MuscleMeat

Sticky Toon je home gym!

Prachtige ruimte, doet me meteen hier aan denken;)

Idd nog een mooie legpress oid? Zou zelf gaan voor een powerrack ipv squatrack. Voor die cable machine geen extra toren zodat je er een crossover van kan maken?

Ja dat squat rack heb ik zelf gemaakt.. het mocht niet veel geld kosten :p waarschijnlijk zal ik wel nog eens updaten naar een powerrack. Wat kosten die powerracks eigenlijk?

Was opzoek naar een flat bench, na enige twijfel toch voor de Barbarian versie gegaan (kan zelfs nog meer dan Flat, al heb ik daar de andere 2 bankjes ook al voor.

Al met al zeer tevreden van deze bench, weegt niks en is oerdegelijk voor db press en bor etc. :)

9D6X1jOFZB_yJRhBX12Jh3IQ2eF-8viNCLcheotLdcaG3Zsf7eqHt9GJGdDth81Q4Sj7OQdka-wgIWg&owa=outlook.live.jpg

Ziet er goed uit. Heb je hem ook al decline gebruikt?
Ik was er namelijk ook naar aan het kijken maar heb een beetje mijn twijfels of je decline niet gewoon weg schuift omdat je je benen nergens achter kan klemmen.

Decline niet, daar heb ik eigenlijk de PRO bench al voor. Al denk ik dat wanneer je je voeten achter de balk met de wielen kan klemmen het goed te doen is.

OK, thanks. Dan blijft ie voorlopig toch nog op de short-list staan. :)

Is die niet te laag die barbarian flat? Wel handig dat je hem aan 2 kanten kan verstellen. Ben ook aant kijken voor een flat en twijfel tussen deze een een fortex.

Is die niet te laag die barbarian flat? Wel handig dat je hem aan 2 kanten kan verstellen. Ben ook aant kijken voor een flat en twijfel tussen deze een een fortex.

Op de hoogste stand scheelt het volgens de specificatie's 3cm, dat is toch niet zo veel verschil?

Ah, die Barbarian is geen 45cm hoog?
Dan valt ie voor mij eigenlijk al af. Een wedstrijd bench is ~45cm en dat is toch de richting waar ik naartoe wil werken ... (long way to go... :( )

Die fortex flat bench is zo goed dat ik mn incline bench het huis heb uitgesmeten ivbm plaatsgebrek en alleen nog maar de flat gebruik.

Ah, die Barbarian is geen 45cm hoog?
Dan valt ie voor mij eigenlijk al af. Een wedstrijd bench is ~45cm en dat is toch de richting waar ik naartoe wil werken ... (long way to go... :( )
Welke competitie bedoel je dan? De hoogte van 42 cm valt namelijk wel binnen de IPF specs:

• Length - not less than 1.22 m and shall be flat and level.
  • Width - not less than 29 cm and not exceeding 32 cm.
  • Height - not less than 42 cm and not exceeding 45 cm.
De hoogte van de Barbarian Flat Bench valt dus binnen de specs maar de lengte en breedte van de rugleuning niet. De enige bankjes in ons assortiment die volledig binnen de IPF specs vallen zijn de ATX Flat Bench en de Fortex Flat Bench (vanaf de volgende levering, de eerste versie was 120 cm ipv 122 cm maar dat was dus ook al praktisch IPF specs :)).

Laatst bewerkt:
Welke competitie bedoel je dan? De hoogte van 42 cm valt namelijk wel binnen de IPF specs:

• Length - not less than 1.22 m and shall be flat and level.
  • Width - not less than 29 cm and not exceeding 32 cm.
  • Height - not less than 42 cm and not exceeding 45 cm.
De hoogte van de Barbarian Flat Bench valt dus binnen de specs maar de lengte en breedte van de rugleuning niet. De enige bankjes in ons assortiment die volledig binnen de IPF specs vallen zijn de ATX Flat Bench en de Fortex Flat Bench (vanaf de volgende levering, de eerste versie was 120 cm ipv 122 cm maar dat was dus ook al praktisch IPF specs :)).
Ja, die valt binnen de specs, maar de meeste benches die gebruikt worden tijdens wedstrijden zijn volgens mij toch 45cm hoog. (Ik kan de specs van ER equipment of Eleiko benches zo snel niet vinden)
Die Fortex flat bench is een super goeie optie denk ik. Qua afmetingen redelijk ideaal voor een homegym als je aan powerlifting wil doen. De prijs is ook super. :)

