MuscleMeat

(TIP) Benen bij Dumbbell press

HardeBoef

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m72
Massa
73kg
Toen ik begon aan dumbbell press liep tegen een aantal problemen op..
Ik train meestal alleen en die dumbbells 40kg (max op sportschool helaas) kosten veel energie op ze in de juiste houding te tillen..
En aangezien energie kostbaar is in de gym liet ik ze in het begin ook staan of deed lichter..

Maar.. ik kreeg een tip (joepie :) )
De dumbbells op je knieen leggen, ellebogen goed aanspannen evenals greep.
Daarna naar achteren met je bovenlichaam en je knieen optrekken, zodat je de dumbbells steunt met je knie als het ware..

Het was ffe oefenen... Maar eindelijk kan ik genieten met dumbbell drukken..

Ik dank iedereen voor de goede tips...

Bedankt voor de tip en voordat het halve forum komt met oud nieuws, voor mensen die pas beginnen is elke tip mee genomen!

Wat de powerhooks aangaat, prima oplossing, maar ik heb al meerdere malen mensen de mist er mee in zien gaan door tijdens het terug leggen met de haak onder de stang uit te komen waardoor de ze uit de steunen van de bank geduwd werd :D

Laatst bewerkt:
Haha, het ging om de power hooks. Dat kereltje in die vid is trouwens wel grappig :D

Handig die haken, maar z'n uitvoering is echt belabberd!

leuk id die haken inderdaad...
maar als je ze zo uitvoert word je nooit een 'grote jongen'

Voor de beginners die dit topic lezen : zoals op het filmpje gebeurt, zo moet het dus niet.
Voor deze idioot zijn de gewichten veel te zwaar en is het zelfs gevaarlijk de oefening te doen.
Geldt trouwens voor elke oefening die je doet met gewichten die te zwaar voor je zijn.

Kom ik op wat altijd mij filosofie was,
Ik vond altijd dat je moet drukken met gewichten die je kan optillen en zonder extra hulp in startpositie krijgt. Boven de 36 kan het echter knap lastig worden om ze omhoog te slingeren.

Handig is gewicht op de knie te zetten, de meesten doen dat ook zo.
Ik ben het niet gewend en vind dat lastig.
Ik vraag iemand anders om de gewichten dan aan te geven. Vraag het wel aan een ervaren persoon die weet hoe je zware gewichten vasthoud en moet aangeven.

Maar train met gewichten waarmee je een hele beweging kan maken en niet zoals die in het filmpje.

nu het topic er is, hoe doen jullie dit met shoulder press? normaal zwiep ik ze rechtstaand omhoog en in dezelfde beweging ga ik op het bankje zitten, maar laatste keer heb ik zo een scheurtje in men lats opgelopen (vraag met niet hoe :p)

Misschien traint die jongen wel zijn lockout van benchpress?:D

---------- Toegevoegd om 12:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:03 ----------

nu het topic er is, hoe doen jullie dit met shoulder press? normaal zwiep ik ze rechtstaand omhoog en in dezelfde beweging ga ik op het bankje zitten, maar laatste keer heb ik zo een scheurtje in men lats opgelopen (vraag met niet hoe :p)

Dumbbell op de knieen, een voor een opgooien. Wat je zei over staand opgooien vind ik inderdaad ook gevaarlijk, heb het idee dat er daarmee veel kracht op me RC's komt te staan ofzo...

hhahaha hij komt nauwelijks naar beneden met die gewichten, met zijn stomme haken :D

dat filmpje: als hij een filmpje wil maken omfat hij trots is op zijn dumbbellpress had hij op zijn minst verder kunnen laten zaken ja
en hij ligt alleen maar te shaken en te stuiteren maargoed

Je hoeft niet zo gek zwaar met dumbbell shoulder press. 2x 25 is zat.
voor meer pak je de barbell.

Kan wel zwaarder met dumbbells natuurlijk, maar dan wel met gewichten die je ook kan curlen. Als je geen 25 kan curlen dan kan je ook niet met 2x30 schouders gaan pressen.
Da's mijn mening, je moet ze wel kunnen tillen.
Dan eerst barbell press en daarna met lichter dumbbells pressen.

