Fitness Seller

Trainen voor definitie, beste manier?

Bezoekers in dit topic

Lino420

Cool Novice
Lid geworden
8 feb 2018
Berichten
31
Waardering
5
Lengte
1m88
Massa
97kg
Ik train nu al zo een 5 jaar op en af en ben 1.88 met een vetpercentage van ongeveer 14%
Alles is er eigenlijk al chest rug armen benen alleen nu wil ik dat het beter te zien word kwa definitie wat is daar key voor?
15+reps rustig squeze of snel explosief, dropsets, supersets
Graag hoor ik wat de beste manier van trainen is om droger te worden
 
Cutten en zo zwaar mogelijk (qua gewichten) blijven trainen.

15+reps rustig squeze of snel explosief, dropsets, supersets
Dit heeft er eigenlijk helemaal niets mee te maken.
 
Cutten is een arm dieet tog ?
 
Heel erg bedankt dan ga ik dat proberen
 
Cutten is minder calorieën eten dan dat je verbruikt, oftewel gewoon vet verliezen.

En dit hoeft niet persee te betekenen dat je minder moet gaan eten. Je kan dit ook (vaak beter) bereiken door je verbruik op te voeren.
 
En dit hoeft niet persee te betekenen dat je minder moet gaan eten. Je kan dit ook (vaak beter) bereiken door je verbruik op te voeren.
Volgens mij is de algemene consensus toch wel dat het in eerste instantie door middel van je voeding gebeurd, toch? Tenzij je dagelijks ineens crossfit metcons wil gaan doen met alle gevolgen van dien. En zo niet dan moet je voor zover ik weet een uur op de loopband ploeteren om iets van 400 KCals te verliezen. Je verbruik opvoeren is handig als het steeds moeilijker wordt door middel van je voeding, maar nooit als een eerste middel.
 
Volgens mij is de algemene consensus toch wel dat het in eerste instantie door middel van je voeding gebeurd, toch? Tenzij je dagelijks ineens crossfit metcons wil gaan doen met alle gevolgen van dien. En zo niet dan moet je voor zover ik weet een uur op de loopband ploeteren om iets van 400 KCals te verliezen. Je verbruik opvoeren is handig als het steeds moeilijker wordt door middel van je voeding, maar nooit als een eerste middel.

Ik prefereer ook om mijn verbruik op te voeren, daarbij de voeding aanpassen is 1+1=3 voor wat betreft mijzelf.
 
Ik prefereer ook om mijn verbruik op te voeren, daarbij de voeding aanpassen is 1+1=3 voor wat betreft mijzelf.
Maar jouw voeding lijkt me al behoorlijk on point. Puur kijkend naar mezelf verlies ik veel sneller vet en krijg ik meer definitie door middel van voeding dan door middel van extra beweging. En geloof me: zelfs op 70 burpees in 5 minuten schiet het niet erg op allemaal. Nu ik weer een vrij strak voedingsschema heb smelt het er vanaf.
 
Energieiname verlagen betekend vaak minder energie om intensief genoeg te kunnen trainen waardoor een groot deel van de verliren kilos uit spiermassa bestaat en verlies an spiermassa betekenx een lagere basisstofwisseling.

Imo moet je altijd zorgen dat je met maximale intensiteit kan blijven trainen en om extra vet te verliezen gewoon de aerobe training opvoeren.

Dus tenzij je voeding echt bagger is en je echt ver boven je behoefte zit zou ik het eerst zoeken in verbruik en daarna pas bij inname.

Zit je echt ver boven behoefte en je gaat dan minderen dan zou ik het ook gen dieet willen noemen maar normale inname.
 
Voor definisie moe je leg extensions doen. Voor massa legpress
 
Wat vinden jullie hiervan dit heeft een vriend gemaakt hij noemt het een clean bulk voedingsplan ✌️

6CBB09A1-84AB-41BA-A286-A01E57E23805.png
 
Lekker eentonig vooral
 
Dat was echt jaren '90 theorie dat meer herhalingen beter was om droog te trainen en weinig voor massa. Men sprak vaak ook over massaoefeningen en definitieoefeningen. Klonk ook best logisch destijds.
 
Dat was echt jaren '90 theorie dat meer herhalingen beter was om droog te trainen en weinig voor massa. Men sprak vaak ook over massaoefeningen en definitieoefeningen. Klonk ook best logisch destijds.
Ja aangezien je langer bezig bent zou je denken dat je dan meer verbrand
 
Wat vinden jullie hiervan dit heeft een vriend gemaakt
Weet je hoevel je ongeveer verbuikt op een dag en hoeveel je dus minimaal nodig hebt voor jouw doel(en)? Dat is meestal stap 1.
 
Weet je hoevel je ongeveer verbuikt op een dag en hoeveel je dus minimaal nodig hebt voor jouw doel(en)? Dat is meestal stap 1.
Ik zou nu heel snel op Google kunnen gaan zoeken en het goeie antwoord in typen maar nee ik heb geen flauw idee
 
Ik zou nu heel snel op Google kunnen gaan zoeken en het goeie antwoord in typen maar nee ik heb geen flauw idee
Je hebt een aantal kcal nodig om niet aan te komen of af te vallen. Dat noemt men "op onderhoud eten". Bulken is boven dit onderhoud eten, cutten onder het niveau van onderhoud zitten. Je onderhoud berekenen is altijd een richtlijn omdat je te maken hebt met diverse factoren. Hoeveel je beweegt etc gedurende de dag, de zgn. "activiteitenfactor". Maar zodra je dit onderhoud hebt berekend en een vinger aan de pols houdt door om de 1-2 weken je te wegen, vet meten, spiegel checken of whatever kan je dit evt. bijstellen. Op basis hiervan kan je gerichter werken met een voedingschema en meer of minder bewegen. Als ik zou moeten gokken zit je minimaal op 3200kcal per dag, en dan doe je geen werkzaamheden als stratenmaker. Maar dit is puur natte vingerwerk. Zelf uitrekenen dus (o.a. BMR).
 
Back
Naar boven