MuscleMeat

Sticky Toon je home gym!

Mijn homegym:

Gietijzeren plates ondertussen verkocht & de Rogue Abram GHD 2.0 gekocht. 💪🏽

Howla! Wat een gym!
Paar vraagjes:
  1. Hoe is het Prodigy HLP rack (cable cross, high/low pulley)?
  2. Hoe lukt het om barbell oefeningen te doen met het rack?
  3. Heb je ooit de QUICK CONNECT COLLAR gebruikt? Indien ja, hoe was het?
  4. Hoe bevalt de leg extension curl combo?
  5. Van waar heb je het prime gerief gekocht?
  6. Van welk merk is de pendulum squat?
  7. Vanwaar de keuze voor geen leg press?
  8. Geen scout hyper overwogen?

Mijn homegym:

Gietijzeren plates ondertussen verkocht & de Rogue Abram GHD 2.0 gekocht. 💪🏽

holy shit
Approve South Park GIF

Ohw wow! Hele vette gym! Gebruik je hem enkel voor jezelf? Trainen er nog anderen of geef je bijvoorbeeld PT oid?

Howla! Wat een gym!
Paar vraagjes:
  1. Hoe is het Prodigy HLP rack (cable cross, high/low pulley)?
  2. Hoe lukt het om barbell oefeningen te doen met het rack?
  3. Heb je ooit de QUICK CONNECT COLLAR gebruikt? Indien ja, hoe was het?
  4. Hoe bevalt de leg extension curl combo?
  5. Van waar heb je het prime gerief gekocht?
  6. Van welk merk is de pendulum squat?
  7. Vanwaar de keuze voor geen leg press?
  8. Geen scout hyper overwogen?
1. Heel nice. Cables lopen heel smooth en perfect. Zeker tevreden van.
2. Lukt perfect.
3. Nee, heb heel wat attachments, maar deze niet gekocht.
4. Ook heel tevreden van. Al merk ik wel dat ik de verschillende laadpunten nog te weinig gebruik.
5. Alles rechtstreeks uit USA gekocht.
6. Predator Strength. Ook heel tevreden van trouwens, heeft ook adjustable platform.
7. Ik zit met beperkte ruimte en een Leg Press zou nog meer plaats in beslag nemen. Zou dan ook meer gewicht moeten kopen, aangezien je op een Leg Press veel meer pakt dan op de pendulum.
8. Nope, nooit echt in een gym getraind die een hyper had, daarom ook geen risico genomen om iets te kopen die ik misschien helemaal niet nice vind.

Die nieuwe leg extension voor de 2.0 banken is wel echt top hoor. Door de grotere roller blijft de spanning op je quads staan en met dit bankje kan ik me schrap zetten tegen de leuning (met knee sleeves aan heb ik precies genoeg ruimte om mijn knieholtes in de pads te hebben). Ik merk echt dat deze een stuk meer doet voor mijn quads dan de vorige uitvoering.

Ook de pec fly option gekocht. Dankzij het toevoegen van het kussentje kan ik nu zo liggen dat ik de oefening goed in mijn chest voel en niet mijn schouders naar de gedver help. Leuke oefening om te doen na de bench. Ook is het feit dat het ding nu compact op te bergen is wel echt helemaal super. De oude pec fly heb ik ook gehad, maar nam voor de functionaliteit echt veel teveel ruimte in.

De biceps curl option merk ik het minste verschil mee qua functionaliteit. Hij is makkelijk op te bergen omdat de handgrepen niet meer overal heen floppen als je niet uitkijkt, verder voelt het hetzelfde.

Vooral de laatstgenoemde options heb ik eigenlijk puur gekocht omdat ik isolatie oefeningen eigenlijk echt moersaai vind (waarschijnlijk de enige ter wereld die biceps trainen echt saai vindt) en met deze options ben ik toch eerder geneigd om na m'n compounds nog een aantal setjes isolatie te doen (zeker chest en biceps ben ik normaal echt een luie hond mee)

In onze nieuwe woning eindelijk een homegym kunnen realiseren. Garage van 6 bij 4 waar ik deels de zolder uit heb gehaald om een hoogte van 4 meter te hebben boven het powerrack. Tevens de mogelijkheid om in de tuin ernaast te trainen bij mooi weer (vandaar de bumperplates). Train er nu een kleine 4-5 maanden en kan me niet meer voorstellen ooit terug te willen naar sportschool. Mis alleen nog een incline bench en overweeg de ATX MFB-800 vanwege de ruimte die je ermee kunt besparen. Iemand een idee qua stabiliteit? Is het wat?

