Fitness Seller

Sticky Toon je home gym!

Vandaag weer een nieuwigheidje in m'n gym! De vernieuwde MBX-660 :)
Nog even wachten op de verlengde hoofdsteun en de nieuwe pec-fly.
Verstelmeganisme is zeker verbeterd ten opzichte van het oude model.
Wat ik dan wel jammer vind is dat bij de beugel tbv de vlakke positie nog wel staal op staal is. Wellicht dat ik hier zelf wat voor bedenk.

Zal 'm vanavond gelijk proberen en zal over een paar weken ff een review schrijven.

20231013_164744.jpg
20231013_164617.jpg
20231013_164507.jpg

Kijk ik nou scheel? Hoe gebruik je de spotters op deze manier?

Heel gaaf trouwens! En vanwaar de verlengde hoofdsteun?

Kijk ik nou scheel? Hoe gebruik je de spotters op deze manier?

Heel gaaf trouwens! En vanwaar de verlengde hoofdsteun?
Haha :) De uprights van dat Cable Corner Station zijn puur voor opbergen van spotters, j-hooks etc.

Ik gebruik die dingen allemaal op m'n Smith Cable Rack. Het fijne is dat bij beide de uprights 60×60 zijn.
20230910_120538.jpg

De verlengde hoofdsteun is voor mij een van de redenen om toch weer een atx multibench te nemen omdat ik de rugleuning altijd wat te kort vond als ik in een incline positie zat. Dan heeft m'n hoofd totaal geen ondersteuning meer.
Heb een paar jaar geleden versie 1.0 gehad en om die reden weer verkocht.
Nu atx met versie 2.0 kwam en dus straks een optie heeft om de rugleuning te verlengen besloot ik om deze aan te schaffen. Want wat ik dan weer een groot pluspunt vind van de atx zittingen een stuk hoger kunnen dan de bodysolid die ik had/nog heb. En ook dat er nagenoeg geen gat zit tussen het zit- en rugdeel wat bij mijn bodysolid gigantisch is...

Laatst bewerkt:
Mooi hok zeg

Ik ben aan het kijken om een nieuwe ruimte in te richten als gym, deze keer op de eerste verdieping. Geluid zal dus wel een ding zijn. Momenteel train ik in mijn kelder op een gewone tegelvloer, aangezien ik met bumperplates en hex dumbbells train, was dat tot nu toe geen probleem. Nooit echt de nood gevoeld om daar een sportvloer in te leggen. Ik heb ook niet de gewoonte om te gooien met mijn spullen. En springen was nu ook al niet mogelijk door de lage plafond.

Echter denk ik dat dat deze keer anders zal zijn, vooral naar geluidsoverdracht toe.

Ik kwam dit tegen: geluiddempende ondervloer + granulaatvloer. Vrij neutraal en daarmee verlies ik weinig hoogte.

Of moet ik echt naar dikkere tegels gaan zoals dit. Ik kwam op een andere site ook een vloeropbouw tegen met een dikke foamlaag met daarop multiplex en daar dan de rubbervloer op. Lijkt me niet ideaal voor rack of toestellen rechtstreek op te plaatsen? Komt ook direct een heel stuk duurder uit.

Iemand ervaring mee?

Ik heb een tijd op de zonder getraind. Maakt niet veel uit wat voor schijven of platform je hebt. Geluid maken gaat het sowieso doen

Drop pads voor contact met halterschijven op vloer. Dempen zeer goed.
Hou iig rekening met belastbaarheid van de vloer op de eerste etage.

Dat kan inderdaad werken, maar enkel voor een beperkt aantal oefeningen. Ik denk aan oefeningen met slam balls, power ropes ...

Die oefeningen zou ik in de kelder (blijven?) doen. Als je daar ruimte genoeg hebt.

Dat wordt lastig als we verhuizen :D. Er is ook een kelder, maar de ruimte daar is aan de kleine kant, en daar komen ook alle technieken. Op de verdieping is de ruimte open tot in de nok (groot verschil met mijn kelder nu van 1m90) en is er ook veel meer licht. Qua ruimte veel aangenamer, alleen moet ik daar wel rekening houden met de schuinte van het dak.

Slamballs gaat hem gewoon niet worden. Sowieso smijten met wat dan ook gaaf veel lawaai geven. Die softdropblocks heb ik ook. Bv om dumbbells op te falen. Daar zijn ze erg goed voor

Voor die slamballs ben ik op "the padded wall" aan het wachten

Haha :) De uprights van dat Cable Corner Station zijn puur voor opbergen van spotters, j-hooks etc.

