MuscleMeat

Time to grow

Toch beste training ieder heeft welis mindere periode.
Gewoon doorzetten komt vanzelf goed

Klinkt inderdaad interessant, maar is het niet teveel verandering? Ik bedoel, is het nodig om alles meteen helemaal om te gooien? Vaak wordt gezegd dat enkel je rep range of manier van uitvoering aanpassen al genoeg verandering kan zijn.
Natuurlijk zou ik met Wendler wel veel dezelfde oefeningen doen.

Alles draait om Progressive overload+ genoeg volume+ kcal overshot, zo simpel is het..En ik denk dat Wendler 531 daar perfect voor is.

• Topic Starter Topic Starter
Zoooooooooooooo we zijn weer thuis van wintersport. Morgen de eerste training maar ik heb nog niet besloten wat ik ga doen. Wat ik deed beviel wel dus ik wil niet teveel afwijken.

Ik twijfel een beetje of ik meer compounds wil doen per spiergroep.

Laatst bewerkt:
Eerste training van het nieuwe jaar

Helaas ging het niet zo lekker. Onderarmen waren heel snel verzuurd en halverwege (tussen rug en borst in) stortte ik volledig in. Gelukkig hervond ik mezelf wel. Ik ben vandaag met deadlifts begonnen.

Deadlift
10 x 70
10 x 110
8 x 130
8 x 130
Pulldown
10 x 50
8 x 70
8 x 70
8 x 60
Straight Arm Pushdown
12 x 15
12 x 25
12 x 30
T-Bar
12 x 30
12 x 40
6 x 50

Incline Dumbbell Press
12 x 26
12 x 32
9 x 32
12 x 28 (deze voelde echt als laatste set)
Flyes
12 x 12
10 x 16
10 x 16
Low Cable Crossover
10 x 110
10 x 15
10 x 15 (net)

De flyes voelden erg slecht, voor de rest voelde het goed maar de gewichten waren natuurlijk laag. Ik ben benieuwd hoe het volgende keer gaat.

Naar verwachting echt behoorlijke spierpijn. Rug doet van boven tot onder pijn, borst vooral boven (onderkant voel ik nauwelijks) en zelfs m'n armen zitten vol. Hopelijk lukt schouders/benen morgen een beetje :P.

Ondanks dat ik weer duf was ging het best lekker. Op aanraden van een vriend m'n pregain-maaltijd eerder genomen. Die maaltijd bestaat uit 60 g pasta en 130 g tonijn en hij zei dat pasta veel langer nodig heeft om te verteren dan de drie kwartier die ik het geef.

Standing Overhead Dumbbell Press
12 x 20
8 x 24
4 x 26 geen volle reps
5 x 24 geen volle reps
5.4 x 20
Upright Row
12 x 25
10 x 35
8.5 x 35 onderarmen (wederom) leeg
Side Raises
15 x 10
10 x 12 cheat
10 x 12 cheat
10 x 10

Squat
12 x 70
10 x 80
8 x 90
Sissy Squat
6 x
6 x
Leg Extension
12 x 49
8 x 60
8 x 60
Lying Leg Curl
10 x 40
12 x 50
9 x 60

De DB Press voelde echt heel nice! Schouders zaten na de training sowieso goed vol.
Benen deden nog behoorlijk pijn van de vorige training maar desondanks ben ik niet ontevreden. Ik doe geen Romanian Deadlift meer om m'n onderarmen te ontzien.

Nog even de training van gisteren loggen. Hij ging erg lekker en ik realiseerde me opeens dat progressive load eigenlijk heel prettig traint. Dus niet zozeer elke training maxen, maar een bepaald aantal sets op vast gewicht elke week verzwaren. Dat heb ik een beetje geprobeerd en het voelde lekker.

Bench Press
4 x 8 x 70
Flyes
10 x 12
3 x 10 x 16
Cable Crossover
3 x 10 x 25
Pullups
10 x
6 x
Lat Pull
3 x 8 x 60
BOR
8 x 40
2 x 8 x 60
Pulley
3 x 12 x 40

Zoals te zien een hoop meer sets dan de afgelopen periode. Korte rust omdat de intensiteit, bij de eerste sets per oefening, goed te doen was. Het voelde erg lekker en ik hoop dus volgende week alles iets te kunnen verzwaren.

Bah

M'n taille is aan het toenemen (in 3 maanden van 80 naar 83) terwijl m'n gewicht nu blijft steken (van 84/85 naar 88 maar het lijkt nu even te blijven hangen). Voor de vakantie leek het goed te gaan maar nu ben ik niet tevreden meer.
Ik twijfel of ik moet bulken of cutten en daardoor blijf ik waarschijnlijk hangen, waardoor er sowieso niets gebeurt. Ik ben niet erg ontevreden met m'n vet% maar wil niet dat het veel hoger wordt.

Insulinegevoeligheid

Een vriend van me had het opeens over insulinegevoeligheid. Als ik bijvoorbeeld pannenkoeken (met veel zoetigheid) heb gegeten zak ik volledig in en vaak als ik lunch heb gegeten of vlak voor ik naar de sportschool ga heb ik een enorme dip. Zou dit komen doordat ik overgevoelig ben voor insuline?

Ik twijfel een beetje of dit niet weer de zoveelste gril is.