Bijlagen

• IMG_6313.jpeg
    IMG_6313.jpeg
    190,7 KB · Weergaven: 267
  • IMG_6314.jpeg
    IMG_6314.jpeg
    177,1 KB · Weergaven: 267
  • IMG_6315.jpeg
    IMG_6315.jpeg
    207,2 KB · Weergaven: 256
  • IMG_6316.jpeg
    IMG_6316.jpeg
    149,6 KB · Weergaven: 251
  • IMG_6318.jpeg
    IMG_6318.jpeg
    180 KB · Weergaven: 258
  • IMG_6319.jpeg
    IMG_6319.jpeg
    185,6 KB · Weergaven: 265
In onze nieuwe woning eindelijk een homegym kunnen realiseren. Garage van 6 bij 4 waar ik deels de zolder uit heb gehaald om een hoogte van 4 meter te hebben boven het powerrack. Tevens de mogelijkheid om in de tuin ernaast te trainen bij mooi weer (vandaar de bumperplates). Train er nu een kleine 4-5 maanden en kan me niet meer voorstellen ooit terug te willen naar sportschool. Mis alleen nog een incline bench en overweeg de ATX MFB-800 vanwege de ruimte die je ermee kunt besparen. Iemand een idee qua stabiliteit? Is het wat?
Starter kerel! Je leeft nog. Mooi man!!! Hoe is het? Goed te horen dat je nog bezig bent man. Ziet er mooi uit.

Edit: brute driewieler!

Starter kerel! Je leeft nog. Mooi man!!! Hoe is het? Goed te horen dat je nog bezig bent man. Ziet er mooi uit.

Edit: brute driewieler!
Yo Nathan, nog steeds goed hoor. Je weet zelf hoe schaars vrije tijd is met een kleine dus dit is ideaal. Precies wat jij toen zei: “als je een half uurtje vrij hebt kan je ff wat doen”.

Die driewieler kan ik je aanraden. Ze is er heel blij mee ;)

Yo Nathan, nog steeds goed hoor. Je weet zelf hoe schaars vrije tijd is met een kleine dus dit is ideaal. Precies wat jij toen zei: “als je een half uurtje vrij hebt kan je ff wat doen”.

Die driewieler kan ik je aanraden. Ze is er heel blij mee ;)
Wij hebben dezelfde :roflol: Nummer 3 is hier onderweg dus train ook overal tussendoor. M’n kleine pikkies gaan mij ook al nadoen dus met wat geluk trainen we straks samen.

Wij hebben dezelfde :roflol: Nummer 3 is hier onderweg dus train ook overal tussendoor. M’n kleine pikkies gaan mij ook al nadoen dus met wat geluk trainen we straks samen.
Nummer 3, holy shit. Succes! Samen trainen is wel heel tof. Hier hangt ze ook al in de ringen en op de boxes klimmen en schijven boven haar hoofd tillen :D

Mooi spul man. Zal serieus knaken hebben gekost.

Kan je niet gewoon een verstelbaar incline bankje in je rack zetten?

Mooi spul man. Zal serieus knaken hebben gekost.

Kan je niet gewoon een verstelbaar incline bankje in je rack zetten?

Heel veel via marktplaats bij elkaar kunnen sprokkelen en platform is zelf gemaakt. Alsnog wel om en nabij de 15k. Maar bijvoorbeeld die 40 tm 50 kilo dbs van sidea met dat technogym db rack zijn nieuw samen rond de 3500,- en had het nu voor 1150,- dus dat scheelt serieus veel geld.

Ik kan een oerdegelijke life fitness incline adjustable bench van iemand krijgen. Maar om hem permanent in het rack te hebben staan lijkt me niks, moet je hem bij elke sessie verplaatsen. Foldable lijkt me heel chill, maar anders is dat de tweede keuze en moet ik er ergens ruimte voor maken.

15k is veel geld. Heb nog geluk dat ik 15 jaar geleden al begonnen was met sparen.

15k is veel geld. Heb nog geluk dat ik 15 jaar geleden al begonnen was met sparen.
Dit is ook wel deels door de jaren heen gegaan. De Rogue schijven had ik al 240 kilo van gekocht tijdens corona (voor de prijzen de lucht inschoten). De rest met korting bij de Rogue winkel in België gehaald omdat er geen verpakking bij zat. Eleiko PL barbell heb ik al 10 jaar ofzo, York SSB nog langer. Dingen waar ik vooral geen erg in had dat ze behoorlijk aan zouden tikken waren de rubber vloermatten en alle storage benodigdheden.

Terug
Naar boven