XXL Nutrition

Thuistrainen hulp

Thuistraining

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
62kg
Hallo allemaal,

Ik ben een beginner, en train thuis zo af en toe wel eens. Maar dat is meer opdrukken (Push Ups) en Buikspieroefeningen. Ik heb Dumbbells gekocht 2x een stang. En één keer een Barbell, alleen heb nog geen bankje + een ding om mijn Barbell op te hangen voor bankdrukken..

Ik weet niet goed hoe ik moet beginnen. En mijn doel is vooral om voor de zomervakantie een 6pack te hebben. Momenteel heb ik deze wel, je ziet hem nauwelijks;P alleen bij aanspanning. En mijn borst is (helaas) nog plat. Hoe krijg ik hier verandering in.

Dus wat ik wil trainen is vooral massa: Biceps, Triceps, Borst, Buik en mijn benen zijn momenteel sterker dan de rest van het lichaam.

Groeten,
Jordi

Sticky's lezen

ga naar een gym!!!

Ik weet niet goed hoe ik moet beginnen. En mijn doel is vooral om voor de zomervakantie een 6pack te hebben. Momenteel heb ik deze wel, je ziet hem nauwelijks;P alleen bij aanspanning. En mijn borst is (helaas) nog plat. Hoe krijg ik hier verandering in.

Groeten,
Jordi

3000 situps per dag, zoals ronaldo. :thumbup:

Voor buikspieren moet je gwn sit ups doen,
als je serieus (je hele lichaam) wilt trainen kan je beter naar de fitness gaan en daar uitleg vragen en wat lezen hier op het forum.

Zet die overdreven aandacht voor die sixpack aan de kant en ga je hele lichaam trainen. En uiteindelijk kan je beter naar de gym gaan. Geef nu niet teveel geld aan apparatuur uit.

aan je lengte en gewicht te zien ben je vreselijk mager. Ook al heb je dan een sixpack, dan zie je er nog steeds niet uit in de zomer hoor.
Schrijf je in bij een sportschool en ga je hele lichaam trainen en veel eten.

begin al maar eens met je voeding te verdubbelen, je kan thuis beginnen trainen maar zorg dat je oefeningen correct uitvoert (stickies)
als de gewichten bij je thuis te klein worden zou ik een gym gaan zoeken.

succes;)

hij wil vast niet nog breder worden

Hallo allemaal,

Ik ben een beginner, en train thuis zo af en toe wel eens. Maar dat is meer opdrukken (Push Ups) en Buikspieroefeningen. Ik heb Dumbbells gekocht 2x een stang. En één keer een Barbell, alleen heb nog geen bankje + een ding om mijn Barbell op te hangen voor bankdrukken..

Dus wat ik wil trainen is vooral massa: Biceps, Triceps, Borst, Buik en mijn benen zijn momenteel sterker dan de rest van het lichaam.

Groeten,
Jordi

Ik begrijp volkomen hoe je je voelt & hoe het nu allemaal zit, toen ik me hier aanmelde was een sixpack ook mijn primaire doel.:D
Maar toen ging ik meer en meer stickies lezen en kwam ik meer te weten over het trainen van alle spieren, want als je enkel je buikspieren traint kom je er zo uit te zien;
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Daar valt natuurlijk zelfs geen hond op, dus is het belangrijk alle spiergroepen te trainen, zélfs je benen(je moet nog net je kontspier niet trainen, maar mag altijd natuurlijk xD).

Als je een beetje serieus wilt gaan trainen en er deze zomer wat goed uit wilt zien laat ik je sterk aan om deze sticky te lezen als je een homegym gaat 'samenstellen'. Veel meer dan een barbell, paar dumbbells, een bankje & een hoop kilo's gewichten heb je niet nodig. ;)
Misschien schrikken de prijzen je een beetje af, want het is niet allemaal zo goedkoop. Gelukkig zijn er 2dehands spullen. Hier kan je spulletjes van andere DBB-leden overkopen. Ik raad je ook aan een weekje of 2 op martkplaats.nl, of 2dehands.be rond te speuren, daar heb ik zelf ook mijn spullen gehaald, tegen een redelijke prijs (Zo'n 200€ voor zo'n homegym-machine, 180 kilo aan gewichten, een barbell, een EZ-bar & 2 dumbbells).
Je moet gewoon geluk hebben dat de mensen iets aanbieden wat je kan gebruiken. En er zijn genoeg mensen die denken voor de zomer eventjes strak in hun vel te staan met een sixpack en een biceps hoger dan de Kilimanjaro, maar dat het hun toch tegenslaat en ze snel marktplaats gebruiken om hun kosten wat te beperken. :D

Over de oefeningen die je kan doen, hier vind je een hoop oefeningen, waarbij je niet meer nodig hebt dan een simpele barbell & dumbbells. ;)

Bijkomende informatie:
- http://forum.dutchbodybuilding.com/f183/tiener-bodybuilding-basis-inleiding-142000/
- http://forum.dutchbodybuilding.com/f183/centraal-veelgestelde-vragen-topic-voor-beginners-163703/
- http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/filmpje-basis-oefeningen-voor-kracht-and-massa-133228/

EDIT: Ik ben vergeten iets over de voeding te zeggen, maar hier vind je zowat alles wat je erover moet weten, maar maak eerst je trainingsschema (oefeningen die je doet) in orde, dat is voorlopig het belangrijkste. ;)

Laatst bewerkt:
hahaha :D:D +1

• Topic Starter Topic Starter
Dankjewel Melonz.

