MuscleMeat

Sticky Toon je home gym!

Wij hebben een atx 650 staan in een ruimte van 225
We doen pull-,ups door de angles 360 er aan te hangen. Ik kan hem bijna zonder, @DieNase
Stoot dan zijn hoofd.

Met 240 lukt het dus wel lijkt me zo 😉
Wat bedoel je met "de angles 360 er aan te hangen"?

Ik vind het moeilijk om in te schatten juist hoeveel ruimte ik nodig heb om vlot te kunnen optrekken, en ik heb momenteel geen rack of pullup bar om het te testen. Vroeger had ik een powertec powerrack, dat was denk ik 205cm. Ik vond toen dat het plafond al wel heel dichtbij kwam bij pullups, maar misschien herinner ik het mij verkeerd.
Een beetje spijtig dat ze bij ATX niet voor een optrekstang als deze zijn gegaan, die kan je ondersteboven installeren om het wat lager te maken.

Ik bedenk met net dat ik nog ergens turnringen heb liggen. Ik zal eens kijken of ik ze ergens in huis kan hangen en wat te meten hoeveel plaats ik nu juist nodig heb.

Ik heb een prx 720, zelfde hoogte. Ben zelf 203cm en kan lat pulldowns doen met volledige stretch op de ATX row seat.
Als ik lager ga zitten dan een standaard 45cm hoog bankje, dan zou dat normaal voor mij ook gaan zelfs met een lager rack. Dus het is zeker geen groot probleem. Meer een kwestie van welke optie (195cm of 215cm) voor mij ideaal zou zijn. Gelukkig ben ik maar 1m82 :p

Wel fijn dat ze bij Fitnessseller bij de lat pulleys de hoogte van vloer tot onderkant bovenste kabel geven bij de specificaties. Voor de lagere racks is dat 175cm, voor de hogere (zoals jouw 720) is het 195cm.

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met "de angles 360 er aan te hangen"?

Ik bedenk met net dat ik nog ergens turnringen heb liggen. Ik zal eens kijken of ik ze ergens in huis kan hangen en wat te meten hoeveel plaats ik nu juist nodig heb.

Ik bedoelde angles 90
1737470786345.jpeg

• Like
Waarderingen: Lef
1000018874.jpg

Ik heb anderhalve week geleden een kleine operatie ondergaan waardoor ik een paar weekjes niet mag/kan sporten. Van ellende al m'n Ironmaster plates van een makeover voorzien. Wilde ik al een tijd doen en het resultaat valt me niet tegen! Aardig tijdje bezig geweest met een acrylstift.

Aan het rack ook de dumbbell spotters die ik door Powercage.nl heb laten maken. Wanneer ik weer aan de slag kan zal ik hier mijn bevindingen posten, eerste indruk is heel positief en de prijs (150 euro) vind ik voor de zware kwaliteit echt heel schappelijk.

1000018874.jpg

Ik heb anderhalve week geleden een kleine operatie ondergaan waardoor ik een paar weekjes niet mag/kan sporten. Van ellende al m'n Ironmaster plates van een makeover voorzien. Wilde ik al een tijd doen en het resultaat valt me niet tegen! Aardig tijdje bezig geweest met een acrylstift.

Aan het rack ook de dumbbell spotters die ik door Powercage.nl heb laten maken. Wanneer ik weer aan de slag kan zal ik hier mijn bevindingen posten, eerste indruk is heel positief en de prijs (150 euro) vind ik voor de zware kwaliteit echt heel schappelijk.
Wel een groot contrast met mijn homegym(s).

1000018874.jpg

Damn, dat is echt alles er op en eraan!
Die repen tape op de vloer, is dat ter aanduiding waar de bench moet staan?

Damn, dat is echt alles er op en eraan!
Die repen tape op de vloer, is dat ter aanduiding waar de bench moet staan?

Nee, dat is de grootste fout die ik gemaakt heb🤣. Toen het platform net gelakt was was hij nogal glad, vandaar dat ik griptape erop heb geplakt. Het doet alleen geen reet en na een paar weken was de gladheid weg. Nu krijg ik de tape er niet normaal meer af🤣

Nee, dat is de grootste fout die ik gemaakt heb🤣. Toen het platform net gelakt was was hij nogal glad, vandaar dat ik griptape erop heb geplakt. Het doet alleen geen reet en na een paar weken was de gladheid weg. Nu krijg ik de tape er niet normaal meer af🤣
:roflol:
Ja, ik denk als je die tape er af krijgt, dat je opnieuw kan schuren en lakken.

Nog een vraagje, lukt het om incline te bankdrukken binnen in het rack? Want je kan het bankje niet ver naar achter verschuiven door de lat pulley die in de weg zit. Of de je incline bench aan de voorkant van het rack?

:roflol:
Ja, ik denk als je die tape er af krijgt, dat je opnieuw kan schuren en lakken.

Nog een vraagje, lukt het om incline te bankdrukken binnen in het rack? Want je kan het bankje niet ver naar achter verschuiven door de lat pulley die in de weg zit. Of de je incline bench aan de voorkant van het rack?

Ik denk dat ik van de zomer sowieso het platform weer eens ga opknappen. Ligt er nu 5 jaar in en eigenlijk nooit wat aan gedaan.

Incline doe ik het liefst met dumbbells, maar met barbell moet hij indd aan de buitenkant. Ik gebruik een extra rubbertegel om de voorste voet op te zetten, zodat het bankje niet schuin staat.

Overhead press gaat wel aan de binnenkant van het rack dankzij de Ironmaster press pad die je bij de 2.0 bankjes in het hoofdeinde kan doen (kokermaat is hetzelfde, er moet alleen een nieuw gat bij geboord worden)

• Like
Waarderingen: Lef
Incline doe ik het liefst met dumbbells, maar met barbell moet hij indd aan de buitenkant.
Dat dacht ik al. Ik ben zelf aan het twijfelen over het bankje voor mijn toekomstige homegym. ATX heeft zo'n bank waarbij de zitting mee naar achter verschuift als je de rugleuning meer incline zet (de MBX-650), zodat je altijd in de juiste positie zit ten opzichte van de J-cups. Lijkt me heel handig, maar het is wel 250 euro duurder en 15 kg zwaarder dan een gewone multibench met plaats voor attachments (MBX-520).

Ik heb het grafisch voorgesteld aan de hand van de afbeelding op de website (met een gewone MBX-520 bench). De laagste 2 of 3 standen lijken me wel te doen, hoger dan dat zou dan buiten het rack of met dumbbells moeten. Dus nu is het wat overwegen of het gemak van alle standen in het rack te kunnen doen opweegt tegen de prijs en het lichte ongemak van een zwaarder bankje.
1738505443200.png

Overhead press gaat wel aan de binnenkant van het rack dankzij de Ironmaster press pad die je bij de 2.0 bankjes in het hoofdeinde kan doen (kokermaat is hetzelfde, er moet alleen een nieuw gat bij geboord worden)
O ja, nu zie ik het op de foto. Bij Ironmaster hebben ze wel wat interessante opties voor bankjes.

Ik heb de megatec voorganger van de mbx 650 gehad. Ik heb zelf eerlijk gezegd geen enkel probleem met incline etc. Buiten het rack. Kwestie van een setje safety spots bij je rack bestellen.

En met de mbx 520 heb je een rugsteun met je leg extensions en kan je je beter schrap zetten.

Kijk overigens uit met de Ironmaster attachments, alles wat op de grond staat van hun heeft niet de juiste hoogte voor je ATX bank (daarnaast zijn de meeste attachments die beide fabrikanten hebben gewoon beter van ATX, zeker de 2.0 varianten)

Kwestie van een setje safety spots bij je rack bestellen.
Inderdaad. Al is dat natuurlijk ook weer wat geld er bij, wat het prijsverschil tussen de twee bankjes net wat minder relevant maakt. Bovendien is het wat opletten met spotters arms bij de 500 serie racks, want die kunnen dan omkantelen bij teveel gewicht. Al denk ik dat dit voor mij nooit een probleem gaat vormen. Ik ga de voor en nadelen goed afwegen voor ik iets beslis.

En met de mbx 520 heb je een rugsteun met je leg extensions en kan je je beter schrap zetten.
Inderdaad, nog een voordeel.

Kijk overigens uit met de Ironmaster attachments, alles wat op de grond staat van hun heeft niet de juiste hoogte voor je ATX bank (daarnaast zijn de meeste attachments die beide fabrikanten hebben gewoon beter van ATX, zeker de 2.0 varianten)
Zal ik zeker voor opletten, bedankt voor de tip :thumb:
Ik heb de laatste weken veel zitten rondkijken naar allerhande racks en benches, ATX komt er altijd uit als redelijk goedkoop, en ik hoor enkel goeie dingen over kwaliteit. Ik heb vroeger wel eens wat gehad van hen toen het nog Barbarian was, toen ook al stevig materiaal.

Vandaag m'n offsets binnen gekregen welke ik bij Powercage.nl heb laten maken.
Gelijk even uitgetest en ben er dik tevreden over.
Ga deze gebruiken icm de curlstang en de losse bicep curl optie.
20250214_172157.jpg

Thanks bro!

Ja man best tevreden mee! Je moet even goed zoeken naar de ideale instelling met de extension, zodat je gewicht niet over het dode punt heen komt en je de hele ROM gewicht hebt. Maar prima apparaat, zeker voor het geld👌🏻
IMG_20250313_215528.jpg

Ik ben benieuwd naar de afstand tussen de twee bouten (hart tot hart)
Zou je die voor me willen opmeten?

Terug
Naar boven