MuscleMeat

Sticky Toon je home gym!

Leuk gedaan! Perfect als je beperkte ruimte hebt. Heb ook wel eens zitten denken aan zoiets maar ga binnenkort toch liever voor de nieuwe dedicated atx cable belt squat.
Struikelblok vind ik altijd met dit soort setups de startpositie. Beste manier wat ik heb gezien met zoals hier een gewichtstapel is met een takel omhoog hijsen naar de startpositie en dan je belt inhaken en de takel karabijnhaak los maken.
Heb je soms een foto of link van de takel dat je zou gebruiken? Als je een plate loaded pulley hebt dan kan je het gemakkelijk in de lucht krijgen + vasthaken en daarna uw gewichten op zetten. Maar bij een gewichtstapel pulley (mijn geval) dan zit je met 1 hand het gewicht in de lucht houden en met het ander hand de carbiner vast krijgen... Heel klungelig en niet ideaal. Z'n takel oplossing zou wel super zijn om in de start positie te krijgen.

Heb je soms een foto of link van de takel dat je zou gebruiken? Als je een plate loaded pulley hebt dan kan je het gemakkelijk in de lucht krijgen + vasthaken en daarna uw gewichten op zetten. Maar bij een gewichtstapel pulley (mijn geval) dan zit je met 1 hand het gewicht in de lucht houden en met het ander hand de carbiner vast krijgen... Heel klungelig en niet ideaal. Z'n takel oplossing zou wel super zijn om in de start positie te krijgen.

In principe is eenmalig omhoog squatten vanaf de benedenpositie helemaal niet zo vervelend als het lijkt, zeker niet als je handvatten hebt. Er rust geen gewicht op je rug, dus het is niet hetzelfde als een ass to grass back squat. Denk er ook aan dat je een pak minder gewicht nodig hebt met belt squats dan bij reguliere squats.

Gewoon zoeken naar een handlier.

Diverse onderdelen waren dusdanig verbogen dat ik nieuwe heb gekregen. Vervolgens heb ik het toestel met € 300 verlies verkocht. (de aankoopprijs was € 945) Het waren twee broertjes die net begonnen aan wie ik het heb verkocht dus die zullen dat toestel niet zo snel naar de t*ring trainen. Ik moet toch een beetje rekening houden met mijn karma. 😇

Nu heb ik de ATX SQM-⁠600.
Momenteel wel poo–poo dat ik met de ATX wel rugklachten (i.e. "onderrug") heb, terwijl dat met Body-Not-So-Solid niet het geval was. :thinking:

Momenteel wel poo–poo dat ik met de ATX wel rugklachten (i.e. "onderrug") heb, terwijl dat met Body-Not-So-Solid niet het geval was. :thinking:
Jouw body-not-so-solid precies :trollface:

Dergelijke machines zijn altijd kut, je moet moeite doen om je rug en borst recht te houden, alsof je high bar bb squat doet.

1 van de huizen die we in onze favorieten hebben staan heeft een home gym. Iemand bekend met het merk en of het een beetje kwaliteit is?
Staat nog een powercage achter de trap. Is redelijk in onze buurt. En het huis zelf ziet er leuk uit. Dit is allemaal in een schuur die achter het staat.
Voor mij wel een dikke + om dit als favoriet te bestempelen.
1705212176543.png

1705212240034.png

Mijn buiten speelgoed inclusief ijsbad nu in de winter. Simpel maar effectief.

Bijlagen

• IMG_3563.jpeg
    IMG_3563.jpeg
    346,2 KB · Weergaven: 157
  • IMG_3560.jpeg
    IMG_3560.jpeg
    452,6 KB · Weergaven: 158
  • IMG_3559.jpeg
    IMG_3559.jpeg
    258,6 KB · Weergaven: 158
1 van de huizen die we in onze favorieten hebben staan heeft een home gym. Iemand bekend met het merk en of het een beetje kwaliteit is?
Staat nog een powercage achter de trap. Is redelijk in onze buurt. En het huis zelf ziet er leuk uit. Dit is allemaal in een schuur die achter het staat.
Voor mij wel een dikke + om dit als favoriet te bestempelen.
1705212176543.png

1705212240034.png
Overweeg je nou een huis te kopen vanwege de homegym of begrijp ik je verkeerd? 😄

Slim die pallet! Ik heb hetzelfde bench ding, recent wel geupgrade naar halfrack (zie hierboven ergens) en is toch wel een verbetering hoor... Aanrader.
Ik heb destijds ivm geboorte eerste zoon vlak voor de corona maatregel crisis voor weinig dit basic setje aangeschaft (dacht met drukker leven flexibeler trainen). Laat het spul veel buiten slingeren. Met het idee ‘dan kan ik er een jaartje tegenaan’. Ondertussen train ik er al 4 jaar door weer en wind mee. Toch eens nadenken over upgrades want je haalt het er allemaal dik uit.

En die pallet is echt handig inderdaad. Ontdekte ik per toeval.

Ik heb er nog een paar voor jou:

Webshops.jpg

LEX & SHC.jpg

Interessant product. Neemt ook niet zoveel plaats in als een combinatie met een lying curl.

Terug
Naar boven