MuscleMeat

Gesloten Tidus wil een sixpack

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Laatst bewerkt:
Ik ga even een aantal onafgewerkte zaken behandelen (PUSH training loggen en foto's biceps).

PUSH - ongeveer 50 min (veel te lang voor de weinige oefeningen)
- Bench Press
12*50kg
12*70kg
12*90kg
11*100kg

Ik had weinig kracht, veel rust tussen de setjes en laatste setje leek nergens op!

- Rope Pushdown
12*20kg
12*25kg
10*30kg
10*30kg

- Straight Bar Pushdown
12*20kg
12*25kg
12*30kg
12*30kg

- Rope Seated Face Pull
12*20kg
12*25kg
12*25kg
12*25kg

Niet zwaarder gegaan want er was amper energie aanwezig.

SCORE::devilnana:
Het was een tegenvallende training waar ik vanaf het begin merkte dat het niets zou worden. Ik heb mijn planning volledig overhoop gehaald en bepaalde oefeningen (sitting shoulder press, upright cable row en triceps dips) gewoon laten vallen of vervangen. Beter een slechte training dan geen training maar dit leek echt nergens op...

Hieronder zoals beloofd een aantal foto's van mijn arm. De foto's zijn niet fantastisch, vooral de foto met de lintmeter rond mijn biceps is nogal spastisch genomen. Het was een moeilijke evenwichtsoefening tussen de lintmeter ter plaatse houden, arm aanspannen en foto nemen :p

verwijderd

Mijn arm meet koud een kleine 43 cm, met pomp meet hij soms iets meer dan 44. De lintmeter was niet 100% goed aangespannen waardoor het naar 45cm neigt maar dat is iets teveel eer :D

Laatst bewerkt:
Fake meetlint.

Laatst bewerkt:
Wat is een looppiste? Je gaat toch niet 25 rondjes op een baan lopen?

Wat is een looppiste? Je gaat toch niet 25 rondjes op een baan lopen?

Ben je gek :D

Neen er zijn verschillende pistes redelijk dicht bij elkaar en ik loop eigenlijk steeds een paar rondjes op een piste en loop dan via straat naar de volgende.

Stel dat ik een 5 km tijd wil neerzetten (zoals deze week de bedoeling is) dan loop ik wel op 1 piste zodat ik zeker ben dat de afstand correct is.

Piste ik dacht even die gaat langlaufen.

Ok, dat was nooit aan mij besteed, ik liep altijd gewoon over straat, ik vond mijn GPS nauwkeurig genoeg.

Ben je gek :D

Neen er zijn verschillende pistes redelijk dicht bij elkaar en ik loop eigenlijk steeds een paar rondjes op een piste en loop dan via straat naar de volgende.

Stel dat ik een 5 km tijd wil neerzetten (zoals deze week de bedoeling is) dan loop ik wel op 1 piste zodat ik zeker ben dat de afstand correct is.

Via runkeeper Of nike run club bijhouden?

Lekkere piek

Via runkeeper Of nike run club bijhouden?

Via smartwatch, is redelijk nauwkeurig maar ik loop wel graag op die pistes. Veiliger dan op straat en genoeg afwisseling.

Thanks maat, ben ik stiekem trots op. Het wordt uiteraard nog een stuk mooier wanneer ik wat droger zal staan :)

Piste ik dacht even die gaat langlaufen.
Langlaufen doe ik binnenkort in Finland :banana:

Ok, dat was nooit aan mij besteed, ik liep altijd gewoon over straat, ik vond mijn GPS nauwkeurig genoeg.

Idem. Op een piste lopen vind ik veel te saai, zou het geen uur volhouden denk ik... Net als een loopband. Goed voor even, maar je bent het snel beu.

lekkere bench ook als je die setjes voor de 100 reduceert en mis erna doet dan kun je er denk ik wel 15van 100kg

ik heb die dl matten ook, de grote variant weliswaar lol.. Kn niet zien op de foto of jij de grote of kleine variant hebt?

Training 29 januari 2019
Type: Hardlopen

30 min, iets meer dan 5 km.

^^ Normaal gezien is het geen probleem om 10 km te halen maar het trainen valt de afgelopen dagen blijkbaar heel zwaar. Ik slaap al twee nachten slecht, misschien is dat de verklaring.

Straks is het tijd voor mijn avondritueel --> caseïne shake met grote schep creatine :p en dan ga ik eens vroeg naar bed. Hopelijk kan ik goed doorslapen zodat ik morgen herboren ben. Ik ben licht gefrustreerd door de tegenvallende trainingen de afgelopen dagen.

Planning 30 januari 2019
Type: PULL

- Lat Pulldown
- Seated Cable Row
- Straight Arm Pulldown --> FST-7
- Preacher Curl
- Cable Biceps Curl
- Cable Pull Abs

Idem. Op een piste lopen vind ik veel te saai, zou het geen uur volhouden denk ik... Net als een loopband. Goed voor even, maar je bent het snel beu.

Telkens hetzelfde rondje lopen is idd niet vol te houden. Gewoon op straat lopen hier in de buurt is niet echt te doen omdat er veel hoogteverschil is. Voor een rustige training is dat meteen te pittig. Vandaar rijd ik dan tot aan het sportieve centrum, daar zijn verschillende vlakke looptrajecten. Ik wissel dan tussen die verschillende parcours (telkens een paar rondjes) en zo gaat de tijd ook redelijk snel voorbij.

lekkere bench ook als je die setjes voor de 100 reduceert en mis erna doet dan kun je er denk ik wel 15van 100kg

Thanks, 15*100 zou idd misschien mogelijk moeten zijn op een goede dag en als ik mij spaar in de eerste setjes!

ik heb die dl matten ook, de grote variant weliswaar lol.. Kn niet zien op de foto of jij de grote of kleine variant hebt?

