Fitness Seller

Sticky Toon je home gym!

Pff crazy. Had niet zo lang geleden ook nog maar een humble garage gym toch. Wat een leventjes.
Ik train ook in mijn garage en vind dat best cool (in dit jaargetijde ook letterlijk). Liet alleen laatst een schijf vallen op de velg van mijn motor.

Iemand ervaring met dit toestel?

Vaak zijn dergelijke toestellen net niet zoals je ze gewend bent :o mocht dat opgelost worden met een band toe te voegen is het prima.
Mehh doet z'n werk maar mehh.

Dit zijn alle webshops in mijn favorieten:

Mucci.jpg

* Jammer genoeg verscheept Mirafit nog altijd niet naar de EU.
Bedankt! Ga ze eens bekijken. Moet waarschijnlijk gewoon overschakelen op 50mm schijven want met 28mm zijn de keuzes heeeel beperkt

De bewegingsbaan is niet echt lekker vond ik maar meningen kunnen verschillen.

@NobodySpecial heeft er ook mee getraind misschien is zijn mening anders
Het voldoet voor een home-gym. Maar er zit inderdaad een beperking in omdat de hoek van de stoel niet echt passend is.
Had voor mij een grotere hoek mogen hebben. Maar goed dat is mijn mening.

Moet waarschijnlijk gewoon overschakelen op 50mm schijven want met 28mm zijn de keuzes heeeel beperkt
Niet per se, maar een slecht plan zou het niet zijn. Ik keek net even op SQMIZE en zij maken er nog met 30 mm sleeves. Maar laat ons eerlijk zijn, producenten doen dat gewoon omdat ze dan extra verdienen aan 50 mm sleeves adaptors. 30 mm schijven zijn zo goed als uitgestorven.

Laatst bewerkt:
Leverage gym van tunturi gekocht. Werkt prima alleen moet nog wel t bankje aanpassen.

20240102_203939.jpg
Altijd wel een interessant toestel gevonden gezien je er push en pull mee kunt doen. Alleen erg jammer dat de armen niet los van elkaar bewegen.
En kun je je benen wel vastklemmen bij pulldowns?

Altijd wel een interessant toestel gevonden gezien je er push en pull mee kunt doen. Alleen erg jammer dat de armen niet los van elkaar bewegen.
En kun je je benen wel vastklemmen bij pulldowns?

Toestel heeft voor mij wel wat nadelen.
Bankje vind ik wat te hoog voor liggend pressen,
Shoulder press stand is voor mij te ver naar achteren, bijna behind neck. Maar kan er prima een military mee doen als het bankje plat staat.
Heb dat bankje er dus afgehaald en zet er een andere voor.
Benen klemmen bij pushdowns zou je aan het vaste bankje kunnen doen, waar je voeten onder kunnen, of anders nog een apart plankje voor aan vast schroeven voor de voeten. Is idd geen optie voor bedacht. De beweging is wel fijn en ga deze zeker wel gebruiken naast mijn latpully.
Ook fijn is de optie triceps pushdown maar moet je toch weer wat verzinnen de benen te klemmen. Dus dan heb ik toch wel weer het vaste bankje nodig.
Beste is een geheel platform van bijv osb waarbij het bankje wat lager komt en opties om voeten vast te zetten. Losse armen vond ik geen toevoeging omdat je alle oefeningen met 2 armen tegelijk doet. Maakt de gym wel meer compleet met net een iets andere variant.

• Like
Waarderingen: RiPo
Toestel heeft voor mij wel wat nadelen.
Bankje vind ik wat te hoog voor liggend pressen,
Shoulder press stand is voor mij te ver naar achteren, bijna behind neck. Maar kan er prima een military mee doen als het bankje plat staat.
Heb dat bankje er dus afgehaald en zet er een andere voor.
Benen klemmen bij pushdowns zou je aan het vaste bankje kunnen doen, waar je voeten onder kunnen, of anders nog een apart plankje voor aan vast schroeven voor de voeten. Is idd geen optie voor bedacht. De beweging is wel fijn en ga deze zeker wel gebruiken naast mijn latpully.
Ook fijn is de optie triceps pushdown maar moet je toch weer wat verzinnen de benen te klemmen. Dus dan heb ik toch wel weer het vaste bankje nodig.
Beste is een geheel platform van bijv osb waarbij het bankje wat lager komt en opties om voeten vast te zetten. Losse armen vond ik geen toevoeging omdat je alle oefeningen met 2 armen tegelijk doet. Maakt de gym wel meer compleet met net een iets andere variant.

