Ik begon met dit bankje
Het was toch allemaal een beetje instabiel, de kussens waren dun en het was niet echt een fijn ding.
Daarna rondgekeken op het internet en voor 200 euro het goedkoopste rack gevonden. Een Kroon powerack
Hier heb ik heel veel profijt van gehad in de komende jaren maar toch was het niet perfect. Het rack was maar 1mm dik en de kokerverbindingen waren maar bevestigd met 1 bout waardoor het eigenlijk scharnierpunten waren, je kon de bouten ook niet strak vast draaien want dan deukte je de kokers in.
Heb er ook meteen een schijvenstandaard bij gekocht.
Nu een paar jaar later en hogere gewichten begon het rack een beetje instabiel te worden, de lagers van de pulleyrollen hadden veel speling maar ook had ik meer ruimte nodig op mijn kamer en besloot mijn rack te verbouwen en kleiner en steviger maken. Ik wilde ook beginnen met boksen en die kon ik alleen maar in mijn rack ophangen.
Heb alles een beetje uitgewerkt en bij een bedrijf 4mm dikke driehoeksteunen laten maken en ik begon hem te verbouwen.
Heb eigenlijk het powerrack, de drukbank en de schijvenstandaard in 1 rack omgebouwd en dat ziet er nu zo uit.
Heb al 180kg + mijn eigen 70kg aan de voorste bovenste steunen gehangen en zelfs met een beetje slingeren bleef hij gewoon staan dus ik kan weer een tijdje voorruit. Ook werkt de boksbal perfect, kan dan geen trappen uitdelen maar af en toe een beetje rammen kan ook lekker zijn.