AndroidHealthClinic

Sticky Toon je home gym!

Zo iets zou inderdaad niet fijn zijn.
Hoe zit het met iron plates? maken die veel herrie, of is het wel te doen?
rubber plates vind ik wat aan de dure kant bij FS.

ik heb zelf die iron set van helisports, maakt bij dl'en redelijk wat lawaai ja, die bar die op en neer tegen die gaten aanketst dan (bij neerleggen en oppakken), voor de rest gaat het opzich wel

ik heb zelf die iron set van helisports, maakt bij dl'en redelijk wat lawaai ja, die bar die op en neer tegen die gaten aanketst dan (bij neerleggen en oppakken), voor de rest gaat het opzich wel

Oke thanks man, want bij heli sports hebben ze maar 2 verschillende haltersetjes toch? ik mis ik een spot.

Iemand nog goede sites naast Fitness-seller en heli sports?

je moet goeie sluiters kopen dan, dan kun je die ijzeren plates tegen elkaar klemmen.
ik doe het ook zo en hoor praktisch niets omdat ze niet kunnen bewegen.

die sluiters heeft FS trouwens ook

Iron plates maken een pak meer herrie dan rubber plates.
(bij deadlift toch)

---------- Post toegevoegd Mon 18 Jun 2012 om 14:09 ----------

Oke thanks man, want bij heli sports hebben ze maar 2 verschillende haltersetjes toch? ik mis ik een spot.

Iemand nog goede sites naast Fitness-seller en heli sports?
Er is ook een duitse site, kan even niet op de naam komen. Vraag even aan yasmine ofziets

je moet goeie sluiters kopen dan, dan kun je die ijzeren plates tegen elkaar klemmen.
ik doe het ook zo en hoor praktisch niets omdat ze niet kunnen bewegen.

die sluiters heeft FS trouwens ook

Maar bedoel je dan gewoon "Olympische veersluitingen" of moet ik dan meer gaan voor "schroef/ring-sluitingen"?

bvd

Wanneer je de schijf precies op zo'n hoekje laat landen denk ik.., misschien dat ie dan naar je toe rolt, tot de schijf op het platte vlak rust..
Dus het kan gebeuren, dat als je hem na een gruwelijk zware lift, net 2cm van je scheen neer legt, hij tegen je scheenbeen terug rolt met volle gewicht eraan, auw!

Inderdaad dat. Op de vorige sportschool waar ik trainde hadden ze die schuiven. Of tegen je scheen, of hij rolt verder weg en je moet weer dichterbij stappen. Of ook leuk de ene kant rolt van je af en de andere naar je toe. Hij ligt nooit dood door die vorm.

Hoekige schijven zijn niets inderdaad!
Misschen kan jij je bestelling nog aanpassen bij Helisports?
Laat je de schijven van 20kg vervallen en kiest er 5 kg schijven voor in de plaats heb je gelijk wat voor je dumbbells, en koop je gewoon ergens anders 2 ronde schijven. Ik heb zelf ook schijven van Helisports maar dan alleen van 10, 5 en 2,5. De van 20kg zijn toch de enige die de grond raken.

Dikke bro tip... karma? ;)

250t4yw.jpg

Ik ben niet zo van het plastic man, maar ziet er goed uit. thanks.

Ik heb de rubberen schijven van powertec, ze maken bijna geen geluid en het gewicht klopt !!

dit zijn degelijke sluiters, maar kun je niet je schijven mee tegen elkaar klemmen volgens mij.
je moet dan echt schroefsluiters hebben.

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt, maar ik schuif ze tegen mn schijven aan, strak aan, dan draai ik die schuif om en zit het knetter strak!
Gebruik ze ook bij mn 50mm dumbbells voor curls etc, alleen met de curls is het wel oppassen dat je tijdens de neergaande beweging niet de schuif tegen je been doet, anders schijfjes op je voet :D:D:D

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt, maar ik schuif ze tegen mn schijven aan, strak aan, dan draai ik die schuif om en zit het knetter strak!
Gebruik ze ook bij mn 50mm dumbbells voor curls etc, alleen met de curls is het wel oppassen dat je tijdens de neergaande beweging niet de schuif tegen je been doet, anders schijfjes op je voet :D:D:D
Met de Lock-Jaw Collars heb je dat probleem niet en ze sluiten ook nog sterker! :cool:

met een schroefsluiter (woord zegt het eigenlijk al) doe je hetzelfde wat jij beschrijft, alleen kun je na het vastzitten het deel wat tegen je schijven aanzit nog extra aandraaien.er zit namelijk een soort bout moer constructie in verwerkt, dan draai je daarmee de schijven echt helemaal klem op je sleeve

verwijderd

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven