XXL Nutrition

Sticky Toon je home gym!

Bezoekers in dit topic

Mijn homegym tot nu toe, heb er tijden achter marktplaats voor moeten zitten, maar heb dan ook voor vrij weinig geld alles gevonden. Woon nog thuis, heb dus niet alle ruimte maar het lukt allemaal prima.

Dumbbells 10 t/m 30kg incl. rek, ben opzoek naar zwaarder
Ongeveer 200kg schijven (2x 25, 2x 20, 6x 10, 6x 5 en nog wat los spul)
2 rechte stangen, 1 EZ-stang
Zelfgemaakte Wrist Roller (http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/wrist-roller)
Basic Line bankje
Kroon Press Rack waar ook mee gesquat kan worden
Pull-up rek in me tuin :D
Laptop met geluidsetje, tv, plankjes voor wat sups

2i8ch1z.jpg

5x0vtl.jpg

23uv5mq.jpg

24wu5mw.jpg
 
Mijn homegym tot nu toe, heb er tijden achter marktplaats voor moeten zitten, maar heb dan ook voor vrij weinig geld alles gevonden. Woon nog thuis, heb dus niet alle ruimte maar het lukt allemaal prima.

Dumbbells 10 t/m 30kg incl. rek, ben opzoek naar zwaarder
Ongeveer 200kg schijven (2x 25, 2x 20, 6x 10, 6x 5 en nog wat los spul)
2 rechte stangen, 1 EZ-stang
Zelfgemaakte Wrist Roller (http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/wrist-roller)
Basic Line bankje
Kroon Press Rack waar ook mee gesquat kan worden
Pull-up rek in me tuin :D
Laptop met geluidsetje, tv, plankjes voor wat sups

2i8ch1z.jpg

5x0vtl.jpg

23uv5mq.jpg

24wu5mw.jpg

vanwaar heb je die dumbbells?
 
Hier m'n zelf gemaakte wrist roller:

2r5ddmb.jpg


2vkck7r.jpg


Met loading pin.

n3vvpf.jpg
 
  • Like
Waarderingen: 515
alleen wat ijzer samen te voegen tot maximaal 1 dumbbell van 14kg. :P kan ook 2 dumbbells maken met ong. 10/12 kg ofzo.
 
Vandaag deze dumbbellkes gaan halen aan 1euro/kg

29cn9t1.jpg


En deze roman chair voor een prikje die zal omgebouwd worden naar een GHR. :)

2a6jjsz.jpg

nette dumbbells
vraag me af hoe mensen aan zo'n dumbbells geraken

wil zelf ook wat zware dumbbells. 50-60-70 oid. maar op marktplaats staan ze nooit. en denk niet dat je ze los kan kopen bij bijv. FS
 
Kom je toch al gauw uit op schroefbare db's
 
Kom je toch al gauw uit op schroefbare db's

klopt.

het idee is dan gewoon om ze te gebruiken voor 1 handed db presses.

misschien een mogelijkheid om gewoon een cheap 30mm barretje te pakken. en daar allemaal dezelfde maat schijven aan te lassen tot je een leuk gewicht hebt.

maar volgens mij zijn die stangetjes niet tot zoveel belastbaar
 
Mike met dumbbells van 60 bv een one handed db press doen dan moet je ze niet te lomp laten vallen. Gewone db´s kunnen daar niet zo goed tegen. Ik heb daar ervaring mee.

De schroefstangen kunnen makkelijk 3x10 per kant houden hoor. Geen probleem. Echter een draaiende dumbbell one handed doen is best lastig. Een dumbbell lassen is altijd beter.
 
Mike met dumbbells van 60 bv een one handed db press doen dan moet je ze niet te lomp laten vallen. Gewone db´s kunnen daar niet zo goed tegen. Ik heb daar ervaring mee.

De schroefstangen kunnen makkelijk 3x10 per kant houden hoor. Geen probleem. Echter een draaiende dumbbell one handed doen is best lastig. Een dumbbell lassen is altijd beter.

ben ook op zoek naar zwaardere, maar bind schijven van 10 kg net net breed in diameter liefst zou ik 5 hebben dus 6 schijven langs elke kant hoe las je dit dan het bestezef dacht ik aan het volgende massief staal bar zoeken van 30mm en dan door vriend op de draaibank laten gooien voor handvat, tenzij je toevallig voorgemaakt handvat kent waar 6 schijven op kunnen?
 
