XXL Nutrition

Sticky Toon je home gym!

dat is juist het mooie eraan, DL tegen bands

Ook met band pegs zoals hier? Het platform idee is niet zo ingewikkeld, maar vraag me af hoe je iets simpel stevigs gebruikt voor deze band set up zonder dat het platform de aan de grond vast zit.

Met de pegs op deze manier kan ik me voorstellen dat je het platform omhoog trekt wanneer die niet aan de grond bevestigd is.

Eigenlijk is het enige wat ik wil de band set up van dit platform, verder ga ik alleen wat rubberen vloermatten over elkaar leggen als 'platform'
Heb je een idee hiervoor?

Ow het zijn bands, ik dacht dat het metalen steunen oid waren :o

Ook met band pegs zoals hier? Het platform idee is niet zo ingewikkeld, maar vraag me af hoe je iets simpel stevigs gebruikt voor deze band set up zonder dat het platform de aan de grond vast zit.

Met de pegs op deze manier kan ik me voorstellen dat je het platform omhoog trekt wanneer die niet aan de grond bevestigd is.

Eigenlijk is het enige wat ik wil de band set up van dit platform, verder ga ik alleen wat rubberen vloermatten over elkaar leggen als 'platform'

als je op dat platform staat kun je het platform toch nooit omhoog trekken? of ben ik nu een idioot en zie ik het verkeerd? :P kheb nog al wel eens zo'n platformen gezien, soms zijn het gewoon kleine inoxe platte haakjes die ze als bandpegs gebruiken, mss ook een idee

Ik ga in de zomer zelf band pegs aan mijn deadlift platform maken. Met mijn opbouw sta je (onrechtstreek) op de bandpegs

foto's:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f64/lars-v-logje-286094/index5.html#post6539040

---------- Post toegevoegd Wed 23 May 2012 om 23:51 ----------

als je op dat platform staat kun je het platform toch nooit omhoog trekken? of ben ik nu een idioot en zie ik het verkeerd? :P kheb nog al wel eens zo'n platformen gezien, soms zijn het gewoon kleine inoxe platte haakjes die ze als bandpegs gebruiken, mss ook een idee

Bij dat Rogue platform zit er geen 'baseplate' onder die rubber tegels ;)

Nee niet echt omhoog, maar je trekt aan beide kanten in opwaartse richting en die banden trekken aan de staven. Ben bang dat als het platform dan (naar mijn creatie) niet sterk genoeg is, krom gaat trekken.

Of ik koop 4 zware hex dumbbells (2e hands), maar die krengen zijn ook verrekt duur.

Laatst bewerkt:
Calimera, mercikes voor het compliment!
Wanneer zet jij jouw homegym op het forum? Op je oude posts vind ik geen foto's meer... Ik dacht dat jij ook een stevig trainhok had :D

Tapijt vind ik persoonlijk maar niks: scheurt makkelijk, moet je meer kuisen en het beschermt de vloer eigenlijk niet. Rubberen matten vind ik het beste, maar alleen zijn ze wat duur...

Mijn gym ziet er momenteel niet uit. staat flink wat rommel in die er volgende maand pas uit gaat. (oud ijzer).
Maar dan zal ik eens nieuwe foto's posten. Jammer dat die oude niet meer te zien zijn.

daar is ook al eens een topic van geweest van een van hout, heel simpel idee en makkelijk

2 platen aan elkaar lijmen en schroeven en er 4 grote schommel haken in bouten.

daar is ook al eens een topic van geweest van een van hout, heel simpel idee en makkelijk

2 platen aan elkaar lijmen en schroeven en er 4 grote schommel haken in bouten.

Schommelhaken, cool, wist niet dat dat bestond :p
Nu heb ik meteen een manier voor bandattachments op mijn platform :cool:

futj5k.jpg

jep zijn die haken met zo'n ronde krul eraan.

Nice

bedoel je deze?
1010671.jpg

idd

eindelijk eens foto's gemaakt van mijn home gym die er eindelijk een beetje deftig begint uit te zien. Nog very basic maar voorlopig gaat het goed vooruit.

Bodysolid bench (staat als een huis, maar is nogal hoog)

en bodysolid rack: staat als een huis, en de spots and catches zijn superhandig.

Halterbaar van weberfitness en rubberen gewichten van fitness seller en weberfitness

51q2hx.jpg

PS: op deze foto werd de baar enkel gebruikt om de gewichten eventjes af de grond te hebben want ik wou kuisen.

En dan nog de lat pully van powertec, vvoor 150 euro tweedehands gekocht maar in nieuwstaat. Super toestel, echt waar.

6xx3mg.jpg

En dan nog kenwood aparte componenten: 90 euro, kast inbegrepen: ik heb via een aux to jack een mp3 speler op aangesloten. 160 watt keiharde trance!
1i1ta8.jpg

Ook heb ik de korte dumbbells van fitness seller. Die die je kan aanpassen met je eigen gewichten. En ook een ez-bar. heb 130 kilo aan rubberen schijven. En ook heb ik een paar grepen. niks bijzonders.

Wat ik nog graag zou willen:
leg press
tunturi ergometer
dumbbells die je niet moet aanpassen, dus zoals in de gym
t bar row maar zo eente waar je met je gezicht naar de grond kijkt en je borst ondersteunt is.
Cable crossover maar enkel als ik een goedkoop professioneel toestel kan kopen.

Laatst bewerkt:
Niks basics aan hoor je hebt gewoon alles wat je nodig hebt.

Niks basics aan hoor je hebt gewoon alles wat je nodig hebt.

Ja dat bedoelde ik maar ik had graag geleidelijkaan toch wat aan uitbreiding gedaan, waaronder die legpress/ Mijn benen kunnen meer aan dan wat ik kan squaten. Mss een topic openen om wat raad te vragen.

Terug
Naar boven