Als je geen 25 kan curlen dan kan je ook niet met 2x30 schouders gaan pressen.
Da's mijn mening, je moet ze wel kunnen tillen.
Dan eerst barbell press en daarna met lichter dumbbells pressen.

dat snap ik niet, kan 22kg dumbbell curls maar met 32kg press ik er wel 10 volledige rom shoulder presses uit, waarom zou ik dan maar met 22kg dumbbells pressen? zie het verband tussen het een en het ander niet echt.

dat snap ik niet, kan 22kg dumbbell curls maar met 32kg press ik er wel 10 volledige rom shoulder presses uit, waarom zou ik dan maar met 22kg dumbbells pressen? zie het verband tussen het een en het ander niet echt.

Jij had het er toch over dat je je lats scheurde ? Dat is het verband.
Je kan wel zwaarder pressen, maar dan moet je de dumbbells laten aangeven.
Als je het zelf goed kan, dan kan je ook zwaarder curlen.

Het gaat puur om het omhoog brengen tot schouderhoogte. Als je daarvoor je rug bijna moet breken om het gewicht op die hoogte te krijgen...daarom zeg ik, niet zwaarder dan wat je kan curlen of een barbell pakken en anders de dumbbells laten aangeven door iemand.

Maar als je met dumbbells niet zwaarder hoeft, waarom zou je dan risico nemen.
Ik deed schouder presses ook met 100 kilo, maar je denkt toch niet dat ik 2x50 kilo alleen pakte met dumbbells? Ik pak ook gewoon 30 kilo dumbbells en zwaarder met barbell of machine.

Laatst bewerkt:
M'n shoulderpress doe ik met 40/42 kilo dumbbells, maar daar zie ik mezelf toch echt nog niet mee curlen. Toch krijg ik ze uitstekend in positie, en is me nog nooit wat mis gegaan..

Jij had het er toch over dat je je lats scheurde ? Dat is het verband.
Je kan wel zwaarder pressen, maar dan moet je de dumbbells laten aangeven.
Als je het zelf goed kan, dan kan je ook zwaarder curlen.

Het gaat puur om het omhoog brengen tot schouderhoogte. Als je daarvoor je rug bijna moet breken om het gewicht op die hoogte te krijgen...daarom zeg ik, niet zwaarder dan wat je kan curlen of een barbell pakken en anders de dumbbells laten aangeven door iemand.

Maar als je met dumbbells niet zwaarder hoeft, waarom zou je dan risico nemen.
Ik deed schouder presses ook met 100 kilo, maar je denkt toch niet dat ik 2x50 kilo alleen pakte met dumbbells? Ik pak ook gewoon 30 kilo dumbbells en zwaarder met barbell of machine.
Het is niet zomaar een curl.

Je brengt ze omhoog met behulp van je beenkracht, door je knieën omhoog te brengen.

Ik kan met gemak 50kg omhoogbrengen zo, terwijl ik dat gewicht geen één keer kan pressen.

Het is niet zomaar een curl.

Je brengt ze omhoog met behulp van je beenkracht, door je knieën omhoog te brengen.

Ik kan met gemak 50kg omhoogbrengen zo, terwijl ik dat gewicht geen één keer kan pressen.

Moet ik je nou serieus nemen ?
Maak er dan een filmpje van. Als je met een been/knie 50 kilo op schouderhoogte brengt.......

maar waarom wil je een gewicht van 50 omhoog brengen om het niet te pressen? Bij mij moeten ze 50 wel aangeven.

mbt curl
het is idd niet zomaar een curl, meer een slinger/hammercurl.

Je drukt idd 't eerste stuk met je been de lucht in, waarna je de rest vrij simpel kan doen.. Tenminste, zo doe ik 'm ook, anders krijg ik 'm ook vast niet de lucht in.

Je drukt idd 't eerste stuk met je been de lucht in, waarna je de rest vrij simpel kan doen.. Tenminste, zo doe ik 'm ook, anders krijg ik 'm ook vast niet de lucht in.

We waren bij schouderpress he..... niet meer bij borst.

met dumbbell incline press probeer ik het zo nu en dan nog wel eens met de gewichten eerst op de knie zetten, maar het lukt mij echt niet.
Maar blijf wel proberen tot ik het voor elkaar krijg.
Ik trek ze dus vanaf de grond omhoog, gelijk door naar beginpositie. Wordt ook steeds lastiger als je zwaarder gaat.

Terug
Naar boven