@ gangreen je kan een ouwe 30mm stang doorslijpen en inkorten net als ik gedaan heb op pagina 143 bij mij kan er tot 100 kg aan
 
@ gangreen je kan een ouwe 30mm stang doorslijpen en inkorten net als ik gedaan heb op pagina 143 bij mij kan er tot 100 kg aan

Wat een mooie las :O :clap:
shit heb net men oude 30 mm verkocht :D
ga denk ik gewoon dumbbells op maat maken met 30mm staven hopelijk snel pics :D
 
Nieuwe aanwinsten:

Leg curl/extension met 125 kg aan steekgewichten
Powertec Pully
Powertec Leverage
Powertec workbench
100 kilo Rubbercoated Gripper
en nog wat halterstangen

:cool:

22.jpg


23.jpg


24.jpg


25.jpg


26.jpg


27.jpg


28.jpg

@Jonkie

Bevalt dat Powertec leverage spul nog steeds goed en gebruik je het nog steeds regelmatig, aangezien je inmiddels ook een gunrack/bank hebt staan ?

Ik zit er zelf nl ook aan te denken om zo`n leverage benchpress bij Fitnesseller te bestellen omdat gewoon bankdrukken bijna niet meer lukt ivm een slechte schouder.
 
@Jonkie

Bevalt dat Powertec leverage spul nog steeds goed en gebruik je het nog steeds regelmatig, aangezien je inmiddels ook een gunrack/bank hebt staan ?

Ik zit er zelf nl ook aan te denken om zo`n leverage benchpress bij Fitnesseller te bestellen omdat gewoon bankdrukken bijna niet meer lukt ivm een slechte schouder.

hey

die leverage spullen zijn zeer goed om massa te bouwen zonder dat je je stabiliserende spieren zoals bijvoorbeeld bij "los" trainen gebruikt. je zult ze wel gebruiken maar ieder geval stukken minder. dus bij een blessure lijkt het mij prima aangezien je je kleine kapsels (die meestal ook vaak bij een blessure het meest beschadigt zijn) ontziet. nadeel is mocht je ooit nog iets los willen pakken dat je weinig evenwicht zult hebben. ik vergelijk het maar even met los squatten en het gebruik van een smith machine. omdat ik wel graag mijn stabiliserende spieren wil trainen heb ik ook een squat rack om los te trainen om bijvoorbeeld meer definitie te krijgen en uiteraard meer "evenwicht/kracht"

ook zijn de leverage apparaten, zeker als je alleen traint erg gemakkelijk aangezien je net wat meer kan geven omdat je altijd "gespot" wordt. je hoeft dus niet bang te zijn dat je je stang op je krijgt o.i.d. ik heb die apparaten aangeschaft omdat ik niet zulke vaste trainings maatjes heb jammer genoeg en als ik eens lekker zwaar wil gaan hoef ik me niet druk te maken om een spotter.
 
@ Jonkie, ik begreep laatst dat je die lattower van powertec iets minder vond, wat mankeert er in jouw ogen aan? Ik ben zelf ook van plan een pully te kopen, maar twijfel nog tussen powertec/barbarian of een tweedehands panatta o.i.d.
 
Laatst bewerkt:
@ Jonkie, ik begreep laatst dat je die lattower van powertec iets minder vond, wat mankeert er in jouw ogen aan? Ik ben zelf ook van plan een pully te kopen, maar twijfel nog tussen powertec/barbarian of een tweedehands panatta o.i.d.

ik ben ongeveer 1,85 en heb vrij lange armen, kan me eigen dus niet lekker strekken bij de lat pully, daarom staat mijn powertec ook te koop (mag weg voor 220 :p) heb vroeger altijd met panatta fantastic lijn getraint en daarom ben ik opzoek naar die pully uit die lijn.
 
@Jonkie

Bedankt voor de info.

Bij fitnesseller is deze momenteel niet leverbaar.
Als jij of iemand anders nog een tweedehands weet, hou ik me aanbevolen.
 
Back
Naar boven