Ik heb de linkjes van je gelezen, alleen ik denk niet dat ik aan de geadviseerde voeding kan houden en doen. Ik eet gezond, niet vaak junkfood. Vaak groentes en aardappels.

Ik ga in Juni verhuizen. In een huis met 5 kamers, en ik woon daar samen met mijn vader. Ik krijg de zolder voor mijn slaapkamer, en het is mogelijk om een extra kamer te krijgen. Zoals ik al had gezegt heb ik dit al:

- Dumbbell 2x
- Barbell 2x (groot en klein)
- Bankje (je kan hem van stand veranderen)

Ik heb alleen geen power rack, en ik denk ook niet dat ik deze kan kopen. Deze is voor mij te duur, en daar is geen ruimte voor over. Ik zoek alleen nog een stang voor de oefeningen voor de borst.

Ik ben van plan om elke dag te gaan trainen. Ik voetbal momenteel en mijn conditie vind ik belangrijk, deze wil ik ook graag bij houden maar ik begrijp dat jullie dat niet belangrijk vinden;P Ik wil mijn week er zo uitzien:

Maandag - Cardio (hardlopen, of op de hometrainer. Een uurtje)
Dinsdag - Krachtraining (Borst, Schouder, Rug, Benen)
Woensdag - Rustdag
Donderdag - Krachtraining (Biceps, Triceps, Onderarmen, Buik)
Vrijdag - Krachtraining (Borst, Schouder, Rug, Benen)
Zaterdag - Cardio
Zondag - Krachtraining (Biceps, Triceps, Onderarmen, Buik)

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik ben momenteel al 2 maanden bezig met:

Schouder:
Military Press
Dumbbell Lateral Raise

Rug:
Barbell Dead Lifts
Chin-up/ Pull up

Biceps:
Barbell Curls
Dumbbell Curl

En dat was het wel.

Groeten,
Jordi

Ik kan je natuurlijk niet verplichten van een voedingsschema op te stellen, maar voeding is een van de belangrijke elementen om spieren op te bouwen, dus ik zou toch eventjes de voedingssectie doorlezen en zo toch iets beter eten(bv. stukje vlees meer of wat vaker een roerei).

Power rack is niet verplicht, heb ik zelf ook niet, maar kan soms wel verdomd handig zijn. :') Maar je kan perfect zonder. ;)

Elke dag trainen, hmm, ik geloof dat je dan zéér snel overtrained raakt, dan kom je eigenlijk niets meer bij in spiermassa en zullen je prestaties snel achteruit gaan, ik raad je aan om toch 1-2 rustdagen per week te nemen. Misschien kan je wat cardio voor en na je krachttraining doen? Gebruik je het ook meteen als warm-up & cool-down.

De oefeningen die je tot nu toe doet zijn zeker en vast goed! Je zou er wel meer moeten doen, maar aangezien je misschien nog niet alle spulletjes hebt kan ik het wel begrijpen ;)

• Topic Starter Topic Starter
Jaa, dat is inderdaad wel een beetje spijtig. Ik ben zonet een uurtje ofzo bezig geweest. En mijn spieren trilden er al over naar een halfuurtje. Maarja, beetje doorzetten. Alleen ben nu hartstikke moe. En heb morgen sportdag :mad: Haha.

Denk je dat het genoeg is als ik voor elke spier 2 á 3 oefeningen doe? Alleen ik weet niet of ik het nu goed doe of niet. Want (let niet op de hoeveelheid is zeer matig) heb dit net gedaan:

3x 10. Military Press - Naar elke keer 1 minuut pauze. 20 kg
3x 10. Dumbbell Lateral Raise - Naar elke keer 1 minuut pauze. 5 kg per hand.
3x 12. Deadlifts - Naar elke keer 1 minuut pauze. 20 kg
3x 10. Barbell Curls - Zoals gewoon de 1 minuut pauze. 20 kg
3x 12. Dumbbell Curls - Zoals gewoon de 1 minuut pauze. 5 kg per hand.
3x 15. Crunch - 30 seconde pauze.
3x 15. Twisting Crunsh - 30 seconde pauze.
2x 10. Overhead Squat - 2 minuut pauze.
3x 15. Barbell Bench Press - 2 minuten pauze.
1x 20. Opdrukken;P

Is dit een beetje goed, om dit zo af en toe vol te houden en rustig aan de gewicht/keren omhoog te doen?

Groeten,
Jordi

Ja je moet doorzetten, no pain = no gain he! ;)
En ik heb morgen geen school haha :D Dat is het voordeel van Nederlander op een belgische school zeker? :(

2-3 oefeningen per spiergroep is uitstekend trouwens!
Maar welke spieren heb je zonet getrained dan? Zoals ik kan opmaken uit je lijstje trainde je net schouders, rug, biceps, benen, borst & buik?
Daarnet zei je nog dat je op donderdag Biceps, Triceps, Onderarmen& Buik trainde? Ik neem aan dat je het enkel voor oefeningen wat te 'oefenen' deed?:D

20kilogram voor een deadlift vind ik wel wat aan de zwakke kant, ben er zeker van dat je het dubbele kan, zeker als je barbell curls hetzelfde gewicht hebben. ;) Gebruik wel een goede houding & wees niet bang wat te zweten.:p

Als ik jou was zou ik eerst een trainingschema opstellen, met de oefeningen die je doet. ;)

idd no pain no gain :cool:
voedingsschema + trainingsschema zou ik dan ook maken (vooral trainingsschema is toch wel belangrijk als je op weg bent naar spieren)

Spuitelf11 zegt:
PAIN IS GAIN

Terug
Naar boven