AndroidHealthClinic

The road to the 1000 pound club

• Topic Starter Topic Starter
Week 3 - dag 1 van het schema:
1571723394980.png

Squat en deadlift zijn met 2,5% verhoogd. Het ging eigenlijk beter dan verwacht, zeker squat.
Als dag 3, de omgekeerde volgorde, ook goed gaat dan ga ik weer verhogen.

Week 3 - dag 2:
1571807828853.png

UB gaat nog steeds erg lekker, ook hier hetzelfde als gister, als de omgekeerde volgorde goed gaat dan,dan ga ik volgende week weer verhogen.
Het is echt ene fijn schema, merk dat ik me er erg goed bij en door voel.

Train je asociaal vroeg in de ochtend of zijn dit logjes van de avond ervoor?

in! manier van progressie maken vind ik erg interessant. Ben tot nu toe eigenlijk alleen meerdere werksets met hetzelfde gewicht gewend en dan de week erna 2.5/5 kg erbij

Train je asociaal vroeg in de ochtend of zijn dit logjes van de avond ervoor?
Ik trainde asociaal vroeg in de ochtend, half 6 opstaan, 5 minuten later starten met warming-up.
Nu sta ik nog steeds asociaal vroeg op (moet van Breda naar Den Haag rijden en wil voor de file zijn), en sta om 7 uur voor de deur te wachten en dan post ik als eerste de training van gister.
Ik sport als ik thuis kom, daarna haal ik mijn kleine man op van de opvang, en 's avonds is het chillen op de bank dus dan kom ik er niet meer aan toe.

in! manier van progressie maken vind ik erg interessant. Ben tot nu toe eigenlijk alleen meerdere werksets met hetzelfde gewicht gewend en dan de week erna 2.5/5 kg erbij
Welkom! Ik was hier ook nog niet mee bekend, moet zeggen dat voor de oefeningen met een lager 1 max rm het vaak ook neerkomt op +2,5 kg (ik heb nog geen halterschijven die lichter dan 1,25 kg zijn). Maar zeker voor deadlift scheelt het vaak meer.
Het is ff wat rekenwerk en spelen in Excel, maar dan is het wel vrij eenvoudig.

Woensdag rustdag gehad, had ik ook wel even nodig.

Donderdag:
Week 3 - dag 3:
1571980771983.png

Progressie is er nog steeds, volgende week weer met 2,5% verhogen.
Heb de deadlift nog gedaan met normal grip, ging nog wel, maar verwacht als het zwaarder wordt toch naar de reversed grip te gaan.

Vrijdag geen tijd meer gehad om te loggen, dus alsnog.

Week 3 - dag 4:
1572192484538.png

Zoals met dag 2 al gezegd, als het goed ging zou ik weer verhogen, eigenlijk vind ik de zwaarste oefening van deze dag de dips :bang:

Week 4 - dag 1:
1572245869973.png

Omdat ik vanmiddag niet kan trainen maar vanochtend gegaan. Pff, op een nuchtere maag sporten bevalt me toch niet meer zo heel goed.
Squat was nog wel te doen, maar D-L werd echt zwaar. Denk RPE 9. Even afwachten hoe de volgende dag gaat,maar verwacht na vanochtend niet te verhogen.

Week 4 - dag 2:
1572504442011.png

Helaas gisteravond moeten trainen omdat dinsdag veel mensen op mijn tijdstip ook naar huis gingen.
Gisteravond laat thuis dus alleen BP & rows en Pull-up & OP gedaan.

BP gaat eigenlijk nog steeds heel erg goed, idee dat ik nu alweer kan verhogen. Zelfde geld eigenlijk voor Rows.
De pull-up voor het eerst met mijn Dip riem gedaan (thanks to @Fitness Seller voor de snelle levering!), toch wel een stuk fijner dan dumbbells tussen m'n benen klemmen.
De overhead press was toch wel pittig. Maar nog wel goed te doen.

Week 4 - dag 3:
1572592525187.png

Ik ging dood bij de laatste set van DL en Squat, toch een behoorlijke aanslag. Laatste rep van DL moest ik toch me grip veranderen naar mixed.
Squat als DL in laatste set RPE 9, dus nog even niet verhogen.

Week 4 - dag 4: Afgelopen vrijdag uitgevoerd, geen tijd meer gehad om te loggen.
1572850838989.png

De pull-up met dip riem was toch wel pittig, wel besloten om alles weer te verhogen.
Bench gaat eigenlijk nog steeds vrij eenvoudig.

