moeten worden.
zou ik toch maar over denken , zeker met het tempo wat jij moet halen om goed te finnishen.:loopband:
ga je trouwens die weddenschap op straat lopen of onverhard ?

Straat en ik geef de voorkeur aan redelijk stugge demping, in de zin dat ik wel de weg wil voelen. Zijn overigens hardloopschoenen die ik heb laat aanmeten in een runnersshop, daar werd o.a. gelet op de afwikkeling. Ik loop licht naar buiten toe (supinerend), schoen corrigeert daar enigzins voor.

Als ik 10 kilo lichter was nu zou ik trouwens al direct verzekerd zijn van een sub 20 minuten tijd voor 5Km. Normaal gesproken ben je met lopen iets sneller dan met roeien over vergelijkbare afstanden. Zelfs zonder specifieke training voor het lopen vooraf.

Straat en ik geef de voorkeur aan redelijk stugge demping, in de zin dat ik wel de weg wil voelen. Zijn overigens hardloopschoenen die ik heb laat aanmeten in een runnersshop, daar werd o.a. gelet op de afwikkeling. Ik loop licht naar buiten toe (supinerend), schoen corrigeert daar enigzins voor.

ik heb ze ooit ook bij zo,n Runnersworld aan laten meten.
100% neutraal.
succes man , 5km is niet ver maar kan aardig tegenvallen als je niet veel loopt.;)

Ik bij Zier Running in Den Haag, leveren o.a. aan Haag Atletiek. Kennis zit daar dus wel goed.

Keek net nog even goed naar de schoenen, maar behalve wat slijtage bovenop ziet de zool er nog prima uit.

Ga verder lopen met een hartslagmeter en een GPS :cool: GPS-unit kan ik zien hoeveel kilometer ik al gelopen heb en welke snelheid ik loop. Handig die moderne technologie.

Ik bij Zier Running in Den Haag, leveren o.a. aan Haag Atletiek. Kennis zit daar dus wel goed.

Keek net nog even goed naar de schoenen, maar behalve wat slijtage bovenop ziet de zool er nog prima uit.

Ga verder lopen met een hartslagmeter en een GPS :cool: GPS-unit kan ik zien hoeveel kilometer ik al gelopen heb en welke snelheid ik loop. Handig die moderne technologie.

een routeplanner voor als je verkeerde afslag neemt...........;)
heb hier ook nog zo,n hartsalgmeter liggen.
ik heb em ooit eens op 193 gehad tijdens een 10km onder tropische omstandigeheden.
iets van 30graden zonder wind........brrrrrrrrrr.

Kan alleen zien waar ik gelopen heb en hoe hard, achteraf. Maar is wel een handige unit om te zien hoe hard ik loop. Samen met mijn hartslagmeter kan ik redelijk gericht gaan lopen. Alleen even opletten dat ik al kijkend naar de metertjes niet de Haagse tramtunnel in duikel :D

Ziet er allemaal zeer indrukwekkend uit,succes ermee.Wanneer ben je van plan weer aan het ijzer te gaan,na de sub21???

Ziet er allemaal zeer indrukwekkend uit,succes ermee.Wanneer ben je van plan weer aan het ijzer te gaan,na de sub21???

Als de tijd er voor rijp is :D Misschien dat ik wel op de fiets stap of zo als het in de lente mooi weer wordt. Zou ook zo maar kunnen.

Maar normaal gesproken wel ergens in maart weer aan het ijzer, alleen niet om te gainen.

Als de tijd er voor rijp is :D Misschien dat ik wel op de fiets stap of zo als het in de lente mooi weer wordt. Zou ook zo maar kunnen.

Maar normaal gesproken wel ergens in maart weer aan het ijzer, alleen niet om te gainen.

Dus je doel is tien jaar jonger worden:D

Tramtunnel?
Waar ren je dan eric?

Beginnen op de Fluwelen Burgwal, Grote Marktstraat door, Jan Hendrikstraat, Torenstraat en dan richting Plein 1813 en vanaf daar weer terug. Op zich wel leuke route dus.

Heb ooit de volledige CPC gelopen, zonder enige training (half jaar niets gedaan toen), ook als weddenschap. Wel eens leuk om hard te lopen op wegen waar je anders als loper niet komt. Tijd toen : 1:53 uur. Bijna een week lang kon ik amper trappen lopen toen.

Kan alleen zien waar ik gelopen heb en hoe hard, achteraf. Maar is wel een handige unit om te zien hoe hard ik loop. Samen met mijn hartslagmeter kan ik redelijk gericht gaan lopen. Alleen even opletten dat ik al kijkend naar de metertjes niet de Haagse tramtunnel in duikel :D

agh, met een btje geluk staat die tunnel weer onder water :)

Terug
Naar boven