XXL Nutrition

Sticky Toon je home gym!

Eindelijk staat hij dan in m'n garagegym 😁
De ATX Cable Belt Squat! Vanmorgen even geprobeerd in de showroom van fitness seller omdat ik zeker wilde weten of ik er diep genoeg mee kon squatten, en ik kwam niet eens tot t eind van de kabel.
Dus meegenomen en vanmiddag in elkaar gezet en morgen met lb dag gebruiken 😁

1000025445.jpg

Hiermee is m'n gym dan ook wel compleet 😜
Jaja, ik weet t.. T is nooit af/compleet hehe.
Misschien als ATX met een nieuwe seated leg curl/extention komt dat ik die nog omruil met de huidige. Maar er kan/komt niks meer bij igg 🫣

Ik zie dat je ook je pulleys geupgrade hebt naar aluminium. Het verbaast me hoeveel smoother de pulley nu loopt.

Ik zie dat je ook je pulleys geupgrade hebt naar aluminium. Het verbaast me hoeveel smoother de pulley nu loopt.
Ja klopt, paar weken geleden alle pulleys van mn Smith Cable Rack en Cable Corner Station geüpdate met de aluminium kabelkatrollen. Ik was ook aangenaam verrast! Had natuurlijk wel verbetering verwacht, maar het is echt zoveel meer soepeler dan ik verwacht had! ATX zou gewoon standaard bij al hun kabel toestellen aluminium kabelkatrollen moeten toepassen.
Het is de meerprijs zeker waard!

Waar heb je de aluminium katrollen besteld?

Same. Op Amazon heb je katrollen voor een tientje per stuk, maar daar lees je dan van dat de helft aanloopt en dat soort dingen. Buy once cry once

Moet zeggen, damn wat voelt dat ding zwaar aan met t gewicht in vergelijking met de savety squat bar... Heb ongeveer de helft van het gewicht hierop (wel samen met 2 groene powerbands).
Maar voelt echt heerlijk om de benen zwaar te belasten zonder enige belasting op het bovenlichaam te hebben.

Moet zeggen, damn wat voelt dat ding zwaar aan met t gewicht in vergelijking met de savety squat bar... Heb ongeveer de helft van het gewicht hierop (wel samen met 2 groene powerbands).
Maar voelt echt heerlijk om de benen zwaar te belasten zonder enige belasting op het bovenlichaam te hebben.

Ben je tevreden over de osb wand, kan je er zware dingen aan hangen? Ik heb bijv. nog een latpulldown die aan de muur moet en dacht ook een osb.

Haha, totaal ander onderwerp dan het geciteerde 🤣
Maar ja ik ben er dik tevreden over. Ik heb overal 18mm osb platen toegepast. Zijn natuurlijk beperkingen qua gewicht, maar een wall mounted lat pulldown moet geen probleem zijn zolang de achterliggende constructie goed is. En als je van die hollewandpluggen van metaal er in zet zodat je de latpull met dikke bouten kunt vast zetten gaat het geen kant op.

In onze nieuwe woning eindelijk een homegym kunnen realiseren. Garage van 6 bij 4 waar ik deels de zolder uit heb gehaald om een hoogte van 4 meter te hebben boven het powerrack. Tevens de mogelijkheid om in de tuin ernaast te trainen bij mooi weer (vandaar de bumperplates). Train er nu een kleine 4-5 maanden en kan me niet meer voorstellen ooit terug te willen naar sportschool. Mis alleen nog een incline bench en overweeg de ATX MFB-800 vanwege de ruimte die je ermee kunt besparen. Iemand een idee qua stabiliteit? Is het wat?

Prachtig Erwin!! Ik zag op marktplaats of Facebook marktplaats nog een panatta staan, in mijn ogen nog steeds beste incline bench ooit gemaakt

Lekker in je blote billetjes trainen. :)

Terug
Naar boven