MuscleMeat

Tijdens zwaar trainen erg winderig

Bezoekers in dit topic

Peterminator

Cool Novice
Lid geworden
15 mrt 2016
Berichten
120
Waardering
51
Lengte
1m84
Massa
84kg
Vetpercentage
11%
Hey Allemaal,

Ik weet niet zo goed waar mijn vraag/casuïstiek thuishoort.

Als ik zwaar train -en vanuit mijn tenen de laatste repetitie eruit probeer te persen- heb ik erg veel last van winderigheid. Vandaag legpress 360kg -voor mij zwaar- gingen mijn scheten de hele zaal door. Ik heb niet het gevoel dat ik moet defeceren.

Hebben jullie ook wel eens last van winderigheid als je zwaar traint?
Hoe ga je daarmee om?

Ik geneer me vaak rot en de concentratie is niet meer gericht op het zware trainen, eerder op het voorkomen van scheten laten.

Ik hoor graag!
 
Poepen voordat je gaat trainen?
 
:roflol:

Sorry! Maar moest er wel om lachen.

Wat kan je eraan doen? Denk maar verdomde weinig, hoogstens voedsel vermijden dat het het meeste opwekt. Zo werkt het menselijk lichaam nou eenmaal. Sommige vrouwelijke powerlifters/oly lifters laten bij een wedstrijd vaak zelfs een beetje hun urine lopen bij zware deads en cleans.
 
Poepen voordat je gaat trainen?
Hahah ik kreeg deze tip. Totaal niet het gevoel te moeten poepen.

:roflol:

Sorry! Maar moest er wel om lachen.

Wat kan je eraan doen? Denk maar verdomde weinig, hoogstens voedsel vermijden dat het het meeste opwekt. Zo werkt het menselijk lichaam nou eenmaal. Sommige vrouwelijke powerlifters/oly lifters laten bij een wedstrijd vaak zelfs een beetje hun urine lopen bij zware deads en cleans.

Haha ik voel al iets minder gene.
 
Ik had een keer op een eerste date dat ik dacht weg te komen met een stille. Kan jr zo beroerd voelen van dat opgeblazen gevoel. Was helemaal geen stille.

Chick viel stil, waren met zn 2en bij haar thuis. Keek me echt geschokt aan, maar de reactie "dat was ik" was blijkbaar de goeie.


Kwam bij mij overigens door 2 liter zuivel achterover tikken.
Moraal van het verhaal:
Check je dieet eens.
 
Ik had een keer op een eerste date dat ik dacht weg te komen met een stille. Kan jr zo beroerd voelen van dat opgeblazen gevoel. Was helemaal geen stille.

Chick viel stil, waren met zn 2en bij haar thuis. Keek me echt geschokt aan, maar de reactie "dat was ik" was blijkbaar de goeie.


Kwam bij mij overigens door 2 liter zuivel achterover tikken.
Moraal van het verhaal:
Check je dieet eens.

Hahahahha:roflol:. Ga ik doen man en anders weet ik wat ik moet zeggen in de gym nu.
 
Zuivel werkt bij mij ook altijd goed. Beter vermijden voor je training :)
 
Ik had dit van de week tijdens het squatten. Beste tactiek is toch in de menigte opgaan en onschuldig om je heen kijken waar die kadaverlucht toch wegkomt:D
 
Ik had dit van de week tijdens het squatten. Beste tactiek is toch in de menigte opgaan en onschuldig om je heen kijken waar die kadaverlucht toch wegkomt:D

Hahahah laatst had een zelfde soort iets.. alleen was ik opzoek naar degene die iets had laten glippen.. veel mensen keken om zich heen met daarbij een vies gezicht.. 1 persoon zat helemaal in zijn telefoon verdiept... lucht kwam verdacht veel bij hem vandaan:roflol:

1 keer ook een oudere dame gehad tijdens het lesgeven.. een harde knal door de hele zaal heen.. mvr deed gewoon haar ding verder zonder blikken of blozen.. ik moest heel hard mijn best doen niet in lachen uit te barsten en srs verder te gaan met mijn les

Vaak heeft het met voeding te maken.. toen ik nog veel whey en bakken kwark weg at/ gebruikte had ik ook veel last van lucht en was mijn concentratie niet altijd bij het trainen.. maar was ik soms meer bezig met geen windjes laten:emo: jaja bij vrouwen werkt het net zo :roflol:
 
Om het inclusief te houden.. En kutscheten dan?
 
Dat ligt er denk ik aan wat je eet voor de training. Zuivel of whey toevallig?
 
Ik had een keer op een eerste date dat ik dacht weg te komen met een stille. Kan jr zo beroerd voelen van dat opgeblazen gevoel. Was helemaal geen stille.

Chick viel stil, waren met zn 2en bij haar thuis. Keek me echt geschokt aan, maar de reactie "dat was ik" was blijkbaar de goeie.


Kwam bij mij overigens door 2 liter zuivel achterover tikken.
Moraal van het verhaal:
Check je dieet eens.

Geroezemoes , was jij dit? Arme ziel:p
 
Dat ligt er denk ik aan wat je eet voor de training. Zuivel of whey toevallig?
Nee, eigenlijk meer dierlijke eiwitten. Rijst/pasta met kip/biefstuk/vis. Kwark voor het slapen gaan met een schepje whey.
 
Hahahah laatst had een zelfde soort iets.. alleen was ik opzoek naar degene die iets had laten glippen.. veel mensen keken om zich heen met daarbij een vies gezicht.. 1 persoon zat helemaal in zijn telefoon verdiept... lucht kwam verdacht veel bij hem vandaan:roflol:

1 keer ook een oudere dame gehad tijdens het lesgeven.. een harde knal door de hele zaal heen.. mvr deed gewoon haar ding verder zonder blikken of blozen.. ik moest heel hard mijn best doen niet in lachen uit te barsten en srs verder te gaan met mijn les

Vaak heeft het met voeding te maken.. toen ik nog veel whey en bakken kwark weg at/ gebruikte had ik ook veel last van lucht en was mijn concentratie niet altijd bij het trainen.. maar was ik soms meer bezig met geen windjes laten:emo: jaja bij vrouwen werkt het net zo :roflol:
Daat gaat het prinsessen beeld dat ik van jou had :(
 
Tijdens zware trainingen sta je erg onder spanning waardoor dat eenmaal kan gebeuren heb het ook wel eens gehad. Maar nu ga ik altijd voor het trainen proberen naar de wc te gaan ookal denk je dat je niet hoeft.
 
Ik gebruik dat altijd om iedereen weg te jagen bij het squatrack, zodat ik ongestoord kan trainen ;).

Serieus:
Zoals hierboven gezegd, bepaalde voeding mijden voor je training. Het is even googelen of uitzoeken wat bij jou winderigheid veroorzaakt. Bij hardlopen wordt het ook vaak opgewekt, dus als ik naar de gym dribbel als warming up, ben ik mijn meeste gassen voor mijn training al kwijt. :D
Kunstmatige zoetstoffen en polyolen kunnen ook een laxerend effect hebben (suikervrij snoep/drinken).
 
Back
Naar boven