Het zijn de kleine deadlift deadeners, voor mijn gebruik voldoen ze zeker :p

Haha, ja best ongeduldig van me... :D We zijn allicht niet gewend dat je even niet online bent :burns:

Bedankt voor je uitgebreide reactie Bert (ook @RaceRookie en @Steks bedankt!) Mag ik je vragen wat jij (en andere lopers hier) van onderstaand schema vinden. Met de bedoeling om dus mijn 5 km tijd te verbeteren. Training 3 a en b zou ik wekelijks afwisselen.

Training 1 + 2: 7,5 km lopen op een comfortabel tempo (+- 10-11 per uur)

^^ Is 7,5 km voldoende of moet ik toch naar 10 km?

Training 3 A: Bosloop waar ik dus op de hellingen goed doorloop (per ronde: 2 hellingen van respectievelijk +- 500 en +- 200 meter) en vervolgens dribbel in de afdaling/op het vlakke (+- 500 en +- 300 meter).

Training 3 B: Intervaltraining op atletiekpiste
- 100 meter sprint tempo / 100 meter dribbelen
- 200 meter sprint tempo / 100 meter dribbelen
- 400 meter hoog tempo / 200 meter dribbelen
- 800 meter hoog tempo / 400 meter dribbelen
- 400 meter hoog tempo / 200 meter dribbelen
- 200 meter sprint tempo / 100 meter dribbelen
- 100 meter sprint tempo / 100 meter dribbelen
Voor de duurloop is 7,5 km op zich meer dan voldoende als je doel puur de 5 km is. Als je hier zonder problemen 2,5 km aan vast kan plakken hier de rest van de week geen last van hebt (een beetje spierpijn na je intervaltrainingen de volgende dag is niet erg) én het bovendien ook leuk vindt, is het natuurlijk prima om 10 km te lopen; nodig is in ieder geval niet voor een 5 km wedstrijd. Zoals @RaceRookie zegt, is één duurloop per week prima. Je zou ook tussen even/oneven weken kunnen afwisselen, dus week 1 1 interval - 1 duurloop en week 2 1 interval - 2 duurloop kunnen doen. Loop je duurlopen wel rustig, dus in je comfortzone! Af en toe een wat snellere duurloop is prima, maar ga zeker niet op of in de buurt van je wedstrijdtempo lopen. Als je snelste tijd op de 5 km 25 minuten is, is je wedstrijdtempo dus 12 km/uur. Ik zou dan echt niet sneller lopen dan 10 km/uur op een 'rustige' duurloop. Heb je trouwens een hardloophorloge en klok je je tempo?

Loop je de 5 km wedstrijd op verhard of onverharde ondergrond? Indien dit op de weg is, zou ik de duurlopen ook op de weg doen. 1x per week in het bos trainen en 1x per week op de baan is trouwens echt perfect, deed ik ook altijd. :D:thumbs:

De bosloop klinkt prima, maar je hebt niet vermeld hoeveel rondes (ik zie staan 2 hellingen per ronde). In een eerdere post zie ik staan 3 rondes van 1,5 km. Dan loop je dus per ronde 700 m op tempo en 800 m rustig en heb je in totaal 6 keer een klim? Dat is op zich prima. Ik vind een heuvel met een klim van 500 km wel vrij lang en pittig. De heuveltjes en viaducten waar ik ervaring mee heb, waren een stuk korter. Niet verkeerd overigens, maar luister naar je lichaam; heuvels lopen kan blessures opleveren. Hardlopen is niet net als krachttraining, dat je altijd in het rood of maximaal moet gaan (maar dat heb je al door gezien je duurlopen :)). Genoeg toplopers lopen echt maar 10 of 20% van de trainingen in het rood (20% is nog vrij veel trouwens). Dit is ook heel erg persoonlijk; ik ging 1 keer per week ook redelijk maximaal (dus wel vaker dan 20%) en dat lag mij ook wel (is ook uit onderzoek gebleken). Dit op een intervaltraining overigens; duurlopen ging ik alleen maximaal tijdens een wedstrijd en dit was minder dan 1 keer per maand.

De opbouw van je intervaltraining en rustafstanden zijn prima, echter zou ik die 100 metertjes weglaten en bijvoorbeeld een 1000 m toevoegen. Als duurloper is een 100 m echt te kort. Ik had altijd al een hekel aan 200 m en 400 m, veel te kort voor mij :P. Ik kwam pas na 2 minuten in mijn ritme. Mocht je toch wat willen sprinten, kan het overigens wel. Je kunt ook tijdens je warming-up een paar "steigerungen" pakken; dit zijn kleine versnellinkjes- van een meter of 80 waarin je het tempo opbouwt (en dat dan 3x). Hiermee breng je je hartslag alvast wat omhoog en dat scheelt een heel stuk als je aan je intervallen begint. Voor een wedstrijd deed ik ook altijd. Het lijkt misschien vermoeiend, maar hiermee bespaar je jezelf een hoop energie tijdens de wedstrijd, want als je vanuit 'koude' toestand direct op wedstrijdtempo gaat lopen, kost dit je lichaam veel meer energie.

15 km/uur was mijn marathontempo @ 83-84 kg. :P (Dus doorkomst 20 minuten / 40 minuten op de 5 / 10 km. :D)
Halve marathontempo was 16 km/uur.
Karma please!
:trollface:

Zo, en nu ga ik verder avondeten, omnomnom. :meal:
IMG_20190129_212658.jpg

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven