MuscleMeat

Sticky Toon je home gym!

Vraag mij altijd af hoe mensen zich laten (mis)leiden door het woordje "kwaliteit". Zodra iets duur is, zal de kwaliteit wel beter zijn. Met 1000 kom je al heel ver en traint iemand met duurder spul geen haar beter.

Staar je niet blind op zogenaamde kwaliteits onzin. begin met dingen uit te proberen en bevalt het, dan is het toch goed?
Zo kost mijn powertower 50 euro 2e hands en nieuw was hij misschien 125. Dippen met 40kg extra gaat er prima mee, lekkere verhoging. Moet ik dan zo'n ding van 600 euro aanschaffen omdat deze van "betere kwaliteit" is?

Je hoeft echt geen 3300 euro uit te geven om kwalitatief materiaal te krijgen..

Bij Henk kun je complete set voor €875 euro kopen (cage, bankje, bar en 120kg gewichten), en dan heb je al prima materiaal. Als je een betere bar en iets meer gewicht neemt kun je echt wel voor €1500 klaar zijn. Hij verkoopt trouwens ook cages met latpully. Ben ook aan het overwegen volledige homegym te beginnen

Precies dit.

He bicepz! Wat vind je van die pannatta benchpress?? Ik heb daar eens op getraind in een gym en stootte steeds me hoofd tegen die spot-pat/bar als ik op me rug ging liggen.. tevens vond ik het ook vrij last de bar te ''unracken''

Mooie homegym trouwens!

Allemaal mooie gyms trouwens! Binnenkort de mijne ff tonen :-)

als je een beetje op marktplaats rond speurt en goed uitzoekt wat je wil hebben kan voor minder nog een goede gym hebben, heb 300kg aan schijven, bankje, 3 barbells (ez, 180 en 220) 2 verstelbare db's en een free rack. heeft me denk ik nog geen €800 gekost, zal dalijk eens wat pics maken

800 euro en klaar, fml :(

Ben bang dat er over een tijdje een nulletje achter kan. Is ook zo tempting altijd om iets te kopen als je geld over hebt ervoor.

ja maar jij steelt van de rijke tata's

als je een beetje op marktplaats rond speurt en goed uitzoekt wat je wil hebben kan voor minder nog een goede gym hebben, heb 300kg aan schijven, bankje, 3 barbells (ez, 180 en 220) 2 verstelbare db's en een free rack. heeft me denk ik nog geen €800 gekost, zal dalijk eens wat pics maken

Ligt er wel heel erg aan wat voor soort schijven je koopt. Gewoon gietijzeren koop je voor een duppie, maar zit daar een rubberen laag omheen dan betaal je al snel het dubbele. Ga je nog voor een latpulley/lowcable?

Welke verstelbare db's heb je gekozen?

Ik heb voor 4k ofzo staan en er staat precies nog niets :roflol: Alle prul telt aardig goed op

Ik begon met dit bankje

2dv1m6x.jpg

Het was toch allemaal een beetje instabiel, de kussens waren dun en het was niet echt een fijn ding.

Daarna rondgekeken op het internet en voor 200 euro het goedkoopste rack gevonden. Een Kroon powerack

mv5izm.jpg

Hier heb ik heel veel profijt van gehad in de komende jaren maar toch was het niet perfect. Het rack was maar 1mm dik en de kokerverbindingen waren maar bevestigd met 1 bout waardoor het eigenlijk scharnierpunten waren, je kon de bouten ook niet strak vast draaien want dan deukte je de kokers in.

Heb er ook meteen een schijvenstandaard bij gekocht.

r-3014_1.jpg

Nu een paar jaar later en hogere gewichten begon het rack een beetje instabiel te worden, de lagers van de pulleyrollen hadden veel speling maar ook had ik meer ruimte nodig op mijn kamer en besloot mijn rack te verbouwen en kleiner en steviger maken. Ik wilde ook beginnen met boksen en die kon ik alleen maar in mijn rack ophangen.

Heb alles een beetje uitgewerkt en bij een bedrijf 4mm dikke driehoeksteunen laten maken en ik begon hem te verbouwen.
Heb eigenlijk het powerrack, de drukbank en de schijvenstandaard in 1 rack omgebouwd en dat ziet er nu zo uit.

2uz4d41.jpg

ei5uyo.jpg

2rzqsft.jpg

65r8rn.jpg

112g8dz.jpg

352oubq.jpg

Heb al 180kg + mijn eigen 70kg aan de voorste bovenste steunen gehangen en zelfs met een beetje slingeren bleef hij gewoon staan dus ik kan weer een tijdje voorruit. Ook werkt de boksbal perfect, kan dan geen trappen uitdelen maar af en toe een beetje rammen kan ook lekker zijn.:D

Netjes als je dat zo zelf kunt doen!

Je hoeft echt geen 3300 euro uit te geven om kwalitatief materiaal te krijgen..

Bij Henk kun je complete set voor €875 euro kopen (cage, bankje, bar en 120kg gewichten), en dan heb je al prima materiaal. Als je een betere bar en iets meer gewicht neemt kun je echt wel voor €1500 klaar zijn. Hij verkoopt trouwens ook cages met latpully. Ben ook aan het overwegen volledige homegym te beginnen

helemaal waar.
heb hier via een mede DBB-er het spul op de kop getikt. kan alles thuis (lees schuur) doen vooral in de winter heerlijk met de kou...:o

doe al een goed half jaar Wendler met varianten.

50mm halterschijven gietijzer 111kg rubber set 125kg totaal 236 kilo. voorlopig meer dan voldoende.
Pannetta bank (ook incline/schuin)
Powermark squatrek
rubberen tegeltjes
dumbbell setje

totaal 755 euro.

IMG658.jpg

Bankje ziet er wel wat smal uit

Terug
Naar boven