AndroidHealthClinic

Sticky Toon je home gym!

Bezoekers in dit topic

Nieuwe pullup attachment voor m'n powertec power rack:

1zp183o.jpg


Veel beter.

Zelf laten maken.

Vet man! Ik denk dat er meerdere zijn met een powertec powerrack of een powerrack van Henk , die zo'n pullup bar willen. Zou je de maten willen posten.
Thanks!
 
Ziet er netjes uit, die pull-up bar :thumbs:
 
Vet man! Ik denk dat er meerdere zijn met een powertec powerrack of een powerrack van Henk , die zo'n pullup bar willen. Zou je de maten willen posten.
Thanks!
Sure, dit zijn de tekeningen die ik toen naar de lasser had gestuurd:

9uc58g.png

2rmwhti.jpg

En de parallelle grepen zijn 15cm lang (ruim voldoende voor de handen, en er passen fat gripz op)

De exacte afmetingen kunnen afhangen van rack tot rack, dus meet na of het zou passen.

Het gebruikte materiaal is 30x5mm stalen buis. Ik heb het zelf afgewerkt met grip tape voor een hockey stick en extra dikke tape om hem perfect tussen het rack te laten klemmen.
 
Laatst bewerkt:
Sure, dit zijn de tekeningen die ik toen naar de lasser had gestuurd:

9uc58g.png

2rmwhti.jpg

En de parallelle grepen zijn 15cm lang (ruim voldoende voor de handen, en er passen fat gripz op)

De exacte afmetingen kunnen afhangen van rack tot rack, dus meet na of het zou passen.

Het gebruikte materiaal is 30x5mm stalen buis. Ik heb het zelf afgewerkt met grip tape voor een hockey stick en extra dikke tape om hem perfect tussen het rack te laten klemmen.

Thanks voor je snelle reactie!
Ik ben me nu nog aan het orienteren voor een powerrack. Zit wellicht aan het rack van Henk te denken; replica van powertecrack; dus zelfde afmetingen als hoe jij die pullup bar hebt gemaakt. Heb de vraag al bij Henk gesteld of hij dit ook in zijn powerrack kan maken.
ben benieuwd.
 
update je

olympische halterstang
safety squat bar
axle
2 olympische korte halter stangen
paar kleine dumbbells 30mm meuk
paar 30mm schijfjes
50mm stuff
12 20kg schijven
2 15kg schijven
4 10kg schijven
6 5kg schijven
6 2,5kg schijven
4 1,25kg schijven
3 atlas stones 105~kg, ~130kg en ~150kg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Mooi spul heb ook dat powerrack en bankje
 
zal ik anders even mijn 2 stoere DUMBELLS posten?
 
Super vet als je zoiets thuis hebt, ik heb hier enkele gewichten liggen van 10 kilo :p
 
Powertec powerrack met lat option (diverse grepen)
Powertec utilitybench
olympic 220cm
ez curl 120cm
2 x kroon verstelbare dumbbells

Schijven 50mm:
4 x 1,25kg
4 x 2,5kg
12 * 5kg
4 x 15kg
2 x 20kg

6551IMG_1819.jpg


3957IMG_1821.jpg
 
Je vergeet 6 stukken spiegel! Maar serieus alles wat je nodig hebt. Mss nog een bankje erbij.
 
Onderhalf jaar geleden heb ik volgende post gemaakt:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f106/toon-home-gym-71678/index103.html#post3706279

In augustus 2010 heb ik mijn eigen huisje gekocht en begin dit jaar ben ik begonnen met het (zelf)bouwen van een tuinberging (lees = hobby ruimte). Sinds september is deze tuinberging afgewerkt. Ik heb ondertussen al mijn toestellen/schijven/rack gezandstraald en een nieuw laagje verf opgespoten.
Op volgende link kun je enkele foto's terugvinden :cool:

http://img683.imageshack.us/g/homegymseves014.jpg/

Collection:

  • Panatta Multistation (3 stapels steekgewichten 100kg-50kg-100kg)
  • Verschillende soorten grepen & accessoires
  • Cable Cross (2 stapels steekgewichten tot 70kg + chin up bar)
  • Dumbbells: 2 kg, 3 kg, 4 kg, 5 kg, 6 tem 30 kg in stappen van 2 kg
  • Dumbbell rack (zelf gelast)
  • Reeks barbells ø26mm (1,80m & 1,20m)
  • 1x EZ-barbell
  • Barbell rack
  • 1x Barbell 2,20m ø50mm
  • Benchpress bank
  • Weider Schijven ø26: 10 kg ; 5 kg ; 2 kg ; 1 kg
  • Weider Schijven ø50: 1,25 kg ; 2,5 kg ; 5 kg ; 10 kg ; 15 kg ; 20 kg
  • Verstelbare bank
  • Platte bank
  • Crosstrainer
  • Ab coach + mat
  • 3 spiegels
  • Stereo installatie met flits muziek
  • Posterkes van mijn favoriete films met Arnold en Pamela Anderson :D
  • Boek "Krachttraining" van Frederic Delavier
In totaal kom ik aan 1100 kg schijven (ø26mm & ø50mm). De dumbbells wegen zoon 500 kg. Ik heb ervoor gezorgd dat de fundering sterk genoeg was :D
Het (paars) benchpress bankje heb ik niet gespoten sinds ik deze wil vervangen door een Barbarian power cage of Barbarian multi rack. Ik ben er nog niet goed uit wat de beste optie zou zijn...

Zoals je kunt zien staan er ook 3 arcade kasten (ontspanning na zware training!):

  • Mortal Kombat 2 kast (voorzien van 3000-in-1 games waaronder alle MK games, Double Dragon, Super Mario, Sonic, Outrun,...)
  • (Dedicated) Killer Instinct kast
  • (Dedicated) Terminator 2 kast
Sinds september ben ik terug begonnen met mijn training (samen met mijn neef). Tegen komende zomer moeten we terug wat scherper staan :D

Wat mist deze homegym/hobby ruimte nog?:

  • Power cage (of multi rack)
  • Jupiter Gold star tafelvoetbal
En wat vinden de DBB-ers hiervan?
 
Tja, mis toch wel de Jupiter Gold star tafelvoetbal inderdaad.

Wtf gast wat een zieke homegym! Geweldige ruimte heb je daar!
 
Uhu, heeft wel wat gekost he :P ?
 
gruwlijke homegym gast, die wat "simpele oudere machines" vind ik ook veel beter dan die nieuwe. Hardk00r
 
Ik zag ook dat je op pagina 103 staat, alleen daar op die foto ligt er vloerbedekking en plinten langs de muur :p
 
damn!!!!:eek:
Had ik dat maar allemaal!!!:D
 
Best leuk ik snap alleen de volgorde niet die je hebt gehanteerd voor het verzamelen van je spul. Die hele verzameling stangen van 26 mm heb je niks aan, je hebt aan een 50mm stang en schijven voldoende. Zelfde als je bankdruk bank. Allemaal de deur uit en een powercage met verstelbare bank erin.

Die dumbbells ben ik wel jaloers op!
 
Back
Naar boven