Fitness Seller

Tja..ik moet het gewoon kwijt..

Persian

Cool Novice
Waardering
0
Ik heb woensdag voor het eerst in maanden benen getraind, ruim een uur lang. Squat, leggpress, lying leg curls, calf raises .. Potverdomme man, heb nog nooit zoveel spierpijn gehad. Ik loop nu al twee dagen als een oud wijf, doe er 30 seconden over om op de wc-pot te kunnen gaan zitten en op school heb ik de liftsleutel gekregen omdat het niet gaat lukken met die trappen..

Ik heb in de periode dat ik train heel vaak hevige spierpijn gehad, maar dit slaat alles .. het is echt geen aanstelleritus. Is er misschien iets fout gegaan of zo? En hoe kom ik hiervan af? Want ik wil dit weekend nog iets gaan doen.

God straft meteen....

wat je vooral niet mag doen is je benen laten rusten. Hoe meer je ermee gaat bewegen, hoe vlugger de pijn gedaan zal zijn. De bloedtoevoer verhoogt, en zo ook het herstel dacht ik. Kortom: ga wat gaan lopen of joggen, gaat een paar minuten doorbijten zijn maar daarna is de pijn even weg en zal ze in mindere mate terugkomen.

Zoek hier ook eens op "hersteltraining" oid. Veel reps met weinig gewicht van squats zou bvb zeker helpen.

Veel fietsen en lichte squats.

gewoon weer naar de gym gaan en weer ff afbeulen;)

Gewoon laten herstellen. Zorg dat er voldoende bloed naar je spieren gaat. Dus beetje lopen/fietsen. Eet goed en slaap wat langer. Herstel komt vanzelf. Kan wel een week duren totaal.

klinkt exact hetzelfde toen ik ook voor de eerste keer heb gesquat
na een eindje zul je er beter tegen kunnen en is de pijn nooit meer zo erg :)

Ik heb woensdag voor het eerst in maanden benen getraind, ruim een uur lang. Squat, leggpress, lying leg curls, calf raises .. Potverdomme man, heb nog nooit zoveel spierpijn gehad. Ik loop nu al twee dagen als een oud wijf, doe er 30 seconden over om op de wc-pot te kunnen gaan zitten en op school heb ik de liftsleutel gekregen omdat het niet gaat lukken met die trappen..

Ik heb in de periode dat ik train heel vaak hevige spierpijn gehad, maar dit slaat alles .. het is echt geen aanstelleritus. Is er misschien iets fout gegaan of zo? En hoe kom ik hiervan af? Want ik wil dit weekend nog iets gaan doen.

Er is duidelijk iets fout gegaan, het is je eerste beentraining in maanden :P Wat de rest ook al zegt, zorg dat je benen veel bloed krijgen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb in totaal al ehm .. 25 minuten gefietst vandaag, en gisteren misschien wel 45 minuten. Wel op een oude-wijven-tempo..:o

Maar ik ga dan vandaag even met een miniscuul gewichtje legpressen. Bedankt voor de adviezen.

lichte cardio enige wat je kunt doen

Dat is je straf omdat je zolang je benen niet hebt getraind!

• Topic Starter Topic Starter
Heb 'ff keihard gefietst (potverdomme zeg..:mad: ) en de pijn in mijn quadriceps zijn veel minder. Mijn hamstrings echter...! :eek2:

haha ik had het toen ik voor het eerst mn kuiten eens flink aanpakte. kon 2 dagen later niet eens fatsoenlijk rechtop staan.

Ik kan er geen medelijden mee hebben. Maar ik ben blij dat je eindelijk serieus bent gaat trainen. En troost je... er zijn mensen die jarenlang hun benen niet trainen, dus jij bent er nog redelijk op tijd bij.

Noob welcome to the club heb ik elke week.

Terug
Naar boven