Ik gebruik die dingen allemaal op m'n Smith Cable Rack. Het fijne is dat bij beide de uprights 60×60 zijn.
20230910_120538.jpg

De verlengde hoofdsteun is voor mij een van de redenen om toch weer een atx multibench te nemen omdat ik de rugleuning altijd wat te kort vond als ik in een incline positie zat. Dan heeft m'n hoofd totaal geen ondersteuning meer.
Heb een paar jaar geleden versie 1.0 gehad en om die reden weer verkocht.
Nu atx met versie 2.0 kwam en dus straks een optie heeft om de rugleuning te verlengen besloot ik om deze aan te schaffen. Want wat ik dan weer een groot pluspunt vind van de atx zittingen een stuk hoger kunnen dan de bodysolid die ik had/nog heb. En ook dat er nagenoeg geen gat zit tussen het zit- en rugdeel wat bij mijn bodysolid gigantisch is...
Staat die legpress dicht tegen de muur? Het lijkt alsof er geen ruimte meer is om de schijven erop te plaatsen.

Staat die legpress dicht tegen de muur? Het lijkt alsof er geen ruimte meer is om de schijven erop te plaatsen.
Staat aan de zijkant ongeveer 20cm vanaf de wand ja. Maar aan de achterkant heb ik ongeveer een halve meter nog aan ruimte en vanaf daar heb ik voldoende ruimte om de schijven er op en af te laden.
Hoef ze ook maar een klein stukje te verplaatsen gezien ik aan die upright aan elke kant een opbergpin heb zitten waar ik de meeste 25kg en 20kg schijven heb hangen.

Ik ben aan het kijken om een nieuwe ruimte in te richten als gym, deze keer op de eerste verdieping. Geluid zal dus wel een ding zijn. Momenteel train ik in mijn kelder op een gewone tegelvloer, aangezien ik met bumperplates en hex dumbbells train, was dat tot nu toe geen probleem. Nooit echt de nood gevoeld om daar een sportvloer in te leggen. Ik heb ook niet de gewoonte om te gooien met mijn spullen. En springen was nu ook al niet mogelijk door de lage plafond.

Echter denk ik dat dat deze keer anders zal zijn, vooral naar geluidsoverdracht toe.

Ik kwam dit tegen: geluiddempende ondervloer + granulaatvloer. Vrij neutraal en daarmee verlies ik weinig hoogte.

Of moet ik echt naar dikkere tegels gaan zoals dit. Ik kwam op een andere site ook een vloeropbouw tegen met een dikke foamlaag met daarop multiplex en daar dan de rubbervloer op. Lijkt me niet ideaal voor rack of toestellen rechtstreek op te plaatsen? Komt ook direct een heel stuk duurder uit.

Iemand ervaring mee?
Ik heb jaren lang op zolder getraind van een jaren 80 tussenwoning, zolder met betonnen vloer. Deadlift tot 200kg met aan beide kanten een rubber matje van 1cm dik. Ik liet de bar (haast) nooit vallen, geen gesmijt etc. alles redelijk gecontroleerd. De buren regelmatig gevraagd, die dachten misschien wel iets te hebben gehoord, maar haalden verder de schouders op. Ze hadden blijkbaar ergenissen die een paar keer wat gebonk ver overstegen.

Ik denk dat als je de druk wat verdeelt met een bijvoorbeeld een platform (zo'n rubber vloertje dempt weliswaar maar verdeelt weinig tot niets) dat je nog wel wat winst kunt maken als de situatie bij jou anders is, maar dan moet je denk wel ook de onderkant van zo'n platform voorzien van demping, anders heeft het denk niet zoveel zin.

Heeft er iemand iets bedacht om de ATX attachments op te hangen o.i.d.?
Heb nu de pec fly, leg extension & bicep curl, begint toch wat veel ruimte in beslag te nemen..

Heeft er iemand iets bedacht om de ATX attachments op te hangen o.i.d.?
Heb nu de pec fly, leg extension & bicep curl, begint toch wat veel ruimte in beslag te nemen..
Het opbergsysteem voor de accessoires dat we een paar jaar geleden ook hadden komt weer terug, echter is dat niet aan de wand.

Hier zie je er een afbeelding van:

Terug
Naar boven