10 x 20
8 x 22
5.5 x 24
5 x 24
5 x 20 (nut?)
Upright Row
10 x 30
12 x 35
12 x 35
Side Raises
5.5 x 14
6 x 12 (beide niet horizontaal)
6 x 10
5 x 10
5 x 10

Squat
3 x 8 x 80
Sissy Squat
6 x
6 x
Leg Extension
3 x 8 x 55
Lying Leg Curl
3 x 8 x 55

Misschien moet ik de side raises wat lichter pakken want ik ga niet tot horizontaal. Als ik ze erg zwaar pak en een beetje gooi voel ik m'n schouders daarentegen wel.

Ik twijfel heel erg tussen "niet tellen maar doen zoveel je kan met nette vorm" en "vaste rep range en gewicht en opbouwen per training (progressive load)". Ik zie niet hoe je deze twee echt kan combineren maar hier op DBB zijn de meningen nogal verdeeld. Ik heb met de tweede methode redelijke krachtgains gemaakt met Rippetoe's 5x5 full body. Massa gains heb ik toen niet echt waargenomen omdat ik heel veel vet heb aangezet.

Ik ga de komende dagen m'n carbs heel laag houden omdat ik razend benieuwd ben of ik dan minder duf ben.

Nog even de training van vrijdag loggen. Vanavond weer borst/rug.

Deadlift
8 x 120
2 x 8 x 135
Pulldown
8 x 40
3 x 8 x 70
Pulley
3 x 10 x 40
BOR
8 x 40
2 x 8 x 65

Incline Dumbbell Press
3 x 8 x 32
Flyes
3 x 10 x 12
Cable Crossover
3 x 10 x 20

Voor Flyes kreeg ik de tip om m'n schouders tegen de bank te drukken. Ik heb doorgaans nogal last van m'n schouders (bovenkant) bij Flyes maar dit hielp behoorlijk. Ook meer MMC.

Laatst bewerkt:
Wow, dat was een heel lekkere training. Een stuk later dan normaal (kwart over 6 begonnen ipv kwart over 4). Totaal niet zwaar getraind omdat ik wil beginnen/ben begonnen met progressive load (dan moet je dus niet te zwaar beginnen). Daardoor was de rust steeds kort en was ik snel klaar. Er was echt een supergoede pomp.

Bench Press
3 x 8 x 75
Dips (voor het eerst)
3 x 8 x body weight
Low cable crossover
3 x 8 x 10

Pullups
8 x
7 x
Side grip pulldown
3 x 8 x 60
Pullover (straight arm cable pushdown)
3 x 8 x 20
Dumbbell Row
3 x 8 x 20

Op naar de sportschool voor schouders/benen. Ik ga echt voor de progressive load en begin vandaag wat lichter, omdat vorige keer wat chaotisch was wat betreft gewichten.

Verder heb ik geprobeerd m'n pasta (60 gram) een uur voor de training te nemen ipv een half uur, maar dat lijkt niet veel te doen. Ik ben nog steeds duf.
Weer eens met muziek getraind en dat haalde de dufheid enorm naar beneden. Misschien hou ik dat er een tijdje in.

3 x 8 x 20
Upright Row
10 x 25
2 x 10 x 40
Side Raises
3 x 8 x 8

Squat
3 x 8 x 85
Sissy Squat
6 x
5 x
6 x
Leg Extension
3 x 8 x 52.5
Lying Leg Curl
3 x 8 x 60

Ik kwam er tijdens de curls achter dat ik vorige week de Leg Extensions op 55 kg had gedaan. That pissed me off. Maar ze voelden deze week wel erg nice omdat de squat erg goed ging.

Heerlijke training. Ook voor het eerst weer met een papiertje in de gym. Dat bevalt toch wel want ik onthoudt alle sets/reps/gewichten niet.

Deadlift
2 x 8 x 140
Lat Pull
3 x 6 x 75
Pulley
3 x 8 x 45
BOR
2 x 8 x 70

Incline DB Press
3 x 8 x 34
Flyes
3 x 10 x 14
Cable Crossover
3 x 8 x 25

Goeie pomp en goed gevoel. Twee uur voor de training voor het laatst gegeten (tartaar en twee eieren) en een half uur voor de training een whey shake (30 g). Weer met muziek getraind. Door deze factoren veel minder duf!

Blijf je deadlift goed vinden die incline gaat ook lekker zie ik

Omdat deadlifts prioriteit hebben tov squats ga ik vandaag weer training 1A doen, zodat deadlifts 2 dagen voor benen zitten ipv 2 dagen er na. Vanavond dus rug/borst net zoals donderdag.

Zo, nog even loggen. Het ging best lekker gisteren.

Deadlift
2 x 8 x 145
Lat Pull
3 x 8 x 65 (was vorige week toch echt te zwaar)
Pulley
3 x 8 x 50
BOR
2 x 8 x 75

Incline Dumbbell Press
3 x 7 x 36
Flyes
10 x 16
Cable Crossover
8 x 30

BOR moet ik misschien weer lichter pakken want ik begin behoorlijk te gooien. MMC is daardoor een stuk minder.

/ja kan je beter wat lichter pakken indd.
Tis wel een nette bor trouwens.

Terug
Naar boven