Hopelijk lukt alles deze week om te doen, iets te drukke week 's avonds.
Wil ook nog een keer de Challenge gaan doen deze maand. Waarschijnlijk vervang ik mijn Squat door de Front Squat.

Week 5 - dag 1:
1572936591663.png

Squat ging nog wel, maar kreeg met de laatste sets last van me rug (naast me ruggegraat, onder me schouderblad)
Na 1 set DL leek het me beter te stoppen. Voelt nu nog steeds niet erg lekker. Komende dagen even kijken hoe het gaat.

Week 5 - dag 2:
1573023358587.png

Gelukkig alles nu wel kunnen doen zonder problemen. Kleine aanpassing gemaakt in me rows, deed het eerst met rechte stang en nu met touw. Ooit eens gelezen dat rechte stang sowieso niet goed zou zijn???? Maar goed, merk dat ik de oefening met touw ook fijner vind. Vandaag en morgen helaas niet trainen. Vrijdag ga ik de challenge proberen.

Nog even wat metingen, zal ze af en toe doen:
1573109238698.png

Gaat ook rustig de goede kant op

Vorige week niet meer kunnen sporten :(
Vandaag was ik ook weer laat, heb gekozen om de forum challenge te proberen.
Front squat met 85 kg, kwam tot 3 reps, toen vond ik het mooi geweest.

Beetje kansloze week qua schema. Maar goed, wel elke dag gesport.
Dinsdag geprobeerd mijn 1rm qua bankdrukken te verbeteren. Kwam wederom op hetzelfde gewicht uit, 2,5kg zwaarder lukte net niet.
Gisteren alleen wat armen gedaan. Hoop vandaag en morgen nog even schema te doen.

Beetje kansloze week qua schema. Maar goed, wel elke dag gesport.
Dinsdag geprobeerd mijn 1rm qua bankdrukken te verbeteren. Kwam wederom op hetzelfde gewicht uit, 2,5kg zwaarder lukte net niet.
Gisteren alleen wat armen gedaan. Hoop vandaag en morgen nog even schema te doen.

Setje microplates misschien een idee? Ik heb laatst 2x 0,5kg gekocht, niet zo duur en met BP en OHP goed bruikbaar.

Setje microplates misschien een idee? Ik heb laatst 2x 0,5kg gekocht, niet zo duur en met BP en OHP goed bruikbaar.
Ja dat is wel een goed idee, in de toekomst maar is naar kijken! Ervaring met bepaald merk? Of gewoon bij Fitness seller?

Ja dat is wel een goed idee, in de toekomst maar is naar kijken! Ervaring met bepaald merk? Of gewoon bij Fitness seller?

Naja voor schijfjes van 0.5kg kijk ik niet zo naar merken. Ik heb zelf deze van Sportbay gekocht. Toevallig hebben ze t/m zondag 10% extra korting op alles met code november10% zag ik in de nieuwsbrief. Misschien je winkelmandje wel verder aanvullen met wat ander spul wat je misschien op het oog had, anders betaal je €4,99 verzendkosten bovenop een bestelling van ~€7 :o

Maandag niet kunnen sporten, wel een soort van benen dag op zaterdag gehad: 30 zakken van 35 kilo met een ladder een verdieping hoger gebracht en daarna nog 8 sedummatten van een kilo of 60/70 via hetzelfde laddertje.
Wel mooi zo'n groendak, maar koste uiteindelijk meer inspanning dan gedacht.

Week 6 - dag 2:
1573023358587.png

Bench en rows wel volgens schema kunnen doen. Dips en W.U.R. niet gedaan en de Pull-up en OP volgens 5x3. Had 25 minuten om te sporten en dit paste net. Dumbbell curls gedaan als afsluiting.
Voelde goed om iets te doen na de slechte week van vorige week.

Naja voor schijfjes van 0.5kg kijk ik niet zo naar merken. Ik heb zelf deze van Sportbay gekocht. Toevallig hebben ze t/m zondag 10% extra korting op alles met code november10% zag ik in de nieuwsbrief. Misschien je winkelmandje wel verder aanvullen met wat ander spul wat je misschien op het oog had, anders betaal je €4,99 verzendkosten bovenop een bestelling van ~€7 :o
Met een volgende bestelling ergens gaan deze er zeker bij zitten!

Terug
Naar boven