AndroidHealthClinic

Timing Gyno operatie ivm. niet liften

Bezoekers in dit topic

Ano_210923

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
26 mei 2016
Berichten
5.459
Waardering
7.204
Lengte
2m30
Massa
160kg
Vetpercentage
> 50%
Goeiedag,

Ik loop al flink wat jaren rond met lichte gyno ontwikkeling aan m'n rechterborst. Verschrikkelijk veel last heb ik er niet van, maar het is en blijft wel vervelend, dus is de bedoeling wel het vóór mijn 18e te laten verwijderen. Ik ben nu 16 jaar oud, en wordt 8 maart 17 jaar. Echter heb ik een vraag wanneer dit (volgens jullie) het beste moment is. Ik ben nu een half à 3/4e jaar serieus aan het liften, en heb vooral de laatste 3 maanden flink wat kracht en massa opgebouwd. Ook mijn vetpercentage is mee gestegen. Kan ik de operatie beter plannen in de nabije toekomst, of kan ik dit beter zo lang mogelijk uitstellen, zodat ik meer spiermassa kan opbouwen voor de operatie. Ook is mijn vraag of ik beter een iets hoger BF% kan hebben (15-18 waar ik nu op zit) of een lager % (>15).
Het gaat me er namelijk om dat ik de tijd na de operatie waarschijnlijk sowieso 6 weken niet mag liften. En wil het verlies van spiermassa in die tijd natuurlijk beperken.

De gyno is rond mijn 12e jaar ontstaan en sindsdien nooit weggegaan.

Hoor graag jullie meningen.

Mvg,

Jesper
 
Je bent nog jong dus spelen er uiteraard meerdere factoren mee, ik heb vroeger ook wat gyno gehad maar is weer weg gegaan naar mate ik ouder werd. Kun je eens een foto posten? Je vet% speelt natuurlijk ook mee:)
 
Je bent nog jong dus spelen er uiteraard meerdere factoren mee, ik heb vroeger ook wat gyno gehad maar is weer weg gegaan naar mate ik ouder werd. Kun je eens een foto posten? Je vet% speelt natuurlijk ook mee:)

BF was voorheen altijd heel laag, de standaard 10/12% magere lange jongen zegmaar. Toen was het echter ook aanwezig, is dus niet met het stijgende vetpercentage meegegroid oid.
BF Is met het liften wel wat omhoog gegaan, gok rond de 15-17% dat ik nu zit, misschien minder, meer wss niet.
Ben er al mee naar de kinderarts geweest die het meerdere malen heeft bekeken en tot de conclusie gekomen is dat het sowieso niet vanzelf meer weggaat (of iig de kans dat het wel gebeurd is zeer nihil).

Pics upload ik voorlopig liever niet.
 
zeer herkenbaar, bij mij is de gyno opgedoken rond mijn 10e. Het groeide bij mij wel expontentieel mee met VP toename, maar zelfs toen ik ooit op 8% stond, had ik nog altijd geen vlakke borstkas. En de eerste plaats waar vet toenam als ik hoger ging als 8% was niet op de buik ofzo, maar in de borsten.

Heb op mn 29ste pas de stap gezet om een operatie te ondergaan en ik weet niet of ik het opnieuw zou doen als ik alles wist wat ik nu weet. mijn borstvolume is drastisch gedaald, maar artsen zijn precies wel wat terughoudend om al het vet eruit te zuigen, ik kan niet zeggen dat ik volledig vlakke borstkas heb nu, en heb nog steeds puffy nipples. Ook is 1 kant ingevallen (tepel volledig naar binnen gevallen) en na 1 hersteloperatie is dit nog steeds niet ok. Heb komende januari nogmaals lipofilling langs die kant maar het is maar de vraag of het ooit helemaal goed komt. Ik heb er mijn bedenkingen bij...

Wil je hiermee geen schrik aanjagen ofzo, ieder persoon zijn resultaat is anders uiteraard, maar als het niet echt erg is zou ik opteren om eerst wat spiermassa in je borst te kweken en nadien naar een lager vetpercentage te gaan, om te zien hoe het er dan uitziet.
 
Vanmiddag een gesprek gehad met plastisch chirurg, kwam positief uit na het gesprek. Risico's besproken etc. En er is veel helder geworden.

November staat een echo gepland om te kijken hoe de verhouding vet-klierweefsel staat.

Weet nog steeds niet wat ik ermee ga doen.
 
Back
Naar boven