Voor pulldows is dit misschien een optie

Shoulder presses misschien andersom op het bankje zitten?

Voor pulldows is dit misschien een optie

Shoulder presses misschien andersom op het bankje zitten?

Ja zoiets is wel handig. Ik dacht zelf aan 2 bands in de osb vloer waar je dan je voeten in kan steken.
Shoulder press kan ook gewoon zonder rugleuning en bankje plat. Staand kan ook nog.

Eindelijk mn half rack afgemonteerd. Nu kan ik eindelijk ook lekker trainen als het regent en met de cable pulley kan ik weer leuke nieuwe dingen doen 🥳

Bijlagen

• IMG_20240107_175519.jpg
    IMG_20240107_175519.jpg
    215,8 KB · Weergaven: 126
  • IMG_20240107_181518.jpg
    IMG_20240107_181518.jpg
    179,5 KB · Weergaven: 127
Ben rubberen tegels voor op mn zolder aan het uitzoeken en het valt me op dat de grijze tegels duurder zijn dan zwart? Is grijs populairder of mooier dan een zwarte sportvloer?
Dacht dat zwart altijd het mooist en populairst was.
Het scheelt maar een paar euro per m2 maar nu twijfel ik.

Een leuk vader/zoon project met mijn vader gemaakt afgelopen week: een cable belt squat!
IMG_20240111_173303930.jpg

Idee van youtuber Kaizen. Uiteindelijk een erg leuk project gebleken en ik moet zeggen: het ding werkt verrassend goed. Ik begin op het bovenpunt door een safety strap van strenghtshop aan mijn pull up bar te hangen met daaraan een ketting + haak. Hierdoor gaat het "reracken" eigenlijk heel vloeiend. Daar dan de kabel aan zoals ook te zien op de foto. Op die manier hoef je alleen de eerste keer awkward vanaf het benedenpunt omhoog te squatten (hoewel dit wel aardig te doen is). Je zou er ook voor kunnen kiezen om een handvat aan de kabel te doen en het gewicht omhoog te deadliften.

De belt squat zit vast dmv twee 22mm gaten in de zijkanten waarin ik band Pegs schuif. Eenvoudig op te zetten dus en neemt amper ruimte in wanneer opgeborgen.

Edit: nog wat extra fotos:

IMG-20240111-WA0009.jpg
IMG-20240111-WA0015.jpg

Laatst bewerkt:
Leuk gedaan! Perfect als je beperkte ruimte hebt. Heb ook wel eens zitten denken aan zoiets maar ga binnenkort toch liever voor de nieuwe dedicated atx cable belt squat.
Struikelblok vind ik altijd met dit soort setups de startpositie. Beste manier wat ik heb gezien met zoals hier een gewichtstapel is met een takel omhoog hijsen naar de startpositie en dan je belt inhaken en de takel karabijnhaak los maken.

Leuk gedaan! Perfect als je beperkte ruimte hebt. Heb ook wel eens zitten denken aan zoiets maar ga binnenkort toch liever voor de nieuwe dedicated atx cable belt squat.
Struikelblok vind ik altijd met dit soort setups de startpositie. Beste manier wat ik heb gezien met zoals hier een gewichtstapel is met een takel omhoog hijsen naar de startpositie en dan je belt inhaken en de takel karabijnhaak los maken.
Ik zit er indd aan te denken om zo'n pulley aan een strap te kopen om het allemaal nog wat comfortabeler te maken😎

Ben rubberen tegels voor op mn zolder aan het uitzoeken en het valt me op dat de grijze tegels duurder zijn dan zwart? Is grijs populairder of mooier dan een zwarte sportvloer?
Dacht dat zwart altijd het mooist en populairst was.
Het scheelt maar een paar euro per m2 maar nu twijfel ik.
Koop die tweedehands....spaar je honderden euro's uit.

Terug
Naar boven