Ja, die valt binnen de specs, maar de meeste benches die gebruikt worden tijdens wedstrijden zijn volgens mij toch 45cm hoog. (Ik kan de specs van ER equipment of Eleiko benches zo snel niet vinden)
Die Fortex flat bench is een super goeie optie denk ik. Qua afmetingen redelijk ideaal voor een homegym als je aan powerlifting wil doen. De prijs is ook super. :)
Ding is ook extreem stabiel. Eigenlijk gewoon spot goedkoop voor die bank. Volgens mij doet hij ook niet echt onder voor veel duurdere flat-benches..... Eerlijk gezegd 1 van de beste uitgaves die ik in mn gym heb gemaakt.....

@Fitness Seller vanaf wanneer is hij weer op voorraad? De fortex flat bench bedoel ik dan.

Ding is ook extreem stabiel. Eigenlijk gewoon spot goedkoop voor die bank. Volgens mij doet hij ook niet echt onder voor veel duurdere flat-benches..... Eerlijk gezegd 1 van de beste uitgaves die ik in mn gym heb gemaakt.....
Super om te horen! Wil je dat als review op de productpagina plaatsen? :cool:

@Fitness Seller vanaf wanneer is hij weer op voorraad? De fortex flat bench bedoel ik dan.
Zal nog even gaan duren ben ik bang, er zijn nog wat nieuwe Fortex producten in ontwikkeling en de volledige zending zal pas verscheept worden als die ook geproduceerd zijn. Ik hoop dat de Flat Bench uiterlijk begin/midden november weer beschikbaar is!

We hadden niet verwacht dat de Flat Bench zo snel zou uitverkopen...

Dat is nog best een tijd. Dan zal ik, denk ik, opzoek gaan naar een alternatief.

Super om te horen! Wil je dat als review op de productpagina plaatsen? :cool:

Zal nog even gaan duren ben ik bang, er zijn nog wat nieuwe Fortex producten in ontwikkeling en de volledige zending zal pas verscheept worden als die ook geproduceerd zijn. Ik hoop dat de Flat Bench uiterlijk begin/midden november weer beschikbaar is!

We hadden niet verwacht dat de Flat Bench zo snel zou uitverkopen...
Misschien nog even wachten met mijn home-gym dan.
Ik merk dat ik vooral producten van Megatec en Fortex in mijn short-list heb staan. Als er nieuwe spulletjes van Fortex komen kan ik wel even wachten. :) Het zou toch ten vroegste voor ergens in de herfst zijn.
Tegen dan is de ATX Ram bar misschien ook wel op voorraad. :p

Misschien nog even wachten met mijn home-gym dan.
Ik merk dat ik vooral producten van Megatec en Fortex in mijn short-list heb staan. Als er nieuwe spulletjes van Fortex komen kan ik wel even wachten. :) Het zou toch ten vroegste voor ergens in de herfst zijn.
Tegen dan is de ATX Ram bar misschien ook wel op voorraad. :p
De huidige toestellen blijven zoals ze zijn. Er komen vooral wat accessoires en uitbreidingen bij (zoals een uitbreiding voor het half rack) en nog wat kleine dingen zoals een adjustable bench en opbergrek.

De huidige toestellen blijven zoals ze zijn. Er komen vooral wat accessoires en uitbreidingen bij (zoals een uitbreiding voor het half rack) en nog wat kleine dingen zoals een adjustable bench en opbergrek.
Dat is net een belangrijke factor bij het beslissen: de mogelijkheden tot uitbreiden en opties op de toestellen. ;)

